Kauneus Ootteko hajuherkkiä?

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Tykkään ite tosi paljon hajuvesistä ja aikalailla kaikesta mikä tuoksuu hyvälle. En kuitenkaan ite käytä hajusteita, missään muussa kuin hygieniatuotteissa, koska en halua altistaa hajuherkkää ihmistä sille rankoille hajuille.

Jos oot hajuherkkä, niin missä menee se raja mikä on sulle liikaa?
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Ei mitään todettua mutta mulla on herkkä hajuaisti ja mummullani myös.
Oon joskus saanu bussissa jonkun hajuvedestä vuotavan nenän ja jos jollain on vähänkin enemmän niin se on kyllä aika häiritsevää ja tuntuu sellaisena vähän pistävän eikö yhtään miellyttävänä.
Mulla oli joskus joku doven suihku saippua jota en suostunut käyttämään mun sen haju jäi ihoon kiinni. Saattoi olla hajusteeton mutta vahva hsju sillä oli
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
joo, mulla löytyy vähän semmosta. ei kovin usein ole mitään missä tää hirveesti näkyisi, mutta yks tilanne tuli mieleen. olin joskus 15-v ekalla terapiatapaamisella pakko-oireiden takia ja olin muutenkin jotenkin tosi epäluuloinen enkä kauheesti tykännyt olla siellä ja niin edelleen. kaiken kruunas se, kun sillä terapeutilla oli sellainen jatkuvalla syötöllä voimakasta hajustetta syöksevä pullo jonka haju täytti sen koko huoneen, mutten arkana ihmisenä kehdannut sanoa mitään vaan kärsin siitä hajusta sitten samalla kun silmät vuosi. :D
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
en oo ja käytän paljon hajuvesiä, tuoksullisia hoitoaineita hiuksiin ja niin pois päin. äitini on valittanut että saa päänsäryn pienestäkin tuoksumäärästä mutta kummasti ei saa jos hänelle ei kerro hajustetta olevan. eli esimerkki:

"kokeilin uutta hajuvettä"
"minkä takia, heti alkoi henkeä ahdistaa ja päätä särkeä"

ei tiedä hajuvedestä -> jatkaa iloisena tekemistään eikä sanallakaan viittaa mihinkään särkyihin vaikka seisoisin vieressä
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Oon tosi herkkä kaikille hajuille. Lähinnä keinotekoiset tuoksut (kaikki hajuvedet yms. hajustettu kosmetiikka jne.) ja tosi voimakkaat hajut (pesuaineet, home, jotkut ruoat jne.) aiheuttaa mulle joskus voimakkaitakin reaktioita. Tulee pää kipeeks, huono olo ja nieluun alkaa sattua. Joskus en myöskään pysty hengittää kunnolla
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Tuoksukynttilät, pesuaineen, hajuvedet on yleensä aika voimakkaasti vaikuttava haitta, tai siis tuntuu jos on liian kauan niiden läheisyydessä niin alkaa päätä särkeä. Hajuvesien kanssa olisi hyvä muistaa, että niitä parfym tuoksuja ei tarvitse kaataa päälleen puolta pullollista. Jos vaikka istuu sellaisen henkilön vieressä niin aika tukalaa se on. En myöskään tykkää kovin vahvatuoksuisista shampoista.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Mä oon herkkä ainaki kaikille hajuvesille ja monille dödöille sun muille. Saattaa tulla siit migreenii ja auta armias jos on migreeni samalla ku joutuu istuu autos jonku kaa joka on suihkutellu hajuvettä. :D Jouduin kerran hengittää autos paidan sisällä ku se haju pisti nii pahasti päähän. Pikkusisko oli kauheen pahoillaan oleva ku ei tienny et se aiheuttais mulle kauheeta päänsärkyy. :D
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mulla ei ole hajuaistin laisinkaan. Mutta voimakkaat parfyymit alkaa aivastuttamaan ja kutittamaan mun nenää. Mutta voin työntää pääni vaikka parfyymi pulloon ja silti mitään en haista.
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
Onneksi en ainakaan mitenkään erityisesti. Äiti on ja ei käytä hajusteita, pyykinpesuaineenkin oltava hajusteeton, saa päänsärkyjä vahvoista hajuista
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Tykkään ite tosi paljon hajuvesistä ja aikalailla kaikesta mikä tuoksuu hyvälle. En kuitenkaan ite käytä hajusteita, missään muussa kuin hygieniatuotteissa, koska en halua altistaa hajuherkkää ihmistä sille rankoille hajuille.

Jos oot hajuherkkä, niin missä menee se raja mikä on sulle liikaa?
Àitini on hajuherkkä. Se on välillä kyllä aiheuttanu mussa hermostumista, kun hän voi valittaa hajuista mitä en itse huomaa lainkaan.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Itelle tulee päänsärkyä just nimenomaan hajuvesistä. Onneks täällä taidealojen kansanopistossa ei kauheen moni hajuvettä käytä, mutta lukiossa moni peruslinjan tytsy ruiskautti parfyymiä kouluaamuna. Kyllä itse se tuoksu on hyvä, mutta siitä koituva päänsärky ei ole mukava.

Sen lisäks en tykkää röökinhajusta, josta myös tulee päänsärkyä. Mutta kaikista ällöttävintä musta on haistella henkilöä, joka haisee röökin ja energiajuoman sekoitukselle. :D Tällasii tyyppei tuli paljon lukiossa vastaan. Ja siis itse energiajuoman hajua en inhoa, päin vastoin oon lähes aina tykännyt siitä. :D Se ei vaan sovi tupakan kaa yhteen.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Mutta siis tuoksuvat pesuaineet ynnä muut kosmetiikkatuotteet eivät aiheuta mulle päänsärkyä. Tästä kategoriasta ainoastaan hajuvedet aiheuttavat.
 

gooodtimes

Kokenut
Liittynyt
20.2.2021
Viestejä
102
Reaktioarvo
69
Oon herkkä! En melkeen siedä mitään voimakkaita hajuja, kun tulee päänsärkyä. Haluisin käyttää hajuvettä, mut tulee kamala migreeni, jos liikaa joutuu haistelemaan.
 
Ylös Pohja