Aihe vapaa Mun sukupuoli-identiteetti

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
tääkin keskustelu idea synty miun mieleen bussimatkalla kouluun ja haluun nyt jakaa muutamia miun kokemuksia tänne.

mie tajusin sen, kuinka mukava ja itsevarma mie oon itteni seurassa. monina päivinä miulla on "androgynous" look, joinakin päivinä maskuliinisempi ja joinain feminiinisempi. se tulee aina pysymään miun mielessä, kun miun aivan ihana enkun opettaja tuli yks päivä sanomaan miulle, että kuinka hän tykkää miun tyylistä - että pidän just semmosia vaatteita, kun ite haluun ja miltä tuntuu jonain päivänä (haluunko näyttää enemmän feminiinisemmältä vai maskuliinisemmalta, tms.).

mie rakastan kuinka ymmärtäväisiä miun kaverit on. pari päivää sitten piirsin viikset ittelleni ja mie olin siitä vähän epävarma, koska...en oo aiemmin tehny mitään sellasta, vaikka oon pitkään halunnu. kaverit oli ihania ja boostas miun egoo huolella :D (ja ykskin sano minuu hotiks :D <3).

ja sen miun ex-ihastuksen/kaverin (kyllä, nyt jo ex-kaveri) kaa, josta tein monta eri kesuu :') niin mie menin tosi syvälle kaappiin. mie halusin kuuluu cis-naisen muotiin. se ei tuntunu hyvältä, mutta sisimmässäni pelkäsin sitä, että jos hän sais tietää miun olevan non-binary, niin hän ei tahtois säätää miun kaa enää yhtään mitään. onneks ei päädytty koskaan yhteen (saatikka olla enää kavereita), koska mie olin tosi onneton, enkä uskaltanu ilmasta itteeni sillä tavalla, jolla halusin. mie rupesin uskottelee ittelleni, että mie vaan erehdyin miun identiteetin suhteen, vaikka hitot en mie mitään erehtyny!

ens viikolla meillä on koulussa teemaviikko ja torstai on ammattipäivä. laitan isin kauluspaidan, kravaatin ja jonkun puvun ylöosan (+ mustat farkut ja saapasmaiset kengät) ja se asu on aivan ihana! en malta oottaa, että pääsen laittaa sen. ja siihen asuun kuuluu myös ne viikset sitten (jotka teen vanhalla kulmakynällä ::D) toivoisin, että miulla ois binder, mutta ne vaatteet on melko isoja, että peittää rintakehän muodon!
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Muistanpa kuinka itsekin tein kerran itselleni viikset tai siis jotain sellasta yritin vähän hahmotella että näyttäisin maskuliinisemmalta. Kieltämättä näytti ihan hyvältä vaikkakin hassulta ja sellaiselta että kuitenkin kun katon sitä kuvaa itsestäni niin tuntuu, että jollain tasolla mun skpl identiteetti on ristiriidassa sen kanssa. Että en usko olevani mies vaikka jotkut merkit siihen viittaiskin, sekin kuin must oli sairaan kivaa joskus yläasteella olla jossain random "leikissä" poika. Tai siis mun kamun kaa oltiin jtn hahmoi ja mun hahmo oli miespuolinen ja tykkäsin siitä, joten ajattelin että se tarkottais että saattaisin olla poika mut ilmeisesti kuitenkaan ei :D ehkäpä tykkään vaan olla maskuliininen. Mut luulen et oon sekä nb että tyttö, edelleen 🤔 molemmat resonoi mutta ehkä oon väärässä. Kieltämättä vähän outoa kun tuntuu että pitää kerätä vihjeitä sieltä täältä ymmärtääkseen mikä se oma sukupuoli-identiteetti on.

Ja osittain kyllä uskon edelleenkin siihen että nb resonoi mussa vaan sen takia että oon altistunu sille termille, että muuten oisin ollu ehkä ihan onnellinen cis tyttö. Paitsi että. Kai mulla oli jo ennen koko asiasta kuulemista outoja tuntemuksia mutta oon ymmärtänyt että kaikilla olis sellasia joskus.joten en oo vieläkään vakuuttunut ollenkaan.

Mutta mukava kuulla että sä oot noin onnellinen ja varma asiasta D: mä taas kyseenalaistan koko sukupuolen olemassaoloa
 
Ylös Pohja