Keho (mahdollinen tw: paino, syömishäiriö, keho-ongelmat jne.) Tuntuu nii pahalta lukee tätä:

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,835
Reaktioarvo
2,892
"Your BMI is considered
overweight (25.7)"

😔 en vieläkään pääse yli siit että toi tuntuu pahalta

sit (onneks vaan mild) syömishäiriöoireet taas tulee esiin. Mutta tosiaan vain mild. Syön normaalisti mutta välillä tulee fiilis että pitäis esim skipata ateria ja siis kaikkea tollasta pientä vain.

Mut joo-o. Eipä tunnu yhtään kivalta kun bmi laskuri sanoo sulle noin. Mutta ei sen tarvitse edes sanoo sitä sulle, kun se paha mieli tulee jo siitäkin kun näkee naispuolisia kpop idoleita jotka on tosi laihoja, ja edes se ei oo se juttu vaan jo sekin kun näät tavallisia laihoja ihmisiä, esim mainoksissakin vaik niitä ihan tavallisen näkösiä, hoikkia ihmisiä. Tai vaikka luet jotain kommentteja tytöiltä jotka haluaa vaikka laihtua ja ne on jo bmi:n sillä vihreällä alueella. Yleensäkin kuka vaan joka on mua hoikempi niin tuntuu ihan paskalta sitte mun pään sisäl. Enpä taas jaksa tätä jälleen kerran. Vittu. Vihaaan koko vitun bmitä mutta niin sekään ei ole ainut ongelma.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,835
Reaktioarvo
2,892
Olo mennyt vain ja ainoastaan pahemmaksi illan aikana. Itkin vaikka kuinka kauan. Enää en itke mut olo ei oo yhtään parempi vieläkään. En näe missään mitään järkeä.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
782
Reaktioarvo
752
BMI ei taida olla mittareista luotettavin ja parhain, koska se ei katso lihasten määrää tai kehon rakennetta ollenkaan. En tiedä siitä tarpeeksi, mutta samaistun siinä, että kadehdin mua hoikempia ihmisiä. Mua helpottaa kuitenkin se fakta, että hoikkuus ei ratkaise mun elämän ongelmia tai tee mua onnelliseksi.

Sairastaessani epätyypillistä laihuushäiriötä huomasin, että olen itse asiassa onnettomampi kuin koskaan. Keho toimii parhaiten sen biologisessa painossa eikä laihduttaminen useinkaan toimi etenkään pitkällä aikavälillä.
 

hobitti

Asiantuntija
Liittynyt
19.5.2023
Viestejä
358
Reaktioarvo
63
BMI ei taida olla mittareista luotettavin ja parhain, koska se ei katso lihasten määrää tai kehon rakennetta ollenkaan. En tiedä siitä tarpeeksi, mutta samaistun siinä, että kadehdin mua hoikempia ihmisiä. Mua helpottaa kuitenkin se fakta, että hoikkuus ei ratkaise mun elämän ongelmia tai tee mua onnelliseksi.

Sairastaessani epätyypillistä laihuushäiriötä huomasin, että olen itse asiassa onnettomampi kuin koskaan. Keho toimii parhaiten sen biologisessa painossa eikä laihduttaminen useinkaan toimi etenkään pitkällä aikavälillä.
Lihas painaa enemmän kuin rasva.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,835
Reaktioarvo
2,892
BMI ei taida olla mittareista luotettavin ja parhain, koska se ei katso lihasten määrää tai kehon rakennetta ollenkaan. En tiedä siitä tarpeeksi, mutta samaistun siinä, että kadehdin mua hoikempia ihmisiä. Mua helpottaa kuitenkin se fakta, että hoikkuus ei ratkaise mun elämän ongelmia tai tee mua onnelliseksi.

Sairastaessani epätyypillistä laihuushäiriötä huomasin, että olen itse asiassa onnettomampi kuin koskaan. Keho toimii parhaiten sen biologisessa painossa eikä laihduttaminen useinkaan toimi etenkään pitkällä aikavälillä.
Tiedän että bmi on täyttä paskaa, mutta lääkärit yms käyttävät sitä kuitenkin.

Joo. Laihduttaminen on mun mielestä luuserien toimintaa. Paitsi että olen itsekin yrittänyt joskus laihduttaa, mutta siis silleen se on vaan niin säälittävää toimintaa. Tai no ei nyt silleen jos haluu laihduttaa mutta kun mulle vaan nykyään tulee aina mieleen siitä sellanen heikko ihminen joka vaan menee muiden mielipiteiden mukaan. Toisaalta ymmärrän jos joku haluaa laihduttaa koska sitä jatkuvaa kuittailua ei vain jaksaisi kuunnella. Joten.. sinänsä ymmärrettävää 🤷 mutta itse en laihduta enää, en vain aio tehdä sitä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,835
Reaktioarvo
2,892
Ei oo luotettava.
Tiedän että bmi ei ole luotettava. Mä kuitenkin näen itse peilistä katsomalla että olen kaikkea muuta kuin hoikka. Siispä se on yhtä kuin: huono. Sanoo kuka vaan mitä vaan mutta tässä maailmassa se on totuus että ei-hoikka = huono. Jos on vähänkin siinä kohassa ettei sua enää voi sanoo hoikaks ni oot jo huono. Eikä tarvi ees olla paljoo chubby. Joku twice jeongyeon on jo hyvä esimerkki siitä se ei ollu mitenkään paljoa pulska mut ei kelvannu sellasena ihmisille silti. Tai siis kusipäille ei kelvannut, järkevät tyypit tietty oli sillee who cares. Mut et sit sää saat kuunnella sellasta vittuilua jos sä oot edes sen verran pulska, tai sen verran pulska mitä mä oon. En mä mikään hoikka ole missään nimessä mut en mä ole todella iso myöskään. Silti mun keho on jo liian iso jos muiden mielipiteitä kattoo. Niiku yleisesti maailman. Siit vittuillaan sitte ja nii yms.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Ja siis mulla on tosi samoja fiiliksiä D: oon vähän ylipainonen (eli sen verran että näkkee kyllä ja haukutaan läskiks mutta ei oo varsinaisesti mitenkään muuten haitta)..

Ja on ihan hirveetä ko hoikat ja nätit kaverit valittaa tyyliin ”oon niin ruma ja läski hyyyi kukkaan ei tykkää musta” ja oon siinä vieressä silleen : ) painan +20kg enemmän (joo oon kyllä pitempiki mutta silti se ahistaa.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,835
Reaktioarvo
2,892
Ja siis mulla on tosi samoja fiiliksiä D: oon vähän ylipainonen (eli sen verran että näkkee kyllä ja haukutaan läskiks mutta ei oo varsinaisesti mitenkään muuten haitta)..

Ja on ihan hirveetä ko hoikat ja nätit kaverit valittaa tyyliin ”oon niin ruma ja läski hyyyi kukkaan ei tykkää musta” ja oon siinä vieressä silleen : ) painan +20kg enemmän (joo oon kyllä pitempiki mutta silti se ahistaa.
Mulla sama oon just ton verran iso. Mitään haittaa siitä ei mulle muutoin ole ollut tietenkään. Pelkästään muut ihmiset jotka myös myrkyttää mun oman suhteen kehoon.

Lol saanko kysyä paljonko sä painat? Ei minkään muun takia mutta ajattelin vain samaistumispinnan takia 😭 kun silleen i feel you niin mietin vain että onko meidän paino sit aika samaa luokkaaa
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Mulla sama oon just ton verran iso. Mitään haittaa siitä ei mulle muutoin ole ollut tietenkään. Pelkästään muut ihmiset jotka myös myrkyttää mun oman suhteen kehoon.

Lol saanko kysyä paljonko sä painat? Ei minkään muun takia mutta ajattelin vain samaistumispinnan takia 😭 kun silleen i feel you niin mietin vain että onko meidän paino sit aika samaa luokkaaa
Just toi että ku ei se haittaa muuta ko muitten takia. Ja ok peiliin kattomalla. Ja vaatteet puristaa ja itkettää ko kaverit valittaa miten kaikki farkut on vyötäröltä liian isoja ja mulla pieniä..

Meillä ei oo puntaria mutta jonku reilu 70kg :D ehkä 75 tai jotain lol.. paljonko sie?
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,835
Reaktioarvo
2,892
Just toi että ku ei se haittaa muuta ko muitten takia. Ja ok peiliin kattomalla. Ja vaatteet puristaa ja itkettää ko kaverit valittaa miten kaikki farkut on vyötäröltä liian isoja ja mulla pieniä..

Meillä ei oo puntaria mutta jonku reilu 70kg :D ehkä 75 tai jotain lol.. paljonko sie?
No se. Mä nyt en muista millon viimeks oisin käyny kavereiden kaa shoppaamassa mut sillon joskus ku oon käyny ku liikuin itseäni hoikempien tyyppien kanssa niin se oli masentavaa, etenkin siinä iässä. Olin muutenkin koulukiusattu ja jäi hirvee inho mun reisiä kohtaan sen kiusaamisen takia koska niihin kohdistui kommentteja..

Okei meikä painaa nykyisin 65,90. Mut oon varma et .. tai jos muistan ny oikein ni painoin jossain vaiheessa ainakin 74. Jossain vaiheessa sitten laihduin, mutta en laihduttanut, laihduin vain. Mutta joo no, sää oot varmaan pidempi kuin mä xD mä oon vaa 160 senttii. Toi lyhyyski on muute sellane mistä ihmiset sanoo jotain et "näyttää nii tyhmältä ja ei tarpeeks sopusuhtaselta" tai jotain kun ei oo tarpeeks pitkä tai jotain paskaa. Niiku haistakaa vittu 😂
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
No se. Mä nyt en muista millon viimeks oisin käyny kavereiden kaa shoppaamassa mut sillon joskus ku oon käyny ku liikuin itseäni hoikempien tyyppien kanssa niin se oli masentavaa, etenkin siinä iässä. Olin muutenkin koulukiusattu ja jäi hirvee inho mun reisiä kohtaan sen kiusaamisen takia koska niihin kohdistui kommentteja..

Okei meikä painaa nykyisin 65,90. Mut oon varma et .. tai jos muistan ny oikein ni painoin jossain vaiheessa ainakin 74. Jossain vaiheessa sitten laihduin, mutta en laihduttanut, laihduin vain. Mutta joo no, sää oot varmaan pidempi kuin mä xD mä oon vaa 160 senttii. Toi lyhyyski on muute sellane mistä ihmiset sanoo jotain et "näyttää nii tyhmältä ja ei tarpeeks sopusuhtaselta" tai jotain kun ei oo tarpeeks pitkä tai jotain paskaa. Niiku haistakaa vittu 😂
Aina vaan harmittaa shoppaillessa ko joku vaate näyttää kaverilla kivalta ja ittellä ei..

Ja joo oon n. 170 pitkä :D
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
782
Reaktioarvo
752
Tiedän että bmi on täyttä paskaa, mutta lääkärit yms käyttävät sitä kuitenkin.

Joo. Laihduttaminen on mun mielestä luuserien toimintaa. Paitsi että olen itsekin yrittänyt joskus laihduttaa, mutta siis silleen se on vaan niin säälittävää toimintaa. Tai no ei nyt silleen jos haluu laihduttaa mutta kun mulle vaan nykyään tulee aina mieleen siitä sellanen heikko ihminen joka vaan menee muiden mielipiteiden mukaan. Toisaalta ymmärrän jos joku haluaa laihduttaa koska sitä jatkuvaa kuittailua ei vain jaksaisi kuunnella. Joten.. sinänsä ymmärrettävää 🤷 mutta itse en laihduta enää, en vain aio tehdä sitä.
Asiaan paremmin perehtyneet terveydenhuollon ihmiset tietävät onneksi BMI:n haitat.

En itsekään suosittele laihduttamista tosiaankaan. ❤️
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,835
Reaktioarvo
2,892
Aina vaan harmittaa shoppaillessa ko joku vaate näyttää kaverilla kivalta ja ittellä ei..

Ja joo oon n. 170 pitkä :D
Pitäs vaan opetella ajatteleen itestäkin että se näyttää myös itsellä kivalta.. en sitten tiedä miten???? Ihan mahdoton tehtävä tuntuu olevan..

Noniin, elikkäs jos nyt tajusin oikein niin suhteessa ollaan about yhtä painavia niiku suhteessa pituuteen :D eli niiku ei edes paljoa mut kuitenkin sen verran ettei hoikaks voi mitenkään sanoa
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,835
Reaktioarvo
2,892
Asiaan paremmin perehtyneet terveydenhuollon ihmiset tietävät onneksi BMI:n haitat.

En itsekään suosittele laihduttamista tosiaankaan. ❤️
Mut sitte jos vaikka esim, tää on nyt vaa esimerkki mut jos menis lääkäriin ja todettua vaik kakkostyypin diabetes niin sit pitäis lääkärien mukaan aloittaa laihdutus. Niin ei sekään kuulosta musta hyvältä vaikka se onkin sen sairauden takia. Mut ahdistaa vaan niin ajatus että pitäs laihduttaa. Ei siis sillä ei mulla oo todettu diabetesta mut jos niin kävis. Kun periaatteessa se laihduttaminen menee niin kaikkia mun arvoja vastaan niin en mä tiedä en mä sit varmaa silloinkaan laihduttais vaikka lääkäri kehottais siihen :D
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Pitäs vaan opetella ajatteleen itestäkin että se näyttää myös itsellä kivalta.. en sitten tiedä miten???? Ihan mahdoton tehtävä tuntuu olevan..

Noniin, elikkäs jos nyt tajusin oikein niin suhteessa ollaan about yhtä painavia niiku suhteessa pituuteen :D eli niiku ei edes paljoa mut kuitenkin sen verran ettei hoikaks voi mitenkään sanoa
Pitäs aina vaan ottaa oma koko ja oman tyylisiä vaatteita eikä vaan verrata ja miettiä miks tolla toisella on XS farkut ja mulla L :D

Joo suhteessa suunnilleen saman painosia :D

Ärsyttävää muuten ko välillä on semi normipainosen näkönen ja välillä taas näytän kauheen läskiltä :D vaihtelee kauheesti..

Mutta näytaän fr siltä että oisin raskaana xD
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Tiedän että bmi on täyttä paskaa, mutta lääkärit yms käyttävät sitä kuitenkin.

Joo. Laihduttaminen on mun mielestä luuserien toimintaa. Paitsi että olen itsekin yrittänyt joskus laihduttaa, mutta siis silleen se on vaan niin säälittävää toimintaa. Tai no ei nyt silleen jos haluu laihduttaa mutta kun mulle vaan nykyään tulee aina mieleen siitä sellanen heikko ihminen joka vaan menee muiden mielipiteiden mukaan. Toisaalta ymmärrän jos joku haluaa laihduttaa koska sitä jatkuvaa kuittailua ei vain jaksaisi kuunnella. Joten.. sinänsä ymmärrettävää 🤷 mutta itse en laihduta enää, en vain aio tehdä sitä.
Mutta mitä järkeä on sitten valittaa tämmösestä asiasta, jos ei edes halua eikä aio tehdä asialle mitään?
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Koska muut ihmiset onnistuu saamaan itelleni pahan olon mainittemalla asiasta
No ehkäpä osa vaan toivoo että kukin meistä olisi mahdollisimman terve ja hyvässä kunnossa.

Ja mitä sellasiin ''läski'' kommentteihin tulee, ei niitä kannata huomioida, muakin haukuttiin joskus läskiksi ja tein siitä itselleni mielessäni eräänlaisen pelin; jos ne kommentit onnistui satuttamaan meikäläistä, totesin itseni hävinneeksi ja kiusaajani voittaneeksi, mutta siinä vaiheessa kun opin olemaan välittämättä mistään ikävistä kommenteista, tiesin voittaneeni, sillä siinä vaiheessa olin henkisesti paljon vahvempi kuin minua kiusannut henkilö. Ei sillä että kovin moni kiusaaja olisi henkisesti vahva jos kerran siinä tilanteessa on.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
No ehkäpä osa vaan toivoo että kukin meistä olisi mahdollisimman terve ja hyvässä kunnossa.

Ja mitä sellasiin ''läski'' kommentteihin tulee, ei niitä kannata huomioida, muakin haukuttiin joskus läskiksi ja tein siitä itselleni mielessäni eräänlaisen pelin; jos ne kommentit onnistui satuttamaan meikäläistä, totesin itseni hävinneeksi ja kiusaajani voittaneeksi, mutta siinä vaiheessa kun opin olemaan välittämättä mistään ikävistä kommenteista, tiesin voittaneeni, sillä siinä vaiheessa olin henkisesti paljon vahvempi kuin minua kiusannut henkilö. Ei sillä että kovin moni kiusaaja olisi henkisesti vahva jos kerran siinä tilanteessa on.
Mutta en usko että rinnakkaisluokan poikia kiinnostaa mun terveys :D
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Mutta en usko että rinnakkaisluokan poikia kiinnostaa mun terveys :D
Niin no meinasinkin nuo kaksi asiaa erikseen, joko on ihmisiä jotka välittää sun terveydestä ja hyvinvoinnista (yleensä läheiset) ja sitten on ne joita ei kiinnosta, ja joilta tulee ikäviä kommentteja (ne sun rinnakkaisluokkalaiset)
 
Ylös Pohja