Gallup Onko joku pelannu spiritismiä?

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Spiritismi ei ole peliä. En suosittele, jos et tiedä, mitä olet tekemässä.
No miten se sitten sanotaan? Tehään spiritismiä? Harrastetaan spiritismiä?

Valaise toki :D

Ja mie oon ainaki kuullu vaan että pelaa sitä niin en nyt keksiny muutakaan tohon
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
No miten se sitten sanotaan? Tehään spiritismiä? Harrastetaan spiritismiä?

Valaise toki :D

Ja mie oon ainaki kuullu vaan että pelaa sitä niin en nyt keksiny muutakaan tohon
No "pelataan" on ihan oikein, koska pelkkää huuhaata koko roska. Saahan siitä kerran tai kaksi naurut, mutta vitsi menee vanhaksi nopeaksi.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Kertokaa nyt joku että liten sitten mitäs sanoa? Yleensä oon kyllä kuullu puhuttavan nimenomaan pelaamisesta. Mikä se oikea termi nyt sitten on?
Tuohon en valitettavasti osaa ottaa kantaa - mutta luulen, että annimetallin pointti viestissä oli sanamuodon sijasta enemmänkin se, että spiritismi on hyvin vaarallista peliä, eikä hän siksi halua sinun kokeilevan sitä. Olen itsekin kuullut, kun ihmiset ovat kertoneet kokemuksiaan kyseisestä "pelistä", eivätkä ne ole olleet mitään hyviä kokemuksia. Siinä pahimmillaan ollaan oikeasti henkien kanssa tekemisissä - parempi, että pysyt suosiolla erossa koko hommasta. D:
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
Tuohon en valitettavasti osaa ottaa kantaa - mutta luulen, että annimetallin pointti viestissä oli sanamuodon sijasta enemmänkin se, että spiritismi on hyvin vaarallista peliä, eikä hän siksi halua sinun kokeilevan sitä. Olen itsekin kuullut, kun ihmiset ovat kertoneet kokemuksiaan kyseisestä "pelistä", eivätkä ne ole olleet mitään hyviä kokemuksia. Siinä pahimmillaan ollaan oikeasti henkien kanssa tekemisissä - parempi, että pysyt suosiolla erossa koko hommasta. D:
No tämä just. Ite en kokeilis spiritismiä kun ei koskaan tiiä minkälaisia energioita vahingossa manaa omaan kämppään tai missä sitä nyt kokeileekaan. On paljon parempiakin tapoja keskustella henkien kanssa jos sellanen touhu kiinnostaa.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Tuohon en valitettavasti osaa ottaa kantaa - mutta luulen, että annimetallin pointti viestissä oli sanamuodon sijasta enemmänkin se, että spiritismi on hyvin vaarallista peliä, eikä hän siksi halua sinun kokeilevan sitä. Olen itsekin kuullut, kun ihmiset ovat kertoneet kokemuksiaan kyseisestä "pelistä", eivätkä ne ole olleet mitään hyviä kokemuksia. Siinä pahimmillaan ollaan oikeasti henkien kanssa tekemisissä - parempi, että pysyt suosiolla erossa koko hommasta. D:
No tämä just. Ite en kokeilis spiritismiä kun ei koskaan tiiä minkälaisia energioita vahingossa manaa omaan kämppään tai missä sitä nyt kokeileekaan. On paljon parempiakin tapoja keskustella henkien kanssa jos sellanen touhu kiinnostaa.
No en mie nyt sitä aikonukkaan pelailla :D aihe vaan on kiinnostava!
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,370
Reaktioarvo
2,893
Stay away from ouija boards t. Matt Fraser

Mutta on myönnettävä että itse olen pelannut kaverin kanssa hyvin nuorena, en tosin tiedä tehtiinkö sitä edes oikein. Pelottavaa oli mutta mitään ihmeellistä ei tapahtunut muistaakseni.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Tuohon en valitettavasti osaa ottaa kantaa - mutta luulen, että annimetallin pointti viestissä oli sanamuodon sijasta enemmänkin se, että spiritismi on hyvin vaarallista peliä, eikä hän siksi halua sinun kokeilevan sitä. Olen itsekin kuullut, kun ihmiset ovat kertoneet kokemuksiaan kyseisestä "pelistä", eivätkä ne ole olleet mitään hyviä kokemuksia. Siinä pahimmillaan ollaan oikeasti henkien kanssa tekemisissä - parempi, että pysyt suosiolla erossa koko hommasta. D:
HUUTISTA. Uskot varmaan joulupukkiinkin?
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
Mun entinen luokkakaveri pelasi alakoulussa serkkunsa ja sisaruksiensa kanssa.
Kerto seuraavana päivänä koulussa et kuin kauhuissaan olivat olleet seuraavan yön kun astioita oli yhtäkkiä vaan tippunut lattialle yms. Mut mittää sen pahempaa ei kuiteskaa käyny
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Mun entinen luokkakaveri pelasi alakoulussa serkkunsa ja sisaruksiensa kanssa.
Kerto seuraavana päivänä koulussa et kuin kauhuissaan olivat olleet seuraavan yön kun astioita oli yhtäkkiä vaan tippunut lattialle yms. Mut mittää sen pahempaa ei kuiteskaa käyny
Minäkin pelasin kerran spiritismiä ja sieltä laudasta tuli hirveä haamu, joka vei mukanaan mummon porkkanamaalta kaikki retiisit! Kyllä ne koulussa oli, että huh huh!
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Pelattiin ala-asteella spiritismiä noin 10-vuotiaana. Itse ainakin pelkäsin ihan hulluna, koska se muki liikkui ja uskoin alussa ihan täysillä että se liikkui haamujen takia tai jotain. Usko meni siinä kohtaa, kun joku kysyi haamulta jotain "Onko Jesse homo" ja haamu vastasi, että joo on se homo.
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,704
Reaktioarvo
839
Oltiin jotain 10v, kysyttiin väärä kysymys ja pelättiin ihan paskat housussa ja mentiin metsään rikkomaan se lasi ja toivottiin ettei jäädä ikinä kiinni siitä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Pelattiin mun kaverin kanssa joskus 7 luokalla yhdellä rantakalliolla itse ruutupaperille piirretyllä ouja laudalla Halloween yönä:D
Ei siinä mitään mielenkiintoista tapahtynyt, taisi kaveri liikutella sitä mitä siinä käytettiin (en enää edes muista). Sen jälkeen me revittiin se paperi joidenkin ohjeiden mukaan oliko 7 palaan ja taidettiin haudata ne johonkin. En muista

Ei se niin hauskaa ollut että kannattaisi lähteä leikkimään jos mut jotain sattuisikin, koskaan ei voi olla ihan varma `\_(•_•)_/`
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En oo ikinä kokeillut spiritismiä, mutta muakin kiinnostaa aihe ja haluisin kuulla enemmän tarinoita siihen liittyen. Tavallaan muaki kiinnostaa kokeilla, mutta ei hätää, en oo kokeilemassa. :D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
En oo ikinä kokeillut spiritismiä, mutta muakin kiinnostaa aihe ja haluisin kuulla enemmän tarinoita siihen liittyen. Tavallaan muaki kiinnostaa kokeilla, mutta ei hätää, en oo kokeilemassa. :D
Mikä siinä kiinnostaa? Pelkkää hölynpölyä, kun sitä nuolta liikuttavat osallistujat ja vastaavat tietoisesti esitettyihin kysymyksiin niin, että sillä saataisiin suurimmat kiksit kysyjältä. Laudat keksitty 1800-luvulla, kun kiinnostus "mustaan magiaan", voodoohoon ja muihin mystisiin asioihin oli kovimmillaan.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Mikä siinä kiinnostaa? Pelkkää hölynpölyä, kun sitä nuolta liikuttavat osallistujat ja vastaavat tietoisesti esitettyihin kysymyksiin niin, että sillä saataisiin suurimmat kiksit kysyjältä. Laudat keksitty 1800-luvulla, kun kiinnostus "mustaan magiaan", voodoohoon ja muihin mystisiin asioihin oli kovimmillaan.
Mua ainaki kiinnostaa. En yhtään usko että se ois totta mutta jotenki haluaisin jonku todisteen että se ihan oikeasti ei oo totta :DD
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Mua ainaki kiinnostaa. En yhtään usko että se ois totta mutta jotenki haluaisin jonku todisteen että se ihan oikeasti ei oo totta :DD
Miksi se olisi totta? Jos nuo mystiset hokkuspokkukset ovat totta niin missä ovat todisteet muuallakin kuin kaupallisessa pelilaudassa? Suurin osa kummituksistakin on jotain vanhojen linnojen haamuja, vaikka ihmisiä on kuollut enemmän kuin tällä hetkellä on elossa eikä todellakaan kaikki ole kuolleet niin, että olisivat saaneet oikeutta; miksi joku murhattu ihminen kummittelee, mutta toinen ei? Ja jos syynä on pääsemättömyys tuonpuoleiseen niin missä ovat kaikki kastamatta kuolleet lapset? Eikö meidän pitäisi kuulla aivan järjetön määrä kummituspentujen rääkymistä?
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Miksi se olisi totta? Jos nuo mystiset hokkuspokkukset ovat totta niin missä ovat todisteet muuallakin kuin kaupallisessa pelilaudassa? Suurin osa kummituksistakin on jotain vanhojen linnojen haamuja, vaikka ihmisiä on kuollut enemmän kuin tällä hetkellä on elossa eikä todellakaan kaikki ole kuolleet niin, että olisivat saaneet oikeutta; miksi joku murhattu ihminen kummittelee, mutta toinen ei? Ja jos syynä on pääsemättömyys tuonpuoleiseen niin missä ovat kaikki kastamatta kuolleet lapset? Eikö meidän pitäisi kuulla aivan järjetön määrä kummituspentujen rääkymistä?
Noko nimenomaan sitten ois hyvä naureskella kaikille jotka väittää että se toimii 🤷‍♀️
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Noko nimenomaan sitten ois hyvä naureskella kaikille jotka väittää että se toimii 🤷‍♀️
Helpointahan olisi kysyä, että miksi tarvittiin vasta 1800-luvun lopppuolella kaupallisen yrityksen lauta siihen, että henget kommunikoivat. Eivätkä esim. kirjoittele vastauksia kynällä paperille samalla tavalla, että ohjaisi kättä.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mikä siinä kiinnostaa? Pelkkää hölynpölyä, kun sitä nuolta liikuttavat osallistujat ja vastaavat tietoisesti esitettyihin kysymyksiin niin, että sillä saataisiin suurimmat kiksit kysyjältä. Laudat keksitty 1800-luvulla, kun kiinnostus "mustaan magiaan", voodoohoon ja muihin mystisiin asioihin oli kovimmillaan.
En tiedä. Kai se mahdollisuus siihen, että oliskin olemassa jotain muutakin, mitä me ei vielä tiedetä. Se salaperäisyys.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
En tiedä. Kai se mahdollisuus siihen, että oliskin olemassa jotain muutakin, mitä me ei vielä tiedetä. Se salaperäisyys.
Niin, kuten jo sanoin niin miksei spiritismiä "pelattu" aiemmin kynillä ja paperilla? Kai se henki osaa sitä kättäkin liikuttaa, jos osaa useita puupalikasta otetta pitäviä käsiä liikuttaa. Miksi siihen tarvittiin aikansa Heitä Sikaa, että se onnistui?
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Niin, kuten jo sanoin niin miksei spiritismiä "pelattu" aiemmin kynillä ja paperilla? Kai se henki osaa sitä kättäkin liikuttaa, jos osaa useita puupalikasta otetta pitäviä käsiä liikuttaa. Miksi siihen tarvittiin aikansa Heitä Sikaa, että se onnistui?
Siis itseasias on kai olemassaki joku haamukirjoitus, tai joku sen tyyppinen ja siinä on ideana just se, että joku pitää kädessään kynää paperilla ja sitten se henki sen kautta kirjoittaa siihen paperille.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Siis itseasias on kai olemassaki joku haamukirjoitus, tai joku sen tyyppinen ja siinä on ideana just se, että joku pitää kädessään kynää paperilla ja sitten se henki sen kautta kirjoittaa siihen paperille.
Ja annas kun arvaan: vastaukset kysymyksiin ovat aina sellaisia, mitä menehtyneen omainen haluaa kuulla? Jopas jotain!
 
Ylös Pohja