Työpaikalla tosiaan on väliä mielenterveyden kannalta

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Olen nyt huomannut miten paljon eri tekijöitä on työpaikan viihtyvyyden kannalta.
Tietenkin mukavat työkaverit ovat tärkeitä, mutta myös tehokkuuden pitää olla juuri sopiva: ei liikaa, eikä liian vähän.

Kerroinkin täällä parista työharjoittelupaikastani, leipäkaupasta ja leipomosta, joissa en viihtynyt syystä tai toisesta, ehkä kolmennasta (mm. liian suuret odotukset työnantajalta, kamalat työajat, muuttumattomat rutiinit, liika kanssakäyminen ihmisten kanssa yms.)

Nyt olen kyllä melko täydellisessä paikassa kesätöissä, ainakin omasta mielestäni. Ainoat miinukset ovat pienet tilat, kuumuus ja taukojen puute kiireisinä päivinä (saattaa juuri ja juuri saada yhden 2 min vessa+juomatauon). Muutenhan todella nautin työstäni, se on monipuolista ja hieman arvaamatonta tai odottamatonta. Otetaan tähän esimerkiksi tämä päivä varustettuna hienoilla valenimillä :D

Tulin töihin yhteentoista. Aamuvuoroon oli tarkoitus tulla minä, kahvilapäällikkö Kaija ja kesätyöläinen Riina. No, Kaijaa ei näkynyt eikä kuulunut, vaikka hänen olisi pitänyt olla jo puolen aikaan laittamassa kahvilaa valmiiksi. Riina tuli noin varttia vaille yksitoista ja avasimme sitten yhteistuumin kahvilan. Kymmenessä minuutissa piti tehdä aamuvalmistelut ja siivoukset. Heti pamahti kahvila melkein täyteen. Riina hoiti salin puolen, eli tarjoilun, minä tein juomia ja annoksia, sekä otin maksut. Pyöritimme koko sekamelskaa pari tuntia, kunnes pommiin nukkunut Kaija saapui. Minut laitettiin viemään ulkomaalaisten porukka AirBnb-asunnolle, jonka jälkeen työt jatkuivat kuten yleensäkin. Saimme Riinan kanssa paljon kehuja myös itse pomolta, kun tämä soitti.

Oli kyllä sinänsä mielenkiintoinen aamuvuoro, kun ei ns. oikeita työntekijöitä ollut paikalla :D
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Jep, töissä ollaan melkein suurin osa valheella olo ajasta, niin onhan sillä ihan helvetin iso vaikutus mielenterveyteen!!

Sun duuni kuulostaa mukavalta. Mäkin viihdyin 6-7 vuotta kahviladuunissa. Jokainen työpäivä oli aika erilainen. 🫢
 
Ylös Pohja