Keho Oletteko suorittaneet ensiapukursseja?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Minä en ole, mutta sellainen(kin) on ollut jo pitkään mielessä.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Vuosia sitten osana amisopintoja kävin EA1-kurssin. Olihan se hyödyllinen, mutta en ole niinkään varma, miten osaisin toimia tosielämän tilanteissa. "Ensiapukortti" taitaa jo olla kohdallani vanhentunut, enkä nyt muutenkaan enää ihan hirveästi muista tuon koulutuksen annista. D:
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
En kai, mut koulussa ja partiossa ja tiiä missä ollaa käyty ensiapuu miljoona kertaa läpi D::
Oha se tärkee, mut ei niitä samoja asioita jaksais montaa kertaa kuunnella ja samoja "miten soitan hätänumeroon" videoita miljoonaa kertaa jaksa kahtoo
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
En ja olisin todennäköisesti ihan hädissäni jos jollain olis hätä, kun en tosiaankaan tietäisi mitä pitäisi tehdä missään tilanteessa. Kai sellanen olisi hyvä käydä ja siis olisi hyödyllistä jos se kuuluisi vaikka opetussuunnitelmaan tai jotain D: en muista että koulussa olisi ikinä käyty (paitsi vesipelastusta, mutta itse en ollut ikinä uimassa) ja partiossa oli joskus, mutta olin ala-asteella niin en muista enää mitään
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Olin partiossa joskus, siellä muistaakseni suoritin jonkun ihan virallinenkin eka-kurssin.

Sen jälkeen on töissä ollut jotain ea- ja alkusammutuskursseja silloin tällöin, mutta ne ei oo ollut niitä virallisia, vaan jotain lyhyempiä.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Joo mulla oli se suoritettuna Suomessa ja nyt myös täällä. Kummassakin työssä päivitin sitä säännöllisesti.

Olen parissa tilanteessa joutunut laittamaan ihmisen kylkiasentoon ja soittamaan ambulanssin, tai suojannut epileptikon päätä, mutta ei sen vakavampaa tilannetta ole tullut vastaan.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,384
Olen joskus kun olin opistolla opiskelemassa kuntoutuslinjalla niin siihen kuului ensiapukurssi, jossa elvytettiin nukkeja ja harjoiteltiin muitakin keinoja auttaa jos joku saa vaikka sairaskohtauksen.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Amiksessa suoritin heti ekana vuonna EA1 ja EA2. EA korttini ei tosin ole enää voimassa.
 
Ylös Pohja