Keho Oikeesti miksei voida jo lopettaa tätä vitun laihdutuspaskaa

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Mul menee oikeesti hermo. Kävin äsken vaa'alla ja olin tosi iloinen ja yllättynyt kun olinkin vaan n. 77kg koska luulin et oon joku yli 80kg ainakin. Niin sit kun googlaan et 160 cm 77kg niin saan tulokseks basically vaan "you're overweight you're overweight you're obese" ja "kelpaanko enää kellekään" oli joku keskustelu yms kaikkee paskaa.

?????????????

En haluu kuulla et oon ylipainonen ruma ja paska koska olin just ilonen et oon kevyempi ku luulin. Ja muutenkin tiedän sen et en oo laiha ihan vaa sillä et katon peiliin. Mut mitä vikaa siinä on?

Pitää varmaan alkaa kattoo taas tytti shemeikan videoita että olis hyvä fiilis itsestään.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Samaa aikaa oon ilonen tosta vaa'an lukemasta ja samaan aikaan se ahdistaa.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Mua huvittaa kuinka nää läski foobiset aina valittaa siitä kuinka lihavuus ei oo tervettä mutta haukkuvatko ne alkoholisteja yms ällöttäväksi ja kyseenalaistaa niiden ihmisarvon? Eine oo kiinnostuneita kenenkään terveydestä,vaan ne ei vaan kestä sitä jos joku ja etenkin nainen ei miellytä niiden silmää tai oo olemassa heitä varten. Tähän johtopäätökseen oon ite tullu.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Mua huvittaa kuinka nää läski foobiset aina valittaa siitä kuinka lihavuus ei oo tervettä mutta haukkuvatko ne alkoholisteja yms ällöttäväksi ja kyseenalaistaa niiden ihmisarvon? Eine oo kiinnostuneita kenenkään terveydestä,vaan ne ei vaan kestä sitä jos joku ja etenkin nainen ei miellytä niiden silmää tai oo olemassa heitä varten. Tähän johtopäätökseen oon ite tullu.
Okei okei, ei todellakaan pelkästään läskejä naisia haukuta vaan miehiä myös, mutta mä oon ite ollu huomaavinani että se ois naisia kohtaan kuitenkin yleensä pahempaa. En tiedä oonko oikeassa mutta se tuntuu siltä. Ja tietysti kuka tahansa voi laukoa karseita kommentteja mutta melko usein ne on miespuolisilta tulevia törkeyksiä. Ainakin ne mitä omaan silmään on osunut. Ei varmasti kaikki mutta jotenkin se vaan nyt vähän vaikuttaisi siltä että törkeyksien heittely painottuu miehiin ja sitten ne ketkä niitä eniten vaikuttaa ottavan vastaan on naiset. Siltä se mun silmään näyttäis ja suoraan sanottuna ei kai se mikään ylläri pitäs olla jos asia on niin
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Muiden ihmisten painon vahtiminen on kyllä turhinta paskaa.
On. En ihmettele ollenkaan että sairastutaan syömishäiriöihin, kun itsekin tässä huomaa että äärettömän helposti sitä alkaa obsessoimaan painosta varsinkin kun omat aivoni toimivat nimenomaan pakko-oireisesti. Tosin siitä on paljon apua että tsekkailee juurikin instatilejä ja muuta sellaista mistä saa muistutuksia omasta arvostaan. Ja onneksi oma oireiluni on verrattain pientä, siis siihen verrattuna mitä se voisi olla. Toki ei tämäkään ole kohtuullista ja kun miettii että oon tosiaan jo ihan lapsena ajatellut että nyt pitäisi ruveta katsomaan syömisiä (terkkarin takia, enkä edes ollut lihava, korkeintaan vähän pyöreä,mutta en samalla tavalla läski kuin nyt, vaikka en nytkään oo kun tosiaan vaa se mitä 77 kiloo). Itse asiassa. Mä mietin että oisko terkkarin sanomiset + kaikki muu voinu vaikuttaa siihen miksi ylipäätään paino alkoi nousemaan lisää. Koska kun kokee itsensä "liian isoksi" kun sulle annetaan ymmärtää niin, niin itsetunto menee huonoksi ja jos itsetunto menee huonoksi niin sulkeutuu. Ja jos sulkeutuu niin liikkuminenkin jää ehkä vähemmälle. Siis en tiedä mut mietin vaan. Joka tapauksessa se ei ole oikea tie, että aletaan syyllistää ja pelotella lasta. Kaikkien muidenkin mutta etenkin lasten tulis saada olla rauhassa. Toisaalta asiaan on niin tottunut että se tuntuu aivan normaalilta. Kyllä mä koin sen silloin ihan normaaliksi että mulla on painohuolia vaikka olin ehkä jotain 10. Ei jotenki käyny edes mielessä että mun ei edes pitäis miettii asiaa. Se oli niin selvää ja kun omanikäset muutkin ympärillä puhu painosta ja tälleen niin se oli ihan normaalia Ala-asteella olevan tytön elämää.

Joo aloin hieman pohtimaan taas. Hups. Oon vähän väsynyt mutta tämmösiä ajatuksia herättää tää
 

Zero

Uusi
Liittynyt
9.10.2021
Viestejä
48
Reaktioarvo
31
Kuka keksi että vaa'an luku näyttää onko yliopainoinen vai ei? Ennemmin se pitäis määrittää sen mukaan kuinka paljon se omaa elämää hankaloittaa.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
itse en omista vaakaa ollenkaan. Aiheuttaisi turhaa ahdistusta kehoa kohtaan kun peili tekee sen jo entuudestaan...Sita Salminenkin on erittäin hyvä puhumaan laihdutuskuurien pimeästä puolesta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Kuka keksi että vaa'an luku näyttää onko yliopainoinen vai ei? Ennemmin se pitäis määrittää sen mukaan kuinka paljon se omaa elämää hankaloittaa.
Ihan hyvä lähestymistapa tämäkin mun mielestä. Mutta... Lääkärit on lääkäreitä. Itselläni en oikein huomaa ylipainosta johtuvia hankaluuksia tosin en tiedä että mikä johtuu siitä ja mikä ei. Se on kyllä ainakin totta että hengästyn helposti, mutta tääkin on pahentunu nyt korona-aikana, aiemmin jaksoin kävellä paljon enemmän, nyt hengästyn pienemmästä kuin aiemmin. Painoa mulle ei omasta mielestäni näytä tulleen lisää mut kunto on vähän huonontunut. Tosin en oo kyllä käyny vaa'alla hirveesti aikasemmin, nyt kävin ekaa kertaa varmaan vuosiin. Mutta en ite huomaa myöskään peilistä että oisin lihonut siitä mitä oon nyt tässä muutenki viime vuosina ollut. Aika vähän ite huomaan mitään hankaluuksia tässä paitsi tietenkin se hengästyminen, mutta se on aika pikkujuttu. Mahakivut, en tiiä mistä ne johtuu, voiko ne johtua ylipainosta tai jostain. Tai liikunnan puutteesta. Mut voi ne olla muustakin. Muuta en keksi nyt :D niin ja reisien hinkkaus yhteen jos käyttää esim shortsei.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
itse en omista vaakaa ollenkaan. Aiheuttaisi turhaa ahdistusta kehoa kohtaan kun peili tekee sen jo entuudestaan...Sita Salminenkin on erittäin hyvä puhumaan laihdutuskuurien pimeästä puolesta.
Joo, mäkään en oo just yleensä hirveesti käyny vaa'alla. Nyt tuli pitkästä aikaa käytyä siksi kun piti punnita kissat niin miinustettiin sitten yhteispainosta silleem että saatiin tietää mitä tuo meidän kisu painaa. Kun tuo toinen ei halunnut mennä siihen vaa'alle niin piti ottaa se syliin sitten 😻
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Mut siis se mikä must on jännä näissä painojutuis niin...... Selkeesti tää on joku juttu et ku mä oon nainen ja mun äiti on nainen ja me ollaan molemmat tämmösiä pyöreitä vähän ylipainosia. Samoin mun äidin äiti oli jossain vaiheessa pudottamas painoa et jossain kohtaa nuorempna se oli vähän kans sillee ylipainoinen. Isän äidistä en tiiä en oikeen osaa sanoo siitä että onko se ollu ylipainoinen mut ehkä hieman? Mut tosiaan, mun isä on sit basically langanlaiha ja ollu aina semmonen hoikka, samoin mun veljet on aika hoikkia samaan tyyliin kun iskä. Et niil ei kyl sit oikee mitää ylipainoo oo. Melko huvittavaa tässä on se että mun veli ei liiku oikeestaan sen enempää kun minäkään, ja se on vielä aika pitkä niin se syö varmaan mua enemmän joskus. En vaan käsitä mitä muka teen erilailla verrattuna siihen. Liikutaan molemmat aika vähän, syödään vähän vaihtelevasti mutta välillä paljon ja välillä vähemmän. Toinen on hoikka kuin mikä ja toinen ylipainonen. Oisko se tosiaan sit noi geenit ja sukupuoli. On ihan selkeet et mun veli on saanu samat laihuusgeenit kun isällä ja mä oon saanu äidin lihavuusgeenit. Eikö niin. Ja kuten sanottu niin oon aina ollukin vähän pyöreä tai siltä must ainakin on tuntunut. Enemmän se paino lähti nousee ehkä joskus 12v tai jotain mutta olin jo ennen sitä omasta mielestäni ainakin läskimpi kuin kaverini. Sori ny vaan mutta en pysty kuvittelemaan että must ois tullu sellanen hoikka näillä geeneillä. Lisäks mun posketkin on jo muutenkin luonnostaan ihan chubby cheeks, jo vauvakuvista sen näkee mitkä pullaposket mulla on ::D mulla on oikeasti ihan sama ruumiinrakenne kuin äidillä, lyhyt ja pyöreä :D että jos jollain on jotain valittamista niin voin myös sanoa että kai geeneillä on osuutensa. Edes silloin kun harrastin tanssia niin mä olin silloinkin tämmönen. Varmaan mulla oli parempi kunto silloin kun nyt, mutta en mä ollu hoikka. Ja mä harraston sitä monta vuotta. Samoin sillon kun harrastin karatee (ja se oli aika rääkkiä ja treenejä oli yleensä monta kertaa viikossa) niin en mä sillonkaan ollu mielestäni yhtä hoikka kuin muut. Toki varmaan hoikempi kuin tällä hetkellä. Et... Aina tää on ollu vähän tämmöstä. En jotenkin edes usko että musta saa sellasta kunnon hoikkaa. Mun ruumiinrakenne ei oo sellanen. Tietenkin jos en söis niin kyllähän musta varmaan vois alipainonen tulla, mut tarkotan et jos syön normaalisti niin en usko et kovin hoikaksees pääsisin.

Joo. Aion nyt olla tyytyväinen itseeni tämmösenä. En mää jaksa välittää.

Toinen juttu mistä jotkut urputtaa on tietenkin karvat etenkin naisella ja siihen voi sanoo että sehän nyt on vaan terveellistä. Esim:
“[Body hair] keeps mammals warm. It protects their skin from a lot of external influences, from abrasion, from water, from chemical attack, all sorts of things,” she says.

Löytyi googlettamalla.

No joo, eihän sillä tietenkään oo edes mitään väliä onko siitä ns hyötyä vai ei. Jokaisella on oikeus karvattomuuteen ja karvallisuuteen, sukupuolesta riippumatta myös :D

Mut yleensähän tosiaan ne valittajat onki sellasia säälittäviä naisvihaajia
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Ah lols mul oikeest tulee näköjään vähän pakko-oireita tosta painon tarkkailusta. Kävin vaa'alla tänään ja näytti 76,9 kg. Tai niiku et mul ei tuu hirveesti pakko-oireita siitä että lähtisin oikeesti liikkumaan erityisen paljon eikä ehkä siitäkään että söisin todella vähän (mutta ehkä pikkusen vähemmän kuitenkin oon syöyny nyt viime päivinä mutta kuitenkin ihan ok i think?) Mutta siitä tulee vähän pakonomaista että pakko käydä tarkistaas välillä että mitä painan, vaikka tiedänkin että se tuskin on muuttunu suuntaan tai toiseen.

Ja se syöminen, no, syön ehkä vähän vähemmän mutta silti mielestäni riittävästi. Varsinkin siihen nähden että en edes tee melkein mitään muuta kuin istun 24/7.

En tiiä miks mun ahistusta silti helpotti se pieni "lasku" siinä painossa vaikka se nyt ei ollukaan mitään. Koska eihän se ollu kun ihan pieni lasku mut silti saan omituista mielihyvää siitä että numerot laskee ees vähän
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Täh????????? Tän mukaan


Oon melkein normaalipainoinen. Mun painoindeksi on ton mukaan 25,0 ja ton taulukon mukaan 24,9 on vielä normaalipainoo. Okei????? Ihan vitun yllättävää kyllä. Eli ton mukaan mulla on vaan lievää ylipainoo. Great.

Joo, obsessoin tästä. Kuten sanoinkin niin tää on nyt sit seuraava obsessio jos ei mistää muusta obsessoi. Tää siihen lgbt ja identiteetti obsessioiden lisäks niin 👌👌👌👌👌👌
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Toisaalta on se kyllä sairasta miettii painoa koko ajan. Mut kuka sano et oisin terve? En oo.

Edes mun suhtautuminen ihmisiin ei oo tervettä. Eikä itseeni eikä painoon
 
Ylös Pohja