Gallup Kaunein kieli haussa

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,449
Reaktioarvo
2,338
Mikä on mielestäsi kaunein kieli? Mainitse 1-3 kieltä, perusteluita ei tarvita.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Suomi ykkösenä koska tää on mulle tärkein ja mun omiin korviin ihanan tutun ja mukavan kuuloinen, sellainen hyvä ja miellyttävä. Turkki toisena, koska sekin mulle tärkeä ja osaan sitä ja musta tosi harmoninen ja hieno, symmetrinen ja hyvältä kuulostava kieli. Kolmantena espanja, koska se on vaan ihan tositosi kaunis ja sointuva ja haluaisin osata kunnolla
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,370
Reaktioarvo
2,893
En tiedä snif snif, ehkä suomi ainakin.. + ehkä korea ja japani mutta mulla on ehkä vähän viha-rakkaussuhde niihin. Jotenki törkeen ärsyttävän kuulosta mutta silti jotenki kaunista.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
Ei tarvinnut perusteluja mutta annan silti
Suomi koska tässä kielessä on niin palijon vokaaleja ja diftongeja :D Kauniin kuulosia mun mielestä haha ja r-kirjain kuulostaa kivalta kans
Sit seuraavana on ehkä saksa. Siinähän on esimerkiksi semmone ch-äänne ja tykkään siitä lol
Kolmannesta en tiiä, ehkä korea :D Toisaalta hassun kuulonen ja itellä vaikea lausua ku on kolome erilaista ässää ja teetä ja koota (tai no osa on enemmän d tai g mutta siis) ja jiin voi lausua tyyliin kahella eri tapaa mutta sit kummiski tykkään kuunnella ku joku puhuu sitä :'d
 
Ylös Pohja