Aihe vapaa Korona rokote

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Pelottaa ihan saatanasti ottaa se ku niin hirveesti ollu tutuillaki vakavia sivuvaikutuksia ja yksi kuolema tapauskin enkä siis haluais sitä ottaa mutta tuntuu et kaikki olettaa mun ottavan sen tai painostaa ottamaan
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
715
Reaktioarvo
824
Vakavia oireita, jälkitauteja ja kuolemia on huomattavasti enemmän koronassa.

Mä tulin rokotteesta kipeäksi ja sain kaikki mahdolliset iho-oireet päälle mutta ottasin silti uudelleen.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,054
Reaktioarvo
8,495
Vakavia oireita, jälkitauteja ja kuolemia on huomattavasti enemmän koronassa.

Mä tulin rokotteesta kipeäksi ja sain kaikki mahdolliset iho-oireet päälle mutta ottasin silti uudelleen.
Silti tuohon meemiflunssaan on kuollut vähemmän porukkaa kuin influenssaan samana aikana. Ja lasten rokottaminen on täysin turhaa, koska koronan on sanottu jo pari vuotta olevan lapsille vaaraton (tähänkin kuolleet ovat pääosin yli 70-vuotiaita) ja korote ei estä tartunnan saamista tai levittämistä.
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Silti tuohon meemiflunssaan on kuollut vähemmän porukkaa kuin influenssaan samana aikana. Ja lasten rokottaminen on täysin turhaa, koska koronan on sanottu jo pari vuotta olevan lapsille vaaraton (tähänkin kuolleet ovat pääosin yli 70-vuotiaita) ja korote ei estä tartunnan saamista tai levittämistä.
Tämä! Just se että ku ei estä sen saamista vaan estää vaan sen ettei oo niin paha
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Vakavia oireita, jälkitauteja ja kuolemia on huomattavasti enemmän koronassa.

Mä tulin rokotteesta kipeäksi ja sain kaikki mahdolliset iho-oireet päälle mutta ottasin silti uudelleen.
No itse kyllä mieluummin kuolisin koronaan kuin rokotteeeseen, mulla siis myös hirveä rokotuskammo enkä haluaisi omaa henkeäni vaarantaa vain toisten painostuksen vuoksi, Mielestäni rokotetta ei pitäs ottaa tosta syystä tai mistään muustakaan jollei sitä itse halua.

Tää painostus mitä mulle vaan esitetään päivästä toiseen on niin kovaa että alan ahdistumaan toden teolla, kenellekään ei pitäs olla oikeus päättää kenenkään toisen puolesta tuollaista asiaa enkä siksi haluaisi myöskään periksi antaa mutta kun kyseiset henkilöt on melko läheisiä ja samaan aikaan myös melko vieraita niin tilanne on tosi vaikea kun ei voi oikeen vastaankaan laittaa.
 
Viimeksi muokattu:

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Silti tuohon meemiflunssaan on kuollut vähemmän porukkaa kuin influenssaan samana aikana. Ja lasten rokottaminen on täysin turhaa, koska koronan on sanottu jo pari vuotta olevan lapsille vaaraton (tähänkin kuolleet ovat pääosin yli 70-vuotiaita) ja korote ei estä tartunnan saamista tai levittämistä.
What?

Thl
"Kauden 2020–2021 aikana influenssaepidemiaa ei esiintynyt. Tartuntatautirekisteriin ilmoitettiin ainoastaan yksittäisiä influenssalöydöksiä, influenssa A ja B -tartuntoja oli lähes saman verran."

Mistä ne yli tuhat kuollutta on tullut?

Vai tarkoitatko verrattuna influenssakuolleisuuteen ns normaalivuosina? Joka sekin on alle 500 pahimpanakin vuotena.

Sit tietty jos mietitään Suomen ulkopuolelta, niin WHO:n arvio influenssakuolleisuudesta vuosittain on välillä 290 000 - 650 000, kun koronaan on nyt tän vajaan kahden vuoden aikana kuollut yli 4 miljoonaa ihmistä.


Niin mistä sä oikein revit tuon? :D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,601
Reaktioarvo
6,503
No ei sua voi pakottaakaan ottamaan, se on sun oma päätös. Ei tarvi kuunnella muiden mielipiteitä.
(Vaikka toki itekki suosittelisin rokotteen ottamista, ite saan sen tänää ja joo itteeki vähä ahistaa et jos mää ny saanki vähä pahempia oireita mut parempi neki ku pahaoireinen korona. Mutta kuten sanoin se on sun päätös otatko rokotteen vai et, jos oot yli 15 nii sillon saat sen asian ite päättää ilman et huoltajat puuttuu asiaan)
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Ne oireet koronarokotteesta on kyl lievempii, kuin jos oikeesti saisit koronan. Ite oon ottanut ensimmäisen rokotuksen, eikä tullut mitään oireita. Mutta se on tietenkin sun oma päätös, otatko vai et.
Kuten jo ylempänä sanoin mieluummin kuolisin koronaan kuin rokotteeeseen ja ärsyttää toi vitun painostaminen ihmisiltä et se tavallaan vielä lisää sitä et ei todellakaan tee mieli ottaa, täytyy tosiaan vielä miettiä sitä
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Itse otin 1. annoksen tänään ja hengissä ollaan. Kenellekään tutulleni ei ole tullut mitään muita oireita ensimmäisestä annoksesta kuin lievää käsikipua. Toisesta annoksesta noussut osalla hetkeksi kuume.

Ei sinua voida pakottaa, mutta kyllä se kannattaa ottaa. Väittäisin, että enemmän riskiä sinulla on kuolla tai sairastua vakavasti siihen tautiin kuin rokotteen takia. Mutta päätät itse. Itse ainakin ymmärrän hyvin jos joku ei ota, totta kai se voi pelottaa.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
715
Reaktioarvo
824
Kuten jo ylempänä sanoin mieluummin kuolisin koronaan kuin rokotteeeseen ja ärsyttää toi vitun painostaminen ihmisiltä et se tavallaan vielä lisää sitä et ei todellakaan tee mieli ottaa, täytyy tosiaan vielä miettiä sitä
Kyllä sulta yhteiskunnan jäsenenä odotetaan pientä panostusta myös muiden terveyteen ja turvallisuuteen. Ei ole pakko ottaa mutta turha valittaa siitä että sua painostetaan tekemään samaa mitä muutkin.
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Ymmärrän pelon hyvin. Ystäväni sairastui narkolepsiaan sikainfluenssarokotteesta.
Onneksi suomessa on valinnanvapaus.

Lasten rokottamista en siltikään ymmärrä, mitkä ne perustelut nyt oikeasti ovat?


Moni lapsi joutuu tehdä itse sen rokotepäätöksen ilman mitään lupalappuja, kuinka moni heistä osaa punnita riskit ja tietää tarkasti edes omia allergioitaan? Kuka siitäkään kantaa sitten vastuun? Aikuiset pystyvät sentään itse punnita vaihtoehtojaan.
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Kyllä sulta yhteiskunnan jäsenenä odotetaan pientä panostusta myös muiden terveyteen ja turvallisuuteen. Ei ole pakko ottaa mutta turha valittaa siitä että sua painostetaan tekemään samaa mitä muutkin.
No vittuako mä yhteiskunnasta välitän, eiköhän ole jokaisen oma asia ilman että rokotteen ottajat leimaavat sellaiset jotka ei sitä ota paskoiksi ihmisiksi, ette ole sen parempia ihmisiä! Tiedoksi vain että voit palata maan pinnalle! Ja mulla on oikeus valittaa jos muut painostaa, missään tapauksessa painostus ei ole ok!
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Ymmärrän pelon hyvin. Ystäväni sairastui narkolepsiaan sikainfluenssarokotteesta.
Onneksi suomessa on valinnanvapaus.

Lasten rokottamista en siltikään ymmärrä, mitkä ne perustelut nyt oikeasti ovat?


Moni lapsi joutuu tehdä itse sen rokotepäätöksen ilman mitään lupalappuja, kuinka moni heistä osaa punnita riskit ja tietää tarkasti edes omia allergioitaan? Kuka siitäkään kantaa sitten vastuun? Aikuiset pystyvät sentään itse punnita vaihtoehtojaan.
Ihanaa! Vihdoin ihminen joka ymmärtää eikä syyllistä paskaksi ihmiseksi, menee tosi sairaaks jo tää touhu että muut ihmiset kuvittelee olevansa parempia sen takia ku ottaa sen ja sit siitä saadaan taas yks syy hyökätä toisten ihmisten päälle.. ja joo en mäkään ymmärrä tota lasten rokottamista kun ei ne tosiaan välttämättä tiedä kaikkia noita riskejä ja jotkut vanhemmat antaa just ite tehä valinnan ja kuinkahan moni sillä tavalla että ei kerro kaikista niistä riskeistä mitä siihen liittyy
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
715
Reaktioarvo
824
No vittuako mä yhteiskunnasta välitän, eiköhän ole jokaisen oma asia ilman että rokotteen ottajat leimaavat sellaiset jotka ei sitä ota paskoiksi ihmisiksi, ette ole sen parempia ihmisiä! Tiedoksi vain että voit palata maan pinnalle! Ja mulla on oikeus valittaa jos muut painostaa, missään tapaukses

No vittuako mä yhteiskunnasta välitän, eiköhän ole jokaisen oma asia ilman että rokotteen ottajat leimaavat sellaiset jotka ei sitä ota paskoiksi ihmisiksi, ette ole sen parempia ihmisiä! Tiedoksi vain että voit palata maan pinnalle! Ja mulla on oikeus valittaa jos muut painostaa, missään tapauksessa painostus ei ole ok!
Ei sun oo rokotetta pakko ottaa mutta ei kannata repiä persettä noin ruvelle siitä että valtaosa siihen kehottaa. Sua tullaan tulevaisuudessa arvostelemaan yhteiskunnan jäsenenä vaikka se ei sua kiinnostaiskaan ja jos meinaat ottaa joka mielipiteen henkilökohtasesti sulla ei riitä aika muuhun ku herneiden kaivamiseen nenästä.
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Ei sun oo rokotetta pakko ottaa mutta ei kannata repiä persettä noin ruvelle siitä että valtaosa siihen kehottaa. Sua tullaan tulevaisuudessa arvostelemaan yhteiskunnan jäsenenä vaikka se ei sua kiinnostaiskaan ja jos meinaat ottaa joka mielipiteen henkilökohtasesti sulla ei riitä aika muuhun ku herneiden kaivamiseen nenästä.
No ei mua kyl oo vittuakaan koskaan kiinnostanut mihin jotkut tuntemattomat mua kehottaa ja tämmöset jutut vaan vahvistaa mun halua siihen etten rokotetta ota :D kiitos siis sulle! Oikeesti susta oli paljon apua päätöksen teossa<3
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Mie otin ekan annoksen 10.7. ja en huomannu mitään sivuvaikutuksia tms., ainoastaan käsi oli arka pari päivää mutta se kuuluu asiaan. Miulle tuli sellanen pyörryttävä olo kylläkin sen jälkeen, mutta se ei erittäin todennäkösesti johtunu itse rokotteesta vaan siitä että aloin miettimään hirmu tarkkaan että tuleekohan tästä jotain sivuoireita. Ällötti myös se kun vierasta ainetta laitettiin miun sisään. Tuo kalpeeks meneminen ja melkein pyörtyminen oli uutta, kun vaikka oonkin aika herkkä niin en oo ikinä hirveemmin kammoksunu mitään rokotuksia tai verikokeita (paitsi pienenä ällötti ja pelotti kun muutaman kerran jouduin semmoselle, joka ei osannu ottaa verikoetta ollenkaan ja sääti miljoona kertaa sen neulan kanssa... nykyään käynki ottamassa kaikki verikokeet keskussairaalalla, koska siellä voi olla varma että ne osaa).

Mutta siis oon kyllä sitä mieltä että se kannattaa ottaa, sillä veikkaan että koronasta on paljon enemmän haittaa jos sen saa. Toki teet kuitenkin päätökses ite ja ymmärrän että saattaa pelottaa.

Ja en nyt tarkota sua vaan haluun sanoo ylipäätään että miusta se on näin rehellisesti sanottuna aika itsekästä, jos joku jättää huvikseen ottamatta rokotteen. Ymmärrän kyllä jos on allergiaa tai joku muu hyvä syy niin totta kai se on sillon fine, mut jotenkin tulee aika negatiiviset vibat ihmisestä joka muuten vaan kieltäytyy siitä, tyylillä "Ei mua kiinnosta ollenkaan, ihan sama". Mut toivon tosiaan ettei kukaan loukkaannu tästä ja ota henkilökohtasesti.
 
Viimeksi muokattu:

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,460
Reaktioarvo
2,341
Ymmärrän että se rokote pelottaa ja epäilyttää, mutta mieluummin kaksi piikkiä ja mahdollisesti lievä korona, kuin pahimmassa tapauksessa hengityskone-elämä ja kauan kestävät oireet. Eihän se rokote koko tautia estä, mutta vähentää huomattavasti riskiä sairastua ja tartuttaa muita. En rupea ketään pakottamaan, mutta vahvasti suosittelen, että joskus päästään edes lähes normaaliin elämään takaisin.

ps. Itselleni ei ensimmäisestä rokotteesta tullut muuta kuin käsi kipeäksi, lihakseen kun iskevät sen.

Ja pakko sanoa tämä, koska olen kielinatsi: Koronarokote on yhdyssana.
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Mie otin ekan annoksen 10.7. ja en huomannu mitään sivuvaikutuksia tms., ainoastaan käsi oli arka pari päivää mutta se kuuluu asiaan. Miulle tuli sellanen pyörryttävä olo kylläkin sen jälkeen, mutta se ei erittäin todennäkösesti johtunu itse rokotteesta vaan siitä että aloin miettimään hirmu tarkkaan että tuleekohan tästä jotain sivuoireita. Ällötti myös se kun vierasta ainetta laitettiin miun sisään. Tuo kalpeeks meneminen ja melkein pyörtyminen oli uutta, kun vaikka oonkin aika herkkä niin en oo ikinä hirveemmin kammoksunu mitään rokotuksia tai verikokeita (paitsi pienenä ällötti ja pelotti kun muutaman kerran jouduin semmoselle, joka ei osannu ottaa verikoetta ollenkaan ja sääti miljoona kertaa sen neulan kanssa... nykyään käynki ottamassa kaikki verikokeet keskussairaalalla, koska siellä voi olla varma että ne osaa).

Mutta siis oon kyllä sitä mieltä että se kannattaa ottaa, sillä veikkaan että koronasta on paljon enemmän haittaa jos sen saa. Toki teet kuitenkin päätökses ite ja ymmärrän että saattaa pelottaa.

Ja en nyt tarkota sua vaan haluun sanoo ylipäätään että miusta se on näin rehellisesti sanottuna aika itsekästä, jos joku jättää huvikseen ottamatta rokotteen. Ymmärrän kyllä jos on allergiaa tai joku muu hyvä syy niin totta kai se on sillon fine, mut jotenkin tulee aika negatiiviset vibat ihmisestä joka muuten vaan kieltäytyy siitä, tyylillä "Ei mua kiinnosta ollenkaan, ihan sama". Mut toivon tosiaan ettei kukaan loukkaannu tästä ja ota henkilökohtasesti.
Nii no jokaisen oma asiahan se on eikä mun mielestä yhtään itsekästä ja toikin on tavallaan painostamista kun sanotaan että on itsekästä jos ei ota mutta mua ei haittaa se mitä musta ajatellaan, järkevämpää on kuunnella omaa tahtoa ku miettiä sitä mitä muut ajattelee ja oikeestaan nyt ku on tullu näitä kommentteja et pitäs se ottaa ja et on itsekästä jne niin tajusin sen että eihän kellään toisella voi olla sananvaltaa tämmöses asiassa niin oikeesti oon tosi kiitollinen teille kaikille jotka ootte näin kommentoinut niin sain päätökseni tehtyä, kiitos kaikille!

Ja hyvä vinkki toi verikoe kun ite en oo siis vielä joutunut koskaan menemään mut äitiltä ja monelta muulta just kuullu et jotkut ei osaa ottaa sitä yhtään ja sit ne sitä yrittää kauan nii sit jos joskus on pakko niin tietää minne mennä
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Ymmärrän että se rokote pelottaa ja epäilyttää, mutta mieluummin kaksi piikkiä ja mahdollisesti lievä korona, kuin pahimmassa tapauksessa hengityskone-elämä ja kauan kestävät oireet. Eihän se rokote koko tautia estä, mutta vähentää huomattavasti riskiä sairastua ja tartuttaa muita. En rupea ketään pakottamaan, mutta vahvasti suosittelen, että joskus päästään edes lähes normaaliin elämään takaisin.

ps. Itselleni ei ensimmäisestä rokotteesta tullut muuta kuin käsi kipeäksi, lihakseen kun iskevät sen.

Ja pakko sanoa tämä, koska olen kielinatsi: Koronarokote on yhdyssana.
Arvasin et joku tarttuu tohon mut ihasama :D ja siis eks niitä oo nykyään 3 mitä pitää ottaa ja oisko neljäskin suunnitteilla? Korjatkaa jos oon väärässä. Mulla on siis se rokotuskammo ihan sairaalloinen niin senkään takia en mielelläni ottais kun yksin asun niin en saa edes ketään mukaan ku ei ole perheenjäseniä lähellä ja kavereita ei ole ja yksin en missään tapauksessa vois mennä mut oon kyl aika varma jo että en sitä ota, olen sitten itsekäs tai en nii mun on pakko kuunnella itteeni eikä muita
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Kaverini sanoi mulle, ettei ymmärrä miksen ole rokotetta ottamassa (hän on jo saanut) ja muutenkin painostaa. On myös muutaman kerran arvostellut niitä, jotka ei ota sitä.

(Ehkä vähän tyhmänä) Syynä se, että pelkään kuollakseni piikkejä, saan aina hysteerisen itkukohtauksen ja saatan vaikkapa pyörtyä ja yrittää karata jos oon jossain lääkärissä esim. verikokeessa tai rokotettavana.
Mutta maskeja käytän ja pysyttelen kaukana ihmisistä.

Edit:// Lisään vielä, ottaisin jos en pelkäis sitä niin kauhiasti. D:
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Kaverini sanoi mulle, ettei ymmärrä miksen ole rokotetta ottamassa (hän on jo saanut) ja muutenkin painostaa. On myös muutaman kerran arvostellut niitä, jotka ei ota sitä.

(Ehkä vähän tyhmänä) Syynä se, että pelkään kuollakseni piikkejä, saan aina hysteerisen itkukohtauksen ja saatan vaikkapa pyörtyä ja yrittää karata jos oon jossain lääkärissä esim. verikokeessa tai rokotettavana.
Mutta maskeja käytän ja pysyttelen kaukana ihmisistä.

Edit:// Lisään vielä, ottaisin jos en pelkäis sitä niin kauhiasti. D:
Joo mulla sama et pelkään niin paljon et itken hysteerisesti ja ku on niin monta niitä nii sit kärsisin monta kertaa joten siks mieluummin kuolen vaikka koronaan mieluummin :D
 
Ylös Pohja