Meikkaus tummat silmänaluset

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
miulla on niin tummat silmänaluset, että en oikein tiiä miten saisin ne peitettyä D: oon jo pitkään koittanu miettiä sille ratkasuja, kokeillu eri tuotteita ja koittanu ottaa selvää, mutta ei. peitevoide tarttuu heti juonteisiin, ei peitä kunnolla / lähes ollenkaan ym. osaisko joku auttaa? tässä vielä kuva (ihan pakko oli blurrata kun pelkään että joku tunnistaa muuten :D):

Screenshot_20230122-205333_ImageBlur.jpg

ei ne siis aina näin "pahat" oo, mutta sanoisin että melko usein. ehkä yks häiritsevimmistä asioista, kun niin vaikee peittää ja aina saa taistella :D
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Mielenkiintoinen kuva :D
Meikkivinkkejä en osaa antaa, koska meikkaan kerran tai pari vuodessa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Näyttäisi olevan tuo sisänurkka kaikista tummin kohta; laittaisin sinne peitevoidetta pienen sipaisun ja häivyttäisin sormin vaaleampaan ihoon päin, sitten antaisin kuivua kunnolla (jos meinaa tässä välissä mennä juonteisiin, niin täpytät vaan sormella takaisin tasaiseksi). Tarvittaessa toinen kerros samalla tavalla ja taas annat kunnolla kuivua, lopuksi kiinnität peitevoiteen pienellä (!!!) määrällä puuteria.

Itsellä on myös tosi tummat silmänaluset ja yritin ennen peittää niitä runsaalla määrällä peitevoidetta (koska ajattelin, että enemmän tuotetta -> enemmän peittävyyttä), mutta silloin se kaikki meikki nimenomaan hakeutui ihon juonteisiin. Puuterin kanssa varsinkin kannattaa olla varovainen, se tekee silmänalusista kuivan ja raskaan näköiset jos sitä laittaa liikaa peitevoidetta kiinnittämään. Eli tässä tapauksessa vähemmän on enemmän; laita vähän tuotetta kerrallaan ja kerrosta tarvittaessa.

Suosittelen essencen meikkejä, hurjan hyvä hinta-laatusuhde. Käytän essencen "stay all day" -peitevoidetta tällä hetkellä. Se on kevyen tuntuinen, mutta silti peittävä ja kestää hyvin koko päivän. Puuterikin essenceltä, se väritön kivipuuteri.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Mulla tuli mieleen vaan värioppi ja ne color correction(?) hommelit mitkä muutama vuosi sitten oli iso juttu. Niiden käytöstä en osaa sanoa ku itse en koe tarvetta peitellä tummia silmänalusia mutta jos ylemmän viestin melko kattavat neuvot ei riitä niin netti opastaa varmasti tarpeen mukaan tuossa väriasiassa.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
En uskalla katsoa hmisiä silmiin niin tuskin olisin huomannut mitään tummua silmänalusia:D
 
Liittynyt
15.11.2022
Viestejä
19
Reaktioarvo
16
Mulla on kans tommoset, joskus ne on tummemmat tai sit vaan kiinnitän niihin välillä enemmän huomiota 😅 Epäilen, että raudanpuute pahentaa asiaa. Mutta essencen peitevoide käytössä täälläkin, en käytä arjessa meikkiä yleensä kuin just sen verran että piilotan silmänaluset ja teen kulmat.
 
Ylös Pohja