Mitähän kannattais tehä...

sunwarrior

Uusi
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
15
Reaktioarvo
7
Kävin eilen tutustumassa uuteen, ja samalla ensimmäiseen (ehkä) tulevaan terapeuttiin, joka pitäis mulle terapiaa mun pakko-oireisesta häiriöstä johtuen. En siis oo ennen ollut terapiassa.
Tää tyyppi (terapeutti) vaikutti sinänsä ihan mukavalta, muttei kuitenkaan ihan mun tyyppiseltä ja alkoi ahdistaa että mitä mä nytten oon tekemässä jos alotan terapian. Oli sellanen fiilis että jos mä jollekin avautuisin kaikesta niin en ainakaan hänelle. Meinaan että yhtäkkiä ahdisti melkein enemmän se ajatus terapian aloittamisesta kuin normaalisti ahdistaa kaikki asiat.
Vieläpä kaiken lisäksi sopivaa aikaa ei meinannut löytyä kun hänellä oli kaikki täynnä nii mun pitäis käyttää mun kallisarvoinen kymmenen aamu terapiaan tai jättää sen takia yks harrastus.

Nyt oli sitten eilinen yö aikaa miettiä mitä teen ja oon paniikissa. Hän vaikutti vielä niin innostuneelta ja varmalta että tuun hänen terapiaan... :(
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
En tiedä miten hyvin tämä onnistuisi mutta jos käyt vaikka kokeilemassa pari kertaa ja päätät sitten? Ei varmasti tarvitsekaan avautua mistään jos ei itse halua vaan omaan tahtiin käydä asioita läpi ja joskus myöhemmin kertoa syvällisemmin jos haluat. Tietysti jos kuulostaa aivan hirveältä niin ei kannata.

Ideaalitapaushan olisi jos kertoisit suoraan sille terapeutille nuo mietteet, mutta kokemuksesta tiedän että se vasta voikin tuntua vaikealta. Tsemppiä jokatapauksessa!
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Kävin eilen tutustumassa uuteen, ja samalla ensimmäiseen (ehkä) tulevaan terapeuttiin, joka pitäis mulle terapiaa mun pakko-oireisesta häiriöstä johtuen. En siis oo ennen ollut terapiassa.
Tää tyyppi (terapeutti) vaikutti sinänsä ihan mukavalta, muttei kuitenkaan ihan mun tyyppiseltä ja alkoi ahdistaa että mitä mä nytten oon tekemässä jos alotan terapian. Oli sellanen fiilis että jos mä jollekin avautuisin kaikesta niin en ainakaan hänelle. Meinaan että yhtäkkiä ahdisti melkein enemmän se ajatus terapian aloittamisesta kuin normaalisti ahdistaa kaikki asiat.
Vieläpä kaiken lisäksi sopivaa aikaa ei meinannut löytyä kun hänellä oli kaikki täynnä nii mun pitäis käyttää mun kallisarvoinen kymmenen aamu terapiaan tai jättää sen takia yks harrastus.

Nyt oli sitten eilinen yö aikaa miettiä mitä teen ja oon paniikissa. Hän vaikutti vielä niin innostuneelta ja varmalta että tuun hänen terapiaan... :(
En suosittele lopettaa harrastusta. Sano sille terapeutille vaikka et pidät sun omaa harrastusta tosi tärkeänä ja vaihtaisit mielellään terapeuttia, jos hän ei pysty tarjoamaan muuta aikaa. Muista et käyt terapiassa OMAN hyvinvoinnin takia. Eli jos sulle ei käy, niin ei käy. Ja kyllä se terapeutti äkkiä löytää jonkun sopivamman asiakkaan sille ajalle. Ei siitä terapiasta oo täyttä hyötyy, jos et uskalla olla terapeutin asiakkaana. Vai mitä sanoo @Tanssivapina ?
 
Ylös Pohja