Keho Menkkakivut perkele

  • Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivämäärä

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Eikö näistä koskaan pääse eroon? Tällä kertaa kipu meni nopeammin ohi, mutta se voimaton olo sen jälkeen..... eli makaan lattialla. Sipsit loppui taas eli en pysty syömään mitään D:

Jostain syystä kahvin tuoksu auttaa, eli mulla on melkein tyhjä kahvipaketti tossa vieressä! Hassua mutta toimii (ainakin mulla) xDD

Eli illan ohjelma: makaan lattialla, haistelen kahvia ja kuuntelen Thin Lizzyä. Hassua, eikö?


Tää saa nyt vaikka olla vertaistukikeskustelu kaikille menkkakivuista kärsiville
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Hikoiletko sää muuten menkkakipujen aikana kuin paljon?
Mulle on tuttua sellanen menkkakipujen aikainen tuskanhiki - eli siis kehoa pitkin kirjaimellisesti valuu hikipisaroita, ja jos vaikka oon maannut lattialla, niin siitä hiestä oikeesti muodostuu lammikko siihen lattialle. D: Ei tota "tuskanhikeä" ikinä muulloin ilmene, mutta menkkojen aikana kyllä.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Hikoiletko sää muuten menkkakipujen aikana kuin paljon?
Mulle on tuttua sellanen menkkakipujen aikainen tuskanhiki - eli siis kehoa pitkin kirjaimellisesti valuu hikipisaroita, ja jos vaikka oon maannut lattialla, niin siitä hiestä oikeesti muodostuu lammikko siihen lattialle. D: Ei tota "tuskanhikeä" ikinä muulloin ilmene, mutta menkkojen aikana kyllä.
Aika hienon näköiset värikuviotkin tuli mun matikanvihon sivuille yks kerta, kun kipujen aikana satuin lepuuttamaan mun käsivarsia ja päätä sen päällä. :'D

PSX_20210822_111339.jpg PSX_20210822_111020.jpg
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,668
Reaktioarvo
2,896
Aaaaa mulla alko just menkat ja nyt rupee kyllä sattumaan taas aika lailla. Mut emt tää on tämmöstä aaltoilevaa, eka ei satu sit taas sattuu vitusti ja sit taas hetken päästä ei satu melkein yhtään. Muutenki helvetin huono olo, ahistaa ja pelottaa ja oksettaa.

Mut aloin nyt muuten tosissani miettimään että pitäiskö oikeasti meikäläisen ruveta hakeutumaan lääkäriin? En tiiä, ooksä miettiny sitä? Tai kun luin jotain juttuu endometrioosist ja siin sanottiin näin:
"Endometrioosin tyypillisin oire on kuukautiskipu – mutta milloin sen takia pitäisi mennä lääkäriin?

– Kuukautiskipu on niin sanotusti normaalia silloin, kun pystyt hoitamaan sen apteekista ilman reseptiä saatavilla kipulääkkeillä. Jos et pärjää tavallisella buranalla, on syytä tulla lääkärin vastaanotolle, Lehmonen sanoo.

Myös kuukautiskivun ajankohta voi paljastaa, että kyse on endometrioosista.

– Tavallinen kuukautiskipu alkaa vuodon aikana. Endometrioosissa on tyypillistä, että kipu alkaa jo ennen kuin varsinainen vuoto alkaa."

Niin siis toi loppu varsinkin, ku eiks ennen menkkoja olevat kivutkin oo ihan normaaleja? Koska mulla ainakin rupee sattumaan yleensä jo monta päivää ennen menkkoja, niin mitä hittoa pitääkö sen takia siis mennä lääkäriin?

Ja no en tiiä pärjäisinkö tavallisella buranalla mutta ainakin mun pitäs ottaa niitä tosi monta ettei sattuis ollenkaan, niin voisko aatella et ne kipulääkkeet auttaa mutta ei ihan kokonaan, siis se ei ehk vie sitä kipuu nii tehokkaasti pois aina vaikka jonku verran viekin.

Lisäks mul on lääkkeist pakko-oireita ni yleensä en niiden takia halua altistaa itteeni sille ahistukselle joten en välttämättä edes joka kerta ota mitään buranaa, iha vaa koska haluan olla ilman ocd-ahistusta siitä asiasta, en oikeesti vaan pysty. Mä siis pystyn olla ilman lääkkeitä mutta sattuu saatanasti yleensä.

En tiiä, pitäskö mennä lääkäriin. Must alkaa nimittäin tuntua et mun on pakko selvittää et onks tää varmasti normaalia vai ei.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Hikoiletko sää muuten menkkakipujen aikana kuin paljon?
Mulle on tuttua sellanen menkkakipujen aikainen tuskanhiki - eli siis kehoa pitkin kirjaimellisesti valuu hikipisaroita, ja jos vaikka oon maannut lattialla, niin siitä hiestä oikeesti muodostuu lammikko siihen lattialle. D: Ei tota "tuskanhikeä" ikinä muulloin ilmene, mutta menkkojen aikana kyllä.
Joskus. En ihan niin paljon että sitä valuu mutta enemmän ku yleensä. Varmaan elimistö menee shokkiin siitä kivusta, mikä sit aiheuttaa hikoilun
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Aaaaa mulla alko just menkat ja nyt rupee kyllä sattumaan taas aika lailla. Mut emt tää on tämmöstä aaltoilevaa, eka ei satu sit taas sattuu vitusti ja sit taas hetken päästä ei satu melkein yhtään. Muutenki helvetin huono olo, ahistaa ja pelottaa ja oksettaa.

Mut aloin nyt muuten tosissani miettimään että pitäiskö oikeasti meikäläisen ruveta hakeutumaan lääkäriin? En tiiä, ooksä miettiny sitä? Tai kun luin jotain juttuu endometrioosist ja siin sanottiin näin:
"Endometrioosin tyypillisin oire on kuukautiskipu – mutta milloin sen takia pitäisi mennä lääkäriin?

– Kuukautiskipu on niin sanotusti normaalia silloin, kun pystyt hoitamaan sen apteekista ilman reseptiä saatavilla kipulääkkeillä. Jos et pärjää tavallisella buranalla, on syytä tulla lääkärin vastaanotolle, Lehmonen sanoo.

Myös kuukautiskivun ajankohta voi paljastaa, että kyse on endometrioosista.

– Tavallinen kuukautiskipu alkaa vuodon aikana. Endometrioosissa on tyypillistä, että kipu alkaa jo ennen kuin varsinainen vuoto alkaa."

Niin siis toi loppu varsinkin, ku eiks ennen menkkoja olevat kivutkin oo ihan normaaleja? Koska mulla ainakin rupee sattumaan yleensä jo monta päivää ennen menkkoja, niin mitä hittoa pitääkö sen takia siis mennä lääkäriin?

Ja no en tiiä pärjäisinkö tavallisella buranalla mutta ainakin mun pitäs ottaa niitä tosi monta ettei sattuis ollenkaan, niin voisko aatella et ne kipulääkkeet auttaa mutta ei ihan kokonaan, siis se ei ehk vie sitä kipuu nii tehokkaasti pois aina vaikka jonku verran viekin.

Lisäks mul on lääkkeist pakko-oireita ni yleensä en niiden takia halua altistaa itteeni sille ahistukselle joten en välttämättä edes joka kerta ota mitään buranaa, iha vaa koska haluan olla ilman ocd-ahistusta siitä asiasta, en oikeesti vaan pysty. Mä siis pystyn olla ilman lääkkeitä mutta sattuu saatanasti yleensä.

En tiiä, pitäskö mennä lääkäriin. Must alkaa nimittäin tuntua et mun on pakko selvittää et onks tää varmasti normaalia vai ei.
Voi ei, tsemppiä!!
Oon kans harkinnu lääkäriin menemistä. Oikeesti tosi pahat menkkakivut ei oo normaalia vaikka niin sanotaan. Toisaalta se vaikuttaa myös, jos lantion ja alaselän lihakset on jumissa, mutta en usko et se yksin voi aiheuttaa tosi kovia kipuja. En kyl tiiä onko toi normaalia et kivut alkaa ennen menkkoja. Mullakin on niin, kivut saattaa alkaa viikkoa aiemmin aika voimakkaina et koko ajan saa pelätä et menkat alkaa etuajassa. Ja mitkään särkylääkkeet ei tietenkään auta. Öääh pitäis varmaan käydä siel lääkärissä varmistamassa asia
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Hyvä et auttaa! Mulla ei toimi yleensä mikään kuuma jos kivut on tosi kovat, koska kuumuus pahentaa kipua ja alkaa oksettaa xD
Onpa jännä! :O oon kuullu kans et joillakin auttaa kylmä mut mulla se ei auta sitte yhtään :D enkä voi edes tajuta miten se voi auttaa joillakin :D mut sama kai se sit on ton kuuman suhteen :D
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Onpa jännä! :O oon kuullu kans et joillakin auttaa kylmä mut mulla se ei auta sitte yhtään :D enkä voi edes tajuta miten se voi auttaa joillakin :D mut sama kai se sit on ton kuuman suhteen :D
Mulla auttaa kylmä sillai jos makaan kylmällä lattialla. Mutta sit joku jääpussi vatsan päällä nii hyi ei, sekin vaan pahentaa kipua :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,668
Reaktioarvo
2,896
Voi ei, tsemppiä!!
Oon kans harkinnu lääkäriin menemistä. Oikeesti tosi pahat menkkakivut ei oo normaalia vaikka niin sanotaan. Toisaalta se vaikuttaa myös, jos lantion ja alaselän lihakset on jumissa, mutta en usko et se yksin voi aiheuttaa tosi kovia kipuja. En kyl tiiä onko toi normaalia et kivut alkaa ennen menkkoja. Mullakin on niin, kivut saattaa alkaa viikkoa aiemmin aika voimakkaina et koko ajan saa pelätä et menkat alkaa etuajassa. Ja mitkään särkylääkkeet ei tietenkään auta. Öääh pitäis varmaan käydä siel lääkärissä varmistamassa asia
Kiitti! Jep ehkä meidän pitäs molempien käväistä lääkärissä D: oishan se kiva jutella ihan perusteellisesti tästä etten pelkäis sit enää turhaan sitä endometrioosii tai jotain muuta sairautta, jos mulla ei sitä ookaan ja jos on niin hyvähän se olis diagnosoida.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,745
Mulla tulee kahvin hajusta menkkojen aikaan vaan huono olo:D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,502
Joo itellä on menkkojen aikoihin aina toi et ei voi syyä mittää muuta ku sipsiä D::
Ja juoda kivennäisvettä tai muuta hapollista juomaa.
Ja yllättävää kyllä mulla toimii toi kuuma vesi D:D

Ja suklaa ofc xd
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
itse ottaisin mieluusti alle viikon kestävät menkat ja muutaman päivän kivut kuin monta kuukautta kestäviä raskauskipuja, pahoinvointia ja oksentelua :DD tiedän, en saisi valittaa, odotus ja kärsimys palkitaan mutta silti 🤣
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Mulla tulee aina jalkoihin hirvee lihassärky. Nyt viimeaikoina oon alkanu sit ottamaan iltasin buranaa ennen nukkumista, ja huomannut itseni täydeksi ääliöksi, kun en oo koskaan ennen niin tehnyt. Nukkuminen helpottu huomattavasti, kun se särky kaikkoaa lähes kokonaan :-) Pitää ihmisen välillä olla typerä ja itsepäinen :---)
 
Ylös Pohja