Suhteet kaveri ignoorannu kaks päivää...

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
...kohta kolme :))

TAUSTAA:
maanantaina juttelin erään miun kaverin kaa ja puhuttiin että nähtäis illalla (ei varsinaisesti sovittu, mutta puhuttiin siihen malliin, että näkeminen kenties vois onnistuu). hän laitto kuitenkin vielä viestin, että pitää kattoo pystyykö nähä tänään (joku juttu oli siitä riippuvainen... tekeminen tai meno tai jokin).

hän ei kumminkaan sit koskaan ilmottanu mitään, että sain oottaa ja oottaa koko sen illan, että nähäänkö vai ei...

laitoin hälle seuraavana päivänä sitten aika...temperamenttisen viestin, jossa sanoin suoraan, että hän ois voinu ilmottaa eilen, ettei nyt pysty olee JA että sanois suoraan, jos ei haluu nähä, niin ei tarvii vältellä minuu (tuo ei ollu eka kerta, että on aiemmin tapahtunu silleen, että tapaaminen on siirtyny aina eteenpäin, minkä takii en oo kysyny häntä olemaan varmaan kuukauteen).

hän vastas siihen tiistai-iltana, ettei oo mitään miksei haluis tai vois nähä minuu.

mie sit vastasin vielä aika tulisesti (keskiviikko iltana), ettei oo vaikuttanu siltä, plaplapla... sillä viestillä ei oo niinkään väliä, koska hän ei sitä ikinä nähny ja poistin sen seuraavana päivänä ja laitoin tilalle uuen snäpin, jossa sitten kerroin rauhottuneena, että mikä minuu oikein harmitti ja miks. noh, siitä viestistä on menny reilu 24h, eikä oo edelleenkään kattonu sitä...

mie laitoin tänään hälle myös chatissa erikseen viestin, että onko okei ja onko vihanen miulle, mutta ei oo tietenkään vastannu

oon nyt tästä kahen muun kaverin kaa jutellu ja toinen aattelee, että tää kaveri ois miulle nyt vihanen siitä, että mie eka ignoorasin häntä ja toinen sit aattelee, että... no että ois kiukkunen ::) mutta en tajuu miks hän ois miulle vihanen... no oon myös stä miettiny, että olinko liian suorasananen. en kyllä haukkunu häntä, ettei hällä oo oikeutta olla vihanen, mutten sit tiiä menikö se hällä niin pahasti tunteisiin...

huomenna aion laittaa sille jodelissa viestii, kun sitä kautta alunperin tutustuttiin. hän ei tietenkään ilmotuksesta näkis keltä ja mitä, eikä varmaan aattelis asiaa sen kummemmin (painais vaan ilmotuksesta ja sit sen ois pakko lukee se viesti).

jos se ei toimi, niin sitten meen ovelle koputtelee maanantaina (tai vaikka sunnuntaina) :)) miun kaveri asuu samassa rapussa, niin pyytäsin häntä vaan avaamaan sen rapun oven. sitten tää asia ainakin täytyis väkipakolla selvittää. mie en oo suostumassa heittää kaveruutta roskiin - en ainakaan ennen kun saan selityksen...

ihan perseestä, kun toinen ei suostu ees kattoo viestejä ja kun alkaa tulla pikkuhiljaa huoli siitä, ettei hällä ois kaikki okei (että jotain ois sattunu). ja ahistaa, kun en tiiä mitä hän aattelee. onko hän vihanen, loukkaantunu, nolostunu... haluuko hän olla enää miun kaveri, vai tarviiko hän vaan hetken aikaa... kun en tiiä ja tää tietämättömyys ahistaa eniten. ei oo kiva, että meiän viimesimmässä viestissä mie olin kiukkunen. en tiiä luuleeko hän vieläkin, että oisin ihan kiukkunen ja ei uskalla kattoo viestejä. en tiiä...

mutta jotenkin tosi outoo, että kaveruus ois tähän kaatunu??? sen takia, että sanoin asiat suoraan ja näytin nyt äkkipikaisuuttani, mutta ystävyyssuhteissa (hitto, kaikissa ihmissuhteissa) tulee erimielisyyksiä ja riitoja... noh, niin pitkään kun ei oo estäny tai poistanu kavereista, niin kaikki on kai ihan ok (tilanteen nähden).
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
update tähän väliin:

kävin eilen illalla koputtelemassa kaverin ovella, mutta ei vissiin ollu kotona (jonkun tunnin siellä viihdyin, että eiköhän ois aika äkäseen tullu avaamaan, kun en ainakaan ite jaksais mitään koputusta ja rinkutusta kuunnella kauheen pitkään).

olin kirjottanu kirjeen, jossa kaikessa yksinkertaisuudessa pyysin häntä laittaa viestii ja sanomaan ees jotain. kerroin, miten paljon oon nauttinu hänen kaa juttelemisesta ja hengailusta, ja haluisin korjata tän tilanteen, mutten tiiä mitä tehä enää. sen kirjeen (+yhen piirrustuksen) sujautuin postiluukusta, että näkee millon näkee.

spämmin hälle myös eilen viestejä, mutta sitä en jaksa jatkaa. tajusin aamulla, että ehkä hän tosiaan vaan tarvii nyt omaa aikaa (muttei oo saanu sitä, kun oon huolestuneena laitellu viestii). vaikkakin ois ihan kiva, jos ilmottais jotain :)) mutta jos ei haluis olla enää missään tekemisissä ikinä, niin eiköhän ois esim. snäpin puolella kavereista poistanu (varsinkin sen eilisen spämmimisen jälkeen).

ja en sit tiiä jos se konflikti (että hän vahingossa suututti miut) rupes häntä ahistaa ja kun on aiemmin sanonu, ettei omasta mielestä oo kusipää (ja juttujenkin perusteella on hyvä tyyppi), niin...no tuskin hänkään halus minuu loukata. on myös aiemmin puhunu ihmispelosta ja paniikkikohtauksista, niin ehkä tää tilanne vaan...ahistaa.

mie kuitenkin koitan vielä tässä joku päivä soittaa hälle (ehkä torstaina) ja viikon päästä maanantaina käyn taas ovella, jos ois kotona (veikkaan, että nyt on vanhemmilla tän viikonlopun ja kun hiihtolomakin on).
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Joo kuulostais hyvältä antaa ensin vähän aikaa ja tilaa ja jos ei kuulu mitään niin soittelet ja meet vaikka sinne ovelle
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Joo kuulostais hyvältä antaa ensin vähän aikaa ja tilaa ja jos ei kuulu mitään niin soittelet ja meet vaikka sinne ovelle
jep :)! saapahan olla nyt omissa oloissa ja rauhottuu tai jotain (vaikka toki itellä alkaa olla jo huoli toisesta, että onhan kaikki hyvin, ettei vaan ois sattunu mitään, mutta tuskin).
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
jep :)! saapahan olla nyt omissa oloissa ja rauhottuu tai jotain (vaikka toki itellä alkaa olla jo huoli toisesta, että onhan kaikki hyvin, ettei vaan ois sattunu mitään, mutta tuskin).
Eiköhän sillä oo kaikki hyvin! Onko sillä mitään paikallaoloja tai sijaintia päällä?
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Mitä ajattelit saavuttaa sillä että olet tunnin oven takana? Eiköhän se olisi avannut oven jo aiemmin jos on paikalla tai haluaa avata, muuten voi olla aika ahdistavaa jos kyyhöttelet siellä hirveän kauan vaikkei toinen halua avata.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Mikään ei oikeuta kohteleen sua tollee, ei edes oman ajan tarviiminen. Oon ymmärtäny et kumpikaan teistä ei oo enää ala-asteel, minne tommonen käytös kuuluu suoraan jättää. Tajuun, ettet sä haluu lopettaa ihmissuhdetta tohon, mutta sä et voi enää tehdä mitään, vaikka kuinka ahistais ja huolestuttais. Jos vastapuoli päättää kiukutella ja olla laittamatta mitään viestiä (esim. "puhutaan myöhemmin"), niin sit homma ei oo enää sun vastuulla

Oma kokemus, koska sen voi tunkee aina kaikkialle: "bff" väitti haluavansa olla mun kaveri ja nähä mua monta kuukautta, mutta hän peru aina kaikki tapaamiset, manipuloi salavihkaa ja piilovittuili. Lopulta mä katkasin meidän välit ja tyyppi vastas vaa peukkuemojin. Viikko sen jälkee kysyin, haluuko hän selittää omaa käytöstään, ja tyyppi alko syyttää mua paskasta käytöksestä ja siitä, että mun seuras "ei saa olla oma itsensä ja täytyy pelätä koko ajan, eikä se oo tervettä"

En nyt väitä, että sun kaveri ois tekemässä vastaavalla tavalla, mutta haluan vaa varottaa sua siitä, että ihmiset yllättää välil todella vittumaisesti. Jos toinen ei osaa kommunikoida sun kaa avoimesti ettekä saa tota hommaa selvitettyy (totta kai toivon että saatte, en meinaa sitä!) niin se tarkottaa vaan siitä, ettei teidän ihmissuhde toimi ja siit on kannattavaa luopuu

Suosittelen että sä ns. annat tilaa hälle, mut jos hän ei ota mitää kontaktii, nii koitat kysellä esim. viikon päästä että mikä homma. Muuta sä et nyt voin tehdä
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
no niin haluun uskoo (ja etten nyt sen enempää stressais). ja ei kyl oo...
Jos huolestuttaa niin jos teillä on jotaki yhteisiä kavereita niin voisit ihan mielenrauhan takia kysyä että onko siitä kuulunu mitään?
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Mitä ajattelit saavuttaa sillä että olet tunnin oven takana? Eiköhän se olisi avannut oven jo aiemmin jos on paikalla tai haluaa avata, muuten voi olla aika ahdistavaa jos kyyhöttelet siellä hirveän kauan vaikkei toinen halua avata.
en voinu tietää, jos toinen ois ollu vaikka käymässä jossain (ja oisin poistunu just, kun toinen tullu takas). olin päättäväinen selvittämään asian ja siihen päälle ahistus + stressi, niin sitä halus varmuuden vuoks ootella, että jos tupsahtais rapun ovesta, tms.

ja tiedän sen varsin hyvin, että ois tullu jo avaamaan ekalla ovikellon soitolla, jos ois ollu kotona, mutta ei sitä aina ahdistuneena ajattele selkeimmiten. tottakai siinä tilanteessakin kävi mielessä, että okei ei nyt oo kotona, mutta silti halus toivoo, että tulis avaamaan _nyt_ oven tai tulis rapusta.

en ois halunnu sen olevan ihan turha käynti ja toivoin, että asia ois selvinny ja kaikki stressi ja ahdistus ois ollu poissa (kun ei sekään oo kiva, että oon täällä ahdistuneena itkeny vähän väliä).
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Mikään ei oikeuta kohteleen sua tollee, ei edes oman ajan tarviiminen. Oon ymmärtäny et kumpikaan teistä ei oo enää ala-asteel, minne tommonen käytös kuuluu suoraan jättää. Tajuun, ettet sä haluu lopettaa ihmissuhdetta tohon, mutta sä et voi enää tehdä mitään, vaikka kuinka ahistais ja huolestuttais. Jos vastapuoli päättää kiukutella ja olla laittamatta mitään viestiä (esim. "puhutaan myöhemmin"), niin sit homma ei oo enää sun vastuulla

Oma kokemus, koska sen voi tunkee aina kaikkialle: "bff" väitti haluavansa olla mun kaveri ja nähä mua monta kuukautta, mutta hän peru aina kaikki tapaamiset, manipuloi salavihkaa ja piilovittuili. Lopulta mä katkasin meidän välit ja tyyppi vastas vaa peukkuemojin. Viikko sen jälkee kysyin, haluuko hän selittää omaa käytöstään, ja tyyppi alko syyttää mua paskasta käytöksestä ja siitä, että mun seuras "ei saa olla oma itsensä ja täytyy pelätä koko ajan, eikä se oo tervettä"

En nyt väitä, että sun kaveri ois tekemässä vastaavalla tavalla, mutta haluan vaa varottaa sua siitä, että ihmiset yllättää välil todella vittumaisesti. Jos toinen ei osaa kommunikoida sun kaa avoimesti ettekä saa tota hommaa selvitettyy (totta kai toivon että saatte, en meinaa sitä!) niin se tarkottaa vaan siitä, ettei teidän ihmissuhde toimi ja siit on kannattavaa luopuu

Suosittelen että sä ns. annat tilaa hälle, mut jos hän ei ota mitää kontaktii, nii koitat kysellä esim. viikon päästä että mikä homma. Muuta sä et nyt voin tehdä
ei tosiaankaan olla ala-asteella ja itseasiassa hän on minuu 6 vuotta vanhempi (tänä vuonna täyttää 25, että kyllä toivoisin hänen hoitavan tän tilanteen kypsästi). ja no joo, totta... oon kyllä tehny jo kaikkeni.

no ihmisistä ei kyllä tosiaankaan aina tiiä D: tottakai haluun sanoo, että tää miun kaveri on mukava tapaus, mutta sitten kun ei olla tunnettu esim. vuotta vielä, eikä nyt olla hengattu kauheen usein (ollaan juteltu joka ikinen päivä, mutta hengattu harvemmin), niin toki en voi vielä tietää minkälainen hän oikeesti on (ja miten hän reagoi minkälaisiinkin tilanteisiin).

ja oon myös sitä miettiny, että jos kaikki järjestyy ja jatketaan niinkun ennenkin, niin...en tiiä uskallanko kumminkaan näyttää tunteitani tai reagoida miten reagoisin. kuitenkin tää koko homma lähti siitä, kun suutuin vähän hälle ja vaikka hän ei nyt pitäiskään siitä mykkäkouluu, vaan jostain muusta syystä, niin kumminkin yhistän sen tilanteen tähän.

joo, noin mie meinaan tehä D:! annan nyt olla, toivottavasti lukee kirjeen ja viikon päästä sit viimesen kerran käyn kyselee (sit annan lopullisesti olla).
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Jos huolestuttaa niin jos teillä on jotaki yhteisiä kavereita niin voisit ihan mielenrauhan takia kysyä että onko siitä kuulunu mitään?
harmikseen meillä ei oo minkäänlaisia yhteisiä kavereita D: eikä hällä oo muita someja snäpin lisäks (no whatsapp toki, mutta ei esim. instaa), että oisin voinu vaikka mennä laittaa jollekin sen kaverille viestii (vaikka jos instassa ois ollu joku kuvaan merkitty tai kommentoinu, tms)
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
harmikseen meillä ei oo minkäänlaisia yhteisiä kavereita D: eikä hällä oo muita someja snäpin lisäks (no whatsapp toki, mutta ei esim. instaa), että oisin voinu vaikka mennä laittaa jollekin sen kaverille viestii (vaikka jos instassa ois ollu joku kuvaan merkitty tai kommentoinu, tms)
Aa no höh D:
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
UPDATE: kaveri vastas

tulin justiinsa lenkiltä ja yllätyin, kun näin ilmotuksen häneltä... vähän rupes ahistaa, että mitä nyt tulee tapahtuu.

noh, hänen vastaus:
Sori siis kaikki on ihan okei ja ei mulla oo siis mitään sua vastaan:) sori ku vastaan vasta nyt, mut kaikki on miusta ihan okei?

ANTEEKS-...

ei tolleen voi tehä, että kun on ollu riidan tynkää (tai ei riitaa, mutta että viimesimmässä viestissä oon ollu loukkaantunu ja ärtyny), niin kadotaan viikoks eikä vastata mihinkään viestiin...

miusta vaan vähän tuntuu, että häntä on koko se konflikti tilanne ahistanu ja siks on vältelly minuu. tai koska kyllä hänen snäppi score on noussu :D on ollu snäpissä, muttei oo vastannu miun viesteihin ja sattumalta viimesin meiän hetki oli ei-niin mukava tilanne. ehkä hän tarvitsi sitä aikaa.

noh, mie laitoin hälle vähän vitsikkäästi, että eli oon itkeny ihan turhaan puol päivää (näin kyllä tais tänään tapahtuu :')) siinä ajatuksessa, että oisin pilannu kaiken :'D ja sitten kysyin, että miks hällä kesti niin pitkään vastata, kun ei sanonu mitään ja kun viimesin viestittely hetki ei ollu niin mukava (niin sikäli huolestuin).

1) vähän ehkä hävettää nyt, kun miulla on semmonen olo että ylireagoin, mutta ois toinen kyllä voinu ilmottaa...

2) en tiiä mitä ajatella... tai tällä hetkellä on semmonen pelko, että tolleen vois tapahtuu tulevaisuudessakin tai ettei hän tarkottanu sanojaan... en tiiä menikö tuossa nyt vähän luottoo? mutta kaikki tää tuli ihan puskista, enkä ois osannu oottaa häneltä moista käytöstä.

3) luojan kiitos kaikki selvis ennen kirjotuksia... siitäkin oli tarpeeks iso stressi, kun tasan viikon päästä äikkä D: niin eipä tarvii tätä stressata enää.
...mutta jostain syystä stressaan, että entä jos ei taaskaan vastaa johonkin viikkoon :')
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
UPDATE: kaveri vastas

tulin justiinsa lenkiltä ja yllätyin, kun näin ilmotuksen häneltä... vähän rupes ahistaa, että mitä nyt tulee tapahtuu.

noh, hänen vastaus:
Sori siis kaikki on ihan okei ja ei mulla oo siis mitään sua vastaan:) sori ku vastaan vasta nyt, mut kaikki on miusta ihan okei?

ANTEEKS-...

ei tolleen voi tehä, että kun on ollu riidan tynkää (tai ei riitaa, mutta että viimesimmässä viestissä oon ollu loukkaantunu ja ärtyny), niin kadotaan viikoks eikä vastata mihinkään viestiin...

miusta vaan vähän tuntuu, että häntä on koko se konflikti tilanne ahistanu ja siks on vältelly minuu. tai koska kyllä hänen snäppi score on noussu :D on ollu snäpissä, muttei oo vastannu miun viesteihin ja sattumalta viimesin meiän hetki oli ei-niin mukava tilanne. ehkä hän tarvitsi sitä aikaa.

noh, mie laitoin hälle vähän vitsikkäästi, että eli oon itkeny ihan turhaan puol päivää (näin kyllä tais tänään tapahtuu :')) siinä ajatuksessa, että oisin pilannu kaiken :'D ja sitten kysyin, että miks hällä kesti niin pitkään vastata, kun ei sanonu mitään ja kun viimesin viestittely hetki ei ollu niin mukava (niin sikäli huolestuin).

1) vähän ehkä hävettää nyt, kun miulla on semmonen olo että ylireagoin, mutta ois toinen kyllä voinu ilmottaa...

2) en tiiä mitä ajatella... tai tällä hetkellä on semmonen pelko, että tolleen vois tapahtuu tulevaisuudessakin tai ettei hän tarkottanu sanojaan... en tiiä menikö tuossa nyt vähän luottoo? mutta kaikki tää tuli ihan puskista, enkä ois osannu oottaa häneltä moista käytöstä.

3) luojan kiitos kaikki selvis ennen kirjotuksia... siitäkin oli tarpeeks iso stressi, kun tasan viikon päästä äikkä D: niin eipä tarvii tätä stressata enää.
...mutta jostain syystä stressaan, että entä jos ei taaskaan vastaa johonkin viikkoon :')
Joo et tosiaankaan ylireagoinu. Mitä helvettiä tommonen käytös muka on?? Katoaa vaan viikoks ja sitten on ihan ku mitään ei ois ikinä sattunukkaan :D??
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Joo et tosiaankaan ylireagoinu. Mitä helvettiä tommonen käytös muka on?? Katoaa vaan viikoks ja sitten on ihan ku mitään ei ois ikinä sattunukkaan :D??
no sanos muuta :') tosi outoo käytöstä... eikä kyllä oo nyt vieläkään vastannu (saa nähä meneekö toinen viikko :'D), että mie vähän veikkaan että häntä saattaa ahistaa tämmöset selvittely/konflikti tilanteet.

...no just kun lähetin tän viestin, niin rupes kirjottaa vastausta :'D
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
no sanos muuta :') tosi outoo käytöstä... eikä kyllä oo nyt vieläkään vastannu (saa nähä meneekö toinen viikko :'D), että mie vähän veikkaan että häntä saattaa ahistaa tämmöset selvittely/konflikti tilanteet.

...no just kun lähetin tän viestin, niin rupes kirjottaa vastausta :'D
Noniin kerroppa sitten mitä vastaa :D:
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Noniin kerroppa sitten mitä vastaa :D:
"Nooo.. käytännössä😬😬 sorru oon tosi pahoillani. Et siis oo mitään pilannut et ei oo mitään ongelmaa ja no öää en edes oikee osaa sanoo tohon mitään miks en vastannut🤔"

kyllä mie vähän uskon, että tietää miks oli ignoorannu (en miekään nyt ketään ignooraa tietämättä syytä... enkä kyllä alunperinkään pitäis mitään some mykkäkouluu :D), muttei vaan nyt kehtaa kertoo syystä tai toisesta...

kysyin sitten suoraan, että oliko häntä ressannu se tilanne, kun sattumalta viimesin viesti jonka miulta näki ei ollu kauheen kiva

(varmaan siihen viestiin vastaa huomenna, kun yleensä menee näihin aikoihin nukkuu)
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
"Nooo.. käytännössä😬😬 sorru oon tosi pahoillani. Et siis oo mitään pilannut et ei oo mitään ongelmaa ja no öää en edes oikee osaa sanoo tohon mitään miks en vastannut🤔"

kyllä mie vähän uskon, että tietää miks oli ignoorannu (en miekään nyt ketään ignooraa tietämättä syytä... enkä kyllä alunperinkään pitäis mitään some mykkäkouluu :D), muttei vaan nyt kehtaa kertoo syystä tai toisesta...

kysyin sitten suoraan, että oliko häntä ressannu se tilanne, kun sattumalta viimesin viesti jonka miulta näki ei ollu kauheen kiva

(varmaan siihen viestiin vastaa huomenna, kun yleensä menee näihin aikoihin nukkuu)
Varmastikki on joku syy, tuskin kukaan nyt huvikseen ignooraa. Mutta toivottavasti vastailee.

Apua unohan muuten aina hetkeks että oot mua vanhempi ja pelottaa että puhutki musta :DD Välillä menee nimittäin hermo tosi pienestä ja sitten ei puhuta viikkoon tai pariin..
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Anna asian olla. Jos toisella ei ole mitään kiinnostusta korjata tilannetta ja ylläpitää ihmissuhdetta vaikka itse sitä yrität niin ei ole sen arvosta.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Varmastikki on joku syy, tuskin kukaan nyt huvikseen ignooraa. Mutta toivottavasti vastailee.

Apua unohan muuten aina hetkeks että oot mua vanhempi ja pelottaa että puhutki musta :DD Välillä menee nimittäin hermo tosi pienestä ja sitten ei puhuta viikkoon tai pariin..
nooo, eipä se siihen mitään syytä antanu :D sano vaan, että joo on kaikki ok ja voidaan jatkaa ongelmitta. sekä sit, ettei häntä ollu stressannu, eikä "tiiä siitä vikasta viestistä" mmm..okei :D muuten vaan oli vastannukin siihen, mutta selvästi välttelee eikä asiasta haluu puhuu (siihen vastasin vaan, "m-hm okei sit")

sanoin hälle, että tarviin pari päivää olla rauhassa, kun jotenki asia edelleen ahistaa (kun taisin säikähtää aikamoisesti), enkä tiiä mitä viestii laittaisin, vaikka on vaikka ja mitä kerrottavaa joista haluisin jo kertoo...

haha, ymmärrettävää :D ja kyllä mie ymmärrän tommosen ignooraamisen nuoremmilta, mutten 25 vuotiaalta aikuselta...
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Anna asian olla. Jos toisella ei ole mitään kiinnostusta korjata tilannetta ja ylläpitää ihmissuhdetta vaikka itse sitä yrität niin ei ole sen arvosta.
totta tuo. mutta en tiiä ootko lukenu nyt näitä viime updateja, mutta kaikki on tosiaan hyvin nyt
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
ei tolleen voi tehä, että kun on ollu riidan tynkää (tai ei riitaa, mutta että viimesimmässä viestissä oon ollu loukkaantunu ja ärtyny), niin kadotaan viikoks eikä vastata mihinkään viestiin...

Ihmisillä on eri tyylejä kommunikoida eikä kukaan oo loppujenlopuks velvollinen tilittämään menemisiään kaverille. Mun puoliso saattaa jättää vastaamatta kaikille muutaman kuukauden ajaksi jos vaikka ihan muuten vaan stressaa, tottakai on kohteliasta ilmottaa että hei nyt en vastaa mutta aina ei tee mieli jos toinen pommittaa jo valmiiksi.

Ite tiedät toki tilanteen ja kaveris paremmin mutta ei siellä mykässä päässäkään oo mukavaa, tosi ahdistavaa miettiä että millon se toinen yrittää väkisin kylään eikä ymmärrä jos haluaa olla hetken rauhassa. Tapaamista ei varmasti yhtään kevennä sekään jos viestejä tulvii jatkuvasti ja mahdollisesti ei niin rentoon sävyyn, väkisinki rupeaa miettimään millanen tyyppi siellä oven takana vaanii kun ensin räjähtää puhelin ja sitten jo ovikello.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Ihmisillä on eri tyylejä kommunikoida eikä kukaan oo loppujenlopuks velvollinen tilittämään menemisiään kaverille. Mun puoliso saattaa jättää vastaamatta kaikille muutaman kuukauden ajaksi jos vaikka ihan muuten vaan stressaa, tottakai on kohteliasta ilmottaa että hei nyt en vastaa mutta aina ei tee mieli jos toinen pommittaa jo valmiiksi.

Ite tiedät toki tilanteen ja kaveris paremmin mutta ei siellä mykässä päässäkään oo mukavaa, tosi ahdistavaa miettiä että millon se toinen yrittää väkisin kylään eikä ymmärrä jos haluaa olla hetken rauhassa. Tapaamista ei varmasti yhtään kevennä sekään jos viestejä tulvii jatkuvasti ja mahdollisesti ei niin rentoon sävyyn, väkisinki rupeaa miettimään millanen tyyppi siellä oven takana vaanii kun ensin räjähtää puhelin ja sitten jo ovikello.
kyllä ymmärrän, että ihmisillä on eri tapoja kommunikoida ja varmasti puolisos kaverit jo tietää hänen tavan stressin suhteen. mutta tottakai nyt koko tilanne huolestutti minuu, koska tommonen ei oo hänen tapastaan... ollaan juteltu joka ikinen päivä (ees, että on vastannu kerran päivässä), joten tottakai se huolestuttaa, kun toinen yhenäkkii katoo viikoks :/ kyllä siinä nyt väkisin myös käy mielessä, että eihän toiselle oo sattunu mitään ja haluaa ottaa selvää.

ja lisäks miun tapa reagoida stressiin ja ahistukseen on selvittää se millä keinolla tahansa, että pääsisin eroon siitä stressin ja ahistuksen tunteesta (itsekästä kyllä, mutta jokasella on tosiaan oma tapa reagoida asioihin).
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
kaverin vastaus kyllä jäi mietityttää viimesimpään viestiin...

Joo no tottakai saat omaa rauhaas ei siinä mitään. Mut ei täs oo mitään silleen et kaikki ihan okei..

jotenkin tuli vaan semmonen olo, että kaiken pitäis olla ok just tällä hetkellä... tai kun vaikka kaikki on ok, niin omalla tavalla ei :D tottakai se ignooraaminen sattu ja vähän ahistaa koko tilanne edelleen. ja hänen vastaus nyt rupes enemmän ahistaa, kun tuli vaan semmonen olo, etten sais olla asiasta loukkaantunu ja että kaiken pitäis nyt olla ok, koska hän sanoo niin (vaikka tuskin tarkotti silleensä, vaan ehkä enemmänkin yritti vakuutella että kaikki on ok, kun mainitsin siitä että ahistaa vieläkin).
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
mutta joo, nyt tää asia on loppuun käsitelty, ettei siis enää mitään updateja tuu :)!
(ainakaan toivottavasti).
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
ja lisäks miun tapa reagoida stressiin ja ahistukseen on selvittää se millä keinolla tahansa, että pääsisin eroon siitä stressin ja ahistuksen tunteesta (itsekästä kyllä, mutta jokasella on tosiaan oma tapa reagoida asioihin).
Tää se just on ku ihmiset reagoi eri tavalla ja sit on hankalaa kun pitäis päättää kenen tapa on oikein ja kenen väärin.

Tuo reaktio on ihan hyvä tiedostaa, oot muistaakseni aika nuori ja sillon tuo tiiviimpi yhteydenpito on yleisempää ja jo parin päivän hiljasuus poikkeavaa. Jossain kohtaa se tuppaa kumminki muuttumaan ja sopeutumiskyky lieventää sitä "shokkia" kun yhtäkkiä ei ookaan aikaa vastata edes kerran päivässä. (Ei kaikille eikä välttämättä just sulle tietenkään noin käy, tiedän vaan ihmisiä jotka ei vielä lähempänä kolmeakymppiäkään älyä että on olemassa töitä, perhettä ja kaikkea ja sit tulee just näitä tilanteita missä toinen hakkaa ovea ja toinen ei uskalla poistua kotoa.)
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Tää se just on ku ihmiset reagoi eri tavalla ja sit on hankalaa kun pitäis päättää kenen tapa on oikein ja kenen väärin.

Tuo reaktio on ihan hyvä tiedostaa, oot muistaakseni aika nuori ja sillon tuo tiiviimpi yhteydenpito on yleisempää ja jo parin päivän hiljasuus poikkeavaa. Jossain kohtaa se tuppaa kumminki muuttumaan ja sopeutumiskyky lieventää sitä "shokkia" kun yhtäkkiä ei ookaan aikaa vastata edes kerran päivässä. (Ei kaikille eikä välttämättä just sulle tietenkään noin käy, tiedän vaan ihmisiä jotka ei vielä lähempänä kolmeakymppiäkään älyä että on olemassa töitä, perhettä ja kaikkea ja sit tulee just näitä tilanteita missä toinen hakkaa ovea ja toinen ei uskalla poistua kotoa.)
no mutta siitä huolimatta hän ois vaan voinu sanoo jotain... varsinkin, kun viimenen viestittely hetki oli vähän riitasa, että vaikka ei oiskaan siihen liittyny (epäilen, koska hällä on kumminkin nyt hiihtoloma, ettei koulu oo vieny aikaa ainakaan), niin tottakai oletan sen liittyvän siihen sitten. kyllä ymmärrän, jos on töitä ja perhe, jne., mutta kun hällä ei ole. kaks juttuu, jotka vie hänen aikaa, on koulu ja sali. ja vaikka kuinka yritin kysellä ressasko asia, niin ei kuulemma (kyllä varmasti). tottakai voi ottaa omaa aikaa, mutta jos sen vaan ilmasee suoraan. ja kyllä miulla on siis kavereita, joilla kestää vastata jopa kuukausiakin, mutta heiän kaa ei oo ollu mitään ongelmaa (koska se on heiän tapasta - tunnen kyllä kaverit, että mikä on kenenkin tapasta tehä mitä).
 
Ylös Pohja