Keho Kokemuksia Henna hiusväreistä

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Oon aina enemmän tai vähemmän halunnut punaiset hiukset, mutta niiden haittapuolet on aina vähän mietityttänyt. Näin kuitenkin Saaren Taika nettikaupassa Henna hiusvärejä, tosin punainen väri taisi olla loppunut, koska tänään en sitä enää siellä nähnyt. Luin vähän noista Henna väreistä ja ajattelin, että se vois olla sopiva, vaikka sitä on vaikea saada pois, mutta se ei mua haittaa. Mulla on itselläni sellaiset vaalenaruskeat/maantienharmaat hiukset, joten tarttuukohan niihin kuinka hyvin tuo väri, mulla on myös ihan ok kuntoiset hiukset.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Kannattaa sitten muistaa, että kun värjäät taas juurikasvuasi, niin henna tummentaa silloin aikaisempaa hennakerrosta. Sen takia pitkäaikaisesti kasvivärejä käyttämillä henkilöillä on tummemmat hiukset latvoista ja vaaleammat hiukset juuresta. Siitä tulee sellainen ombre-efekti. Kannattaa ainakin katsella kuvia tuosta ennenkuin "sitoudut" värille.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
714
Reaktioarvo
823
Mä oon käyttäny hennaa varmaan 3-4 vuotta ja aion käyttää jatkossaki (ei tätä edes saa pois ilman saksia).
Niinku aiemmassa kommentissa sanottiin, henna kerrostuu ja väri tummuu. Tän voi kuitenki välttää värjäämällä pelkän tyven, latvoja ei tarvi värjätä sen jälkeen ku haluttu väri on saatu koska se väri ei kulu.

Jos päätät kokeilla ota selvää siitä mitä paketista löytyy, puhtaassa hennassa ei oo muita aineita. Eri sävyisissä väreissä voidaan käyttää indigoa yms ja valmisväreissä on muutenki usein kaikenlaisia kasvijauheita mutta tarkista ettei seassa oo mitään kyseenalaista, kasvivärien hyödyt menee hukkaan jos käyttää hennaksi naamioitua kemikaalisoppaa. Feikkihennat on nykyään onneks aika harvinaisia ainaki Suomessa.

Mun hiukset on kans maantienharmaat, voin etsiä jotain kuvia siitä miltä henna näyttää näin perinteisen suomalaisessa päässä jos kiinnostaa.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Kannattaa sitten muistaa, että kun värjäät taas juurikasvuasi, niin henna tummentaa silloin aikaisempaa hennakerrosta. Sen takia pitkäaikaisesti kasvivärejä käyttämillä henkilöillä on tummemmat hiukset latvoista ja vaaleammat hiukset juuresta. Siitä tulee sellainen ombre-efekti. Kannattaa ainakin katsella kuvia tuosta ennenkuin "sitoudut" värille.
Okei, tää oli uutta, kiitos tiedosta. Pitää kyllä vielä miettiä uskallanko värjätä, mutta ainakin mulla olisi äiti ja sisko apuna, kun heillä on kokemusta hiusten värjäämisestä. (:
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mä oon käyttäny hennaa varmaan 3-4 vuotta ja aion käyttää jatkossaki (ei tätä edes saa pois ilman saksia).
Niinku aiemmassa kommentissa sanottiin, henna kerrostuu ja väri tummuu. Tän voi kuitenki välttää värjäämällä pelkän tyven, latvoja ei tarvi värjätä sen jälkeen ku haluttu väri on saatu koska se väri ei kulu.

Jos päätät kokeilla ota selvää siitä mitä paketista löytyy, puhtaassa hennassa ei oo muita aineita. Eri sävyisissä väreissä voidaan käyttää indigoa yms ja valmisväreissä on muutenki usein kaikenlaisia kasvijauheita mutta tarkista ettei seassa oo mitään kyseenalaista, kasvivärien hyödyt menee hukkaan jos käyttää hennaksi naamioitua kemikaalisoppaa. Feikkihennat on nykyään onneks aika harvinaisia ainaki Suomessa.

Mun hiukset on kans maantienharmaat, voin etsiä jotain kuvia siitä miltä henna näyttää näin perinteisen suomalaisessa päässä jos kiinnostaa.
Kiva kuulla, että sulla on hyviä kokemuksia. Ja joo, jos vaan pystyt laittaan, niin kiinnostaisi kyllä nähdä niitä kuvia. (:
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mulla ei ole ikinä Henna oikein tehnyt yhtään minkäänlaista värimuutosta mun hiuksiin. Mulla on aika tumma tukka luonnostaan. Äiti ei antanut mun värjätä hiuksia kemikaaleilla joten aina yritti sitten hennalla mutta super pienen pientä lähes huomaamatonta sävytystä vain aiheutti.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
714
Reaktioarvo
823
Kiva kuulla, että sulla on hyviä kokemuksia. Ja joo, jos vaan pystyt laittaan, niin kiinnostaisi kyllä nähdä niitä kuvia. (:
En oikeen tienny millanen ois todenmukasin niin tuuppasin samaan useamman D: tuossa ainaki näkyy se kuinka paljon valo vaikuttaa sävyyn, mun hiukset on ollu suurinpiirtein saman väriset useemman vuoden mutta eri valossa on aivan erinäköset. Ylävasen on vessassa loisteputken alla ja yläkeski on suorassa auringonvalossa esimerkiksi.
Screenshot_20220316-230548__01.jpg
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
En oikeen tienny millanen ois todenmukasin niin tuuppasin samaan useamman D: tuossa ainaki näkyy se kuinka paljon valo vaikuttaa sävyyn, mun hiukset on ollu suurinpiirtein saman väriset useemman vuoden mutta eri valossa on aivan erinäköset. Ylävasen on vessassa loisteputken alla ja yläkeski on suorassa auringonvalossa esimerkiksi.
katso liitettä 4450
Ihanan näköset! Kiitos, kun jaksoit laittaa vielä näin monta kuvaa. (:
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
714
Reaktioarvo
823
Ihanan näköset! Kiitos, kun jaksoit laittaa vielä näin monta kuvaa. (:
Oli ihan hauska verrata minkä verran hiukset on muuttunu :D mulla on tosiaan sitä kerrostumaa paljon koska oon laiska ja kömpelö värjääjä mutta en löytäny niin vanhoja kuvia että näkyis ekojen värjäysten tulosta, muistaakseni se oli aika oranssi kun nykyään on enemmän ruskeanpunanen. Eli ei se ihan hetkessä kuranväriseksi kerrostu.
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Oon värjänny vuoden sillon tällön hennalla ja tyytyväinen 100% henna myös paksuntaa hiuksia ja saa ne kiiltämään kauniisti
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
En oikeen tienny millanen ois todenmukasin niin tuuppasin samaan useamman D: tuossa ainaki näkyy se kuinka paljon valo vaikuttaa sävyyn, mun hiukset on ollu suurinpiirtein saman väriset useemman vuoden mutta eri valossa on aivan erinäköset. Ylävasen on vessassa loisteputken alla ja yläkeski on suorassa auringonvalossa esimerkiksi.
katso liitettä 4450
Hei nyt mua kiinnostaa se, että kuluuko toi väri helposti? Jos oot värjänny aina tyvikasvun, niin toi väri ei vaikuta kuluvan helposti. En ite jaksais aina hankkia sävyttäviä hoitoaineita, koska punanen/oranssi kemikaalinen väri kuluu ihan sika nopeesti.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
714
Reaktioarvo
823
Hei nyt mua kiinnostaa se, että kuluuko toi väri helposti? Jos oot värjänny aina tyvikasvun, niin toi väri ei vaikuta kuluvan helposti. En ite jaksais aina hankkia sävyttäviä hoitoaineita, koska punanen/oranssi kemikaalinen väri kuluu ihan sika nopeesti.
Mun silmään ei näytä kuluvan ollenkaan. Alkuun värjäsin myös latvoja mutta varmaan ainaki viimeiset pari vuotta oon värjänny vaan tyveä eikä tuo hirveästi näytä lähteneen. Nuo kuvissa näkyvät latvat on siis sillon vuosia sitten värjätty viimeksi.
Hennahan ei mene hiuksen sisään vaan kiinnittyy siihen päälle ja ilmeisesti aika tiukkaan kiinnittyykin.
 
Ylös Pohja