Koulujen alku

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Mitä mieltä olette koulujen alusta parin viikon päästä? Tuntuu et kesäloma mennyt ihan järkyttävän nopeesti eikä oo ehtiny tehä mitään sen kummempaa kuin käydä perheen kaa reissussa viikko sitte. Mut toisaalta on saanut levätä ihan kunnolla ja ihan kiva mennä takaisin kouluun näkee tuttuja kavereita ja opettajia. Pitäs vielä hommata kengät ku samoilla kengillä oon kulkenu nyt varmaan kohta nelisen vuotta. Kirjatkin pitäs hommata mut ei oo vielä tietoo kursseista ja et mitkä kirjat ni aattelin hommata sit vasta kurssilla. Mitenkäs teillä, pysyttekö samassa vanhassa koulussa vai meettekö uuteen kouluun?
 

ohojelma

Lohduton lohduttaja
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
136
Reaktioarvo
126
Vanhassa koulussa pysyn, ja samaa mieltä oon, että loma on menny aivan hullua kyytiä mun ohi ja unohtanu pysähtyä mun kohalla. :(
Tuntuu etten oo vielä henkisesti valmis kaikkeen stressiin, mutta koulussa on kyllä siitä kivaa että näkee kavereita, siellä tapahtuu kaikista hauskimpia ja oudoimpia juttuja ja onhan siellä niitä kivojakin aineita.
Ihanaa olla yläasteella, meiän koulussa on semmonen hyvä fiilis jossa on helppo nauttia elämästä. <3

Mutta kyllä voisin silti olla vielä vaikka pari viikkoo lomalla.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
Loma on menny aivan liian nopeesti, enkä oo ehtiny toteuttaa puoliakaan mun suunnitelmista, ja kavereidenkin kanssa ollu aika vähän.
Mua ainakin ahistaa koulujen alkaminen, koska kaikki tulee taas tuijottamaan mua ja pilkkaamaan mua mun selän takana, koska näytän siltä miltä näytän. Ainut hyvä juttu on, että mun vanha koulu lakkautettiin, ja tähän ihan lähelle rakennettiin uusi, joten enää ei tarvii sietää bussimatkoja, jotka vie tunnin mun ajasta. Ja jos kiusaajia pitää mennä piiloon, niin ainakin mulla on nyt kotikenttäetu :D
Pitänee myöskin ostaa vielä jotain tyylikästä vaatetta.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Vanhassa koulussa pysyn, ja samaa mieltä oon, että loma on menny aivan hullua kyytiä mun ohi ja unohtanu pysähtyä mun kohalla. :(
Tuntuu etten oo vielä henkisesti valmis kaikkeen stressiin, mutta koulussa on kyllä siitä kivaa että näkee kavereita, siellä tapahtuu kaikista hauskimpia ja oudoimpia juttuja ja onhan siellä niitä kivojakin aineita.
Ihanaa olla yläasteella, meiän koulussa on semmonen hyvä fiilis jossa on helppo nauttia elämästä. <3

Mutta kyllä voisin silti olla vielä vaikka pari viikkoo lomalla.
Joo itelläki pari ainetta koulussa joista tykkään ja ne tasapainottaa mukavasti koulujuttuja ku tulee hyvä mieli. Yks niistä on sellane jota vihasin yläasteella mut nyt lukiossa se on aika kivaa. Joo itestäki ois kiva jos loma jatkuis vielä enemmän ku vähän reilu viikon. Oon kuullu et ainaki meijän seudulla oltais päätetty niin et kesälomasta viikko tai jopa kaks siirtyis joululomalle ni oisha se siistii jos vois joulunaki nauttia enemmän niistä päivistä ku nii äkkiä tulee pimeää.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Loma on menny aivan liian nopeesti, enkä oo ehtiny toteuttaa puoliakaan mun suunnitelmista, ja kavereidenkin kanssa ollu aika vähän.
Mua ainakin ahistaa koulujen alkaminen, koska kaikki tulee taas tuijottamaan mua ja pilkkaamaan mua mun selän takana, koska näytän siltä miltä näytän. Ainut hyvä juttu on, että mun vanha koulu lakkautettiin, ja tähän ihan lähelle rakennettiin uusi, joten enää ei tarvii sietää bussimatkoja, jotka vie tunnin mun ajasta. Ja jos kiusaajia pitää mennä piiloon, niin ainakin mulla on nyt kotikenttäetu :D
Pitänee myöskin ostaa vielä jotain tyylikästä vaatetta.
Siis mä en kestä ku jotkut on niin sellasii jännii et alkaa heti tuijottelee ja pahimmassa tapauksessa kiusaamaan jos näyttää erilaiselta :( Mut muista et niitten käyttäytyminen kertoo niistä enemmän ku susta! Ite oon ostanu pari vaatetta mut ois kiva käydä kiertelee kirppareita muuallakin kun tässä meijän kaupungissa ku löydän usein kirppareilta just vaatteita joista tykkään ja aika halvallakin.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Vanhassa koulussa pysyn, ja samaa mieltä oon, että loma on menny aivan hullua kyytiä mun ohi ja unohtanu pysähtyä mun kohalla. :(
Tuntuu etten oo vielä henkisesti valmis kaikkeen stressiin, mutta koulussa on kyllä siitä kivaa että näkee kavereita, siellä tapahtuu kaikista hauskimpia ja oudoimpia juttuja ja onhan siellä niitä kivojakin aineita.
Ihanaa olla yläasteella, meiän koulussa on semmonen hyvä fiilis jossa on helppo nauttia elämästä. <3

Mutta kyllä voisin silti olla vielä vaikka pari viikkoo lomalla.
Oi, mua surettaa, ku mun yläaste päätty just ja se oli just tommosta ja mulla on ikävä sitä, enkä tiiä, onko uudessa koulussa enää samanlaista. :(
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mustaki tää loma on mennyt ihan sika nopeesti. Lähinnä sen takii, kun on ollut kaikkii reissuja, muita menoja yms. eikä oo ehtinyt olla vaan kotona ja tehä ihan tavallisia harrastuksiaan. Kumpa loma jatkuis vielä kuukauden. :/ Toisaalta ihan kiinnostavaa mennä uuteen kouluun, joskin ei ole kivaa tuntea oloansa yksinäiseksi porukassa.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Mustaki tää loma on mennyt ihan sika nopeesti. Lähinnä sen takii, kun on ollut kaikkii reissuja, muita menoja yms. eikä oo ehtinyt olla vaan kotona ja tehä ihan tavallisia harrastuksiaan. Kumpa loma jatkuis vielä kuukauden. :/ Toisaalta ihan kiinnostavaa mennä uuteen kouluun, joskin ei ole kivaa tuntea oloansa yksinäiseksi porukassa.
Mulla oikeestaan taas toisinpäin :D tuntuu et oon jääny jostain paitsi ku kesä on kuitenkin niin lyhyen aikaa et ois ollu kiva olla enemmän kavereiden kaa ja käydä uusissa paikoissa mut toisaalta onhan tässä tullu rentouduttuakin mukavasti :) Muistan kun pari viikkoa kesäloman jälkeen viime lukuvuonna siirryin todella lyhyellä varoitusajalla toiselle paikkakunnalle kouluun henkilökohtaisista syistä ni tunsin itseni tosi yksinäiseksi kun en oikeesti tuntenut ainuttakaan ihmistä sieltä. Mut onneks melkein kaikki oli ystävällisiä ja luokkakaverit otti niitten omiin juttuihin mukaan ni en onneks ollu hirveesti yksin. Parin viikon päästä mulla oli jo pari kaveria, mikä on sisänsä outoa koska mä oon tosi ujo tutustumaan toisiin ihmisiin enkä melkeinpä koskaan keksi järkevää puheenaihetta vaa selitän jostain turhanpäiväisestä koko ajan. En sit tiiä et mille luokka-asteelle oot menossa ku muistan ku olin yläasteella ni porukka oli paljon ilkeempänä eikä ottanu mukaan jos oli uus. Lukiossa taas vähän eri juttu ku aika monella jo tullu vähä järkeeki päähän.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulla oikeestaan taas toisinpäin :D tuntuu et oon jääny jostain paitsi ku kesä on kuitenkin niin lyhyen aikaa et ois ollu kiva olla enemmän kavereiden kaa ja käydä uusissa paikoissa mut toisaalta onhan tässä tullu rentouduttuakin mukavasti :) Muistan kun pari viikkoa kesäloman jälkeen viime lukuvuonna siirryin todella lyhyellä varoitusajalla toiselle paikkakunnalle kouluun henkilökohtaisista syistä ni tunsin itseni tosi yksinäiseksi kun en oikeesti tuntenut ainuttakaan ihmistä sieltä. Mut onneks melkein kaikki oli ystävällisiä ja luokkakaverit otti niitten omiin juttuihin mukaan ni en onneks ollu hirveesti yksin. Parin viikon päästä mulla oli jo pari kaveria, mikä on sisänsä outoa koska mä oon tosi ujo tutustumaan toisiin ihmisiin enkä melkeinpä koskaan keksi järkevää puheenaihetta vaa selitän jostain turhanpäiväisestä koko ajan. En sit tiiä et mille luokka-asteelle oot menossa ku muistan ku olin yläasteella ni porukka oli paljon ilkeempänä eikä ottanu mukaan jos oli uus. Lukiossa taas vähän eri juttu ku aika monella jo tullu vähä järkeeki päähän.
Musta tuntuu, et oon jäänyy paitsi, ku en oo ehtinyt tekemään mun harrastuksia ja kavereitaki oon ehtinyt tapaamaan vasta kerran ja seuraavan kerran ehitään tapaamaan vasta huomenna tai viikon päästä, kun kaikilla on aina jotain menoja. D: Ja haluisin rentoutuu, olis kivaa, jos joskus olis vaihteeks tylsää, kun aina tuntuu vaan ettei ehi tehä mitään. Viime kesänä oli mukavasti rentoutumista, sillon ei tarvinnut mennä melkein minnekkään. Ja se oli musta just kivaa, ku en tehnyt juuri mitään.

Mä taas tiedän siitä koulusta useammanki tyypin, mut en tunne ketään. Ja osa niistä tyypeistä on vähän inhottavii... :/ Ja sit saatetaan mennä samalla bussilla koululle, joka ei oo kivaa. Etenkään, kun väittelin toista niistä vastaan äikän lukio vai amis-väittelystä lukion puolella. :D(mä siis oikeestaan tykkään molemmista yhtä paljon mut oli pakko valita jompi kumpi niin valitsin sit amiksen mutta väittelyssä olin tolla puolella ku en tiennyt kumpaa mun ois helpompi kannattaa ja lukion puolelta tuli vapaa paikka)

Tosi hienoo et sulle on käynyt noin hyvin! Ite en oikein usko, että mulle noin kävis. :D Oon siis menossa amiksen ykköselle. Meillä kyllä yläasteella uudet on aina löytäneet jonkun kaverin ja ala-asteella uudet otettiin tosi avosylin vastaan ja niistä saatto jopa tulla suosituimpii. Mut joo, kiitti. :)
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Loma on menny hitaaaaaaasti, onneks kohta pääsee kouluun

Meen yläasteelle joten uus koulu DD: jännittää ihan sikana mutta en malttais oottaa äää

Mulla on uus reppu ja kengät ja lippis :D

Ja oon nukkunu ihan superhuonosti koko kesän eli max kuutena yönä kunnolla ja tarpeeks😂😂
 

Kuusieppari

Kamelivaara❗
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
286
Reaktioarvo
256
Loma on menny hitaaaaaaasti, onneks kohta pääsee kouluun

Meen yläasteelle joten uus koulu DD: jännittää ihan sikana mutta en malttais oottaa äää

Mulla on uus reppu ja kengät ja lippis :D

Ja oon nukkunu ihan superhuonosti koko kesän eli max kuutena yönä kunnolla ja tarpeeks😂😂
Mulla on kaks uutta hattua ᕙ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽ᕗ
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
en todellakaan oota innolla koulun alkua, ja kesä on menny musta ihan liian nopeesti D: enkä oo kunnolla pystyny edes nauttimaan siitä mt-ongelmien takia (= jatkuva huoli ja stressi jostain + tyhjä mutta samalla sekava olo näin pähkinänkuoressa). meen uuteen kouluun ja on just sellanen olo että ei, mitähän tästäkin tulee... pelkään että mielenterveys romahtaa taas uudelleen pohjamutiin, ja ajatuskin koulusta tuo pahan olon. meen kuitenkin kympille, niin siinä mielessä hyvä juttu kun ei tarvii tehä muuta kun päästä jotenkuten läpi, sillä numerot ei voi kuulemma laskee kympillä vaikka siellä sais kuinka huonoja numeroita D: aion siis ottaa niin rennosti kun mahollista ja päätin että meen kaikkiin kokeisiinkin lukematta jos tuntuu siltä. ja ysin päättötokarin ka oli 8,2 niin ei oo mitään sellasta painetta että nyt pitäs korottaa.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Mä meen uuteen kouluun: joko kansanopistoon tai yliopistoon. Menen yliopistoon, jos saan sieltä paikan.

Ja mä samalla haluun ja en haluu kouluun. Haluisin kouluun, koska mulla on tää koko kesä ollut stressaavaa ja ahdistavaa jatko-opintojen ja ikävien lukiokokemusten myötä. Haluisin siis tästä stressaavasta elämäntilanteesta pois, ja koulussa tulisikin muuta ajateltavaa. Mun mahdollinen yliopistopaikka on lisäksi toisella puolella Suomea, joten aattelen uuden paikkakuntani sijainnin olevan hyvä uusi alku, kun ikävät vanhat tutut ja ympäristöt jäävät kauas taka-alalle.

En puolestaan haluisi kouluun, koska pelkään sosiaalisia tilanteita ja pelkään, etten taaskaan saisi kavereita ja joutuisin jossain määrin taas kiusatuksi. Myös mahdollinen etäopetus kuumottaa mua.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Musta tuntuu, et oon jäänyy paitsi, ku en oo ehtinyt tekemään mun harrastuksia ja kavereitaki oon ehtinyt tapaamaan vasta kerran ja seuraavan kerran ehitään tapaamaan vasta huomenna tai viikon päästä, kun kaikilla on aina jotain menoja. D: Ja haluisin rentoutuu, olis kivaa, jos joskus olis vaihteeks tylsää, kun aina tuntuu vaan ettei ehi tehä mitään. Viime kesänä oli mukavasti rentoutumista, sillon ei tarvinnut mennä melkein minnekkään. Ja se oli musta just kivaa, ku en tehnyt juuri mitään.

Mä taas tiedän siitä koulusta useammanki tyypin, mut en tunne ketään. Ja osa niistä tyypeistä on vähän inhottavii... :/ Ja sit saatetaan mennä samalla bussilla koululle, joka ei oo kivaa. Etenkään, kun väittelin toista niistä vastaan äikän lukio vai amis-väittelystä lukion puolella. :D(mä siis oikeestaan tykkään molemmista yhtä paljon mut oli pakko valita jompi kumpi niin valitsin sit amiksen mutta väittelyssä olin tolla puolella ku en tiennyt kumpaa mun ois helpompi kannattaa ja lukion puolelta tuli vapaa paikka)

Tosi hienoo et sulle on käynyt noin hyvin! Ite en oikein usko, että mulle noin kävis. :D Oon siis menossa amiksen ykköselle. Meillä kyllä yläasteella uudet on aina löytäneet jonkun kaverin ja ala-asteella uudet otettiin tosi avosylin vastaan ja niistä saatto jopa tulla suosituimpii. Mut joo, kiitti. :)
Tsemppiä koulunalkuun! Uskon että sä löydät ihania kavereita sieltä!
 

ohojelma

Lohduton lohduttaja
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
136
Reaktioarvo
126
Oi, mua surettaa, ku mun yläaste päätty just ja se oli just tommosta ja mulla on ikävä sitä, enkä tiiä, onko uudessa koulussa enää samanlaista. :(
Uudet jutut voi olla entisiäkin parempia, tsemppiä sulle! Kyllä mää uskon että hyvin sulla menee <3
 

Emilia

Bonketi bonk
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
59
Reaktioarvo
91
Tottakai vähän jännittää mennä uuteen kouluun, mutta uskon tällä kertaa luokan olevan parempi ja toivon yhteishengen olevan parempi kuin entisessä
 
Ylös Pohja