Tyyli Käytättekö koruja tai muita vastaavia koristeita?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ja jos, niin millaisia?

Itse käytän vihreitä korviksia ja minulla on lähes aina kaulakoru (Kuutar) kaulassa. Maskien kanssa korvikset eivät tosin oikein keskustele, joten korvakorujen käyttö on sen takia jäänyt vähemmälle. Muuten kyllä käyttäisin julkisillakin paikoilla korviksia mielelläni.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,382
Mulla ei ole korviksia ollenkaan, mutta käytän sormuksia, kaula ja käsikoruja. Tosin enemmän tulee käytettyä kesällä kun on t-paita päällä.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Korvakorut on aina, tällä hetkellä kultaset pienet renkaat. Kaulakoruja käytän myös usein sillon ku en käytä huiveja (joita nykyään käytän useammin kuin kaulakoruja). Esimerkiksi käytän usein ite tekemääni korua jossa on Jimmy Pagen logo (kaikilla Led Zeppelinin jäsenillä oli oma logonsa ja valitsin Jimmyn logon koska se on inspiroinu mua niin paljon). Tykkään myös kaulakorusta jossa on metalline lohikäärme. Rannekorut ois kans ihania mutta ei onnistu ihottuman takian :(

Hups, tuli kauheen pitkä teksti!
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Mulla on aina keltti-tyylinen sormus ja joku kaulakoru. Käytin aina ennen korvakoruja, mutta oon alkanut unohdella laittaa niitä aamuisin. Mulla on myös rustokoru. Se on sellainen hopean värinen rengas.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Kultanen kaulakoru jos on härkä, ennen oli semmoset pienet (kultaset) sydänkorvikset ja pari sormusta (toine hopeeta ja toine titaania tai jotai :D) mut ei enää oo muutku kaulakoru.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Kaulassa aina tämä riipus, jonka sain rippilahjaksi mummolta. Yleensä ei ole muuta, mutta joskus pistän korviini nämä, jotka sain jo joskus ala-asteella syntymäpäivälahjaksi (mummolta myös) ja rakastan edelleen. Tykästyn joihinkin koruihin aivan hirveästi ja käytän sitten aina niitä samoja. Muitakin on, mutta ei tule käytettyä niin paljon.
 

fitmit

Uusi
Liittynyt
14.2.2021
Viestejä
28
Reaktioarvo
13
Kaks kaulakorua tällähetkellä, molemmat aitoa hopeeta, toisessa satakieli ja toisessa tommonen pyöree timantti. Korvissa on tällähetkellä 4 reikää, kun en oo saanu aikaseks rei'ittää tota yhtä uudelleen, joten ylemmissä pienet tapit ja alemmissa tommoset lyhkähköt "ketjut". Nilkassa myös nilkkakoru. Käsikorua oon hankkimassa sitku löydän jonkun söpön :)
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Mulla on yötä päivää sama hopeinen Kalevalakorun koru kaulassa, ollu jo monta vuotta ja ainoo jolloin otin sen pois oli rippipäivänä ku kuvis pidin ristiä.
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
aina:
-kolme punottua nauhaa vasemmassa ranteessa
- musta sormus oikeassa keskisormessa
kun lähden johonkin:
- koristeellinen risti pitkässä ketjussa
- mustat metalliset korvikset
- musta rannekello oikeassa ranteessa
 

swindle

piisamirotta
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
196
Reaktioarvo
232
joskus käytän veljen antamaa kaulakorua ja siskon antamaa rannekorua. käytin luokkasormusta siihen asti että se katosi jonnekin, korviksia käytin siihen asti että imuri söi mun rippilahjaksi saamat korvikset :----D mulla ei selvästikään ole hyvää onnea korujen kanssa
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
joskus käytän veljen antamaa kaulakorua ja siskon antamaa rannekorua. käytin luokkasormusta siihen asti että se katosi jonnekin, korviksia käytin siihen asti että imuri söi mun rippilahjaksi saamat korvikset :----D mulla ei selvästikään ole hyvää onnea korujen kanssa
Voi ei! D:

Itselläni imuri imi joskus toisen lempisukistani. Onneksi se oli sellainen tavallinen pölypussi-imuri, josta sen sai vielä helposti pelastettua, vaikka riski kämpän imurointiin uudelleen olikin olemassa. :D
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Mulla on lähes aina kaulassa kaulakoru - vaihdellen joko kultainen ristikoru, kuparinvärinen kissakoru tai hopeinen Doctor Who -aiheinen koru. Muita koruja en käytä.
 

Mirq

Retrofiilistelijä
Liittynyt
22.2.2021
Viestejä
9
Reaktioarvo
4
Ja jos, niin millaisia?

Itse käytän vihreitä korviksia ja minulla on lähes aina kaulakoru (Kuutar) kaulassa. Maskien kanssa korvikset eivät tosin oikein keskustele, joten korvakorujen käyttö on sen takia jäänyt vähemmälle. Muuten kyllä käyttäisin julkisillakin paikoilla korviksia mielelläni.
Mulla on oltava AINA jotkut korvikset, koska muuten tulee jotenkin alaston olo :D Mulla on about 80 paria korviksia, joita on tosiaan siunaantunut kohta 4 vuoden ajalta. Eniten tykkään roikkuvista ja varsinki jos ne on persoonalliset! Nykyään käytän kans sormuksia jonkun verran ja yritän käyttää myös kaulakoruja ja käsikoruja, koska harmittaa etten oo käyttäny niitä paljoo yhtään verrattuna korviksiin.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Mulla on oltava AINA jotkut korvikset, koska muuten tulee jotenkin alaston olo :D Mulla on about 80 paria korviksia, joita on tosiaan siunaantunut kohta 4 vuoden ajalta. Eniten tykkään roikkuvista ja varsinki jos ne on persoonalliset! Nykyään käytän kans sormuksia jonkun verran ja yritän käyttää myös kaulakoruja ja käsikoruja, koska harmittaa etten oo käyttäny niitä paljoo yhtään verrattuna korviksiin.
Ohhoh, olet oikein vannoutunut korvakoruilija! :D Onko sinulla useampi pari korvareikiäkin, vai muuten vain noin paljon korviksia?
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
En osaa käyttää koruja ollenkaan, mutta korvikset on, en ole raaskinut antaa kasvaa umpeen kun pienenä otatin reiät. Yleensä vaan tosi pienet hopeiset lehden tai pallon muotoiset korvikset. Mitään isompia en halua käyttää.

Olen käyttänyt aiemmin riipuksia ja rannekoruja, mutta nyt nekin ovat jääneet pois. En vaan osaa pitää sellaisia. Luokkasormuksetkin jääneet pitämättä.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä en ole ikinä oikein päässyt koruihin ja asusteisiin sisään. Mulla on simppeli kihlasormus, terästä ja sisällä menee vihreää simpukan kuorta, siihen meni aika pitkä aika totuttautua. Kesäisin tykkään pitää nahkaisia käsi remmeleitä joita mun äiti ja isä on tehnyt, ja itsekkin tein nuorempana. Varsinkin ne isän tekemät on lähellä sydäntä koska tapasin isän viimeisen kerran ollessani 4 ja hän kuoli ollessani 12. Mulla on myös yksi kaulakoru joka oli mun Espanjan isoäidin vanha ja siinä on kaiverrettuna kuva mun isästä (hänen nuorin lapsi joka kuoli ensimmäisenä). Se on hyvin tärkeä ja laitan sen tärkeisiin tilaisuuksiin, kuten valmistujaiseni koska tulee sellainen olo että isä on kanssani tärkeänä päivänä.
Harmikseni en voi töissä pitää noita ranne remeleitä niin nykyään pidetään ne vain jos on pitkä kesäloma. Koska ne solmitaan käteen ja kiristetään solmu veden alla, niin ne ei ole sellaisia että voi aina laittaa ja ottaa pois, vaan sellaisia että laitetaan ja pidetään siinä sitten. Pestään suihkussa ja käsien pesujen yhteydessä. Tosin eipä näin korona-aikana varmaan ole kovin suositeltavaa sellaiset muutenkaan 🤔
 

Mirq

Retrofiilistelijä
Liittynyt
22.2.2021
Viestejä
9
Reaktioarvo
4
Ohhoh, olet oikein vannoutunut korvakoruilija! :D Onko sinulla useampi pari korvareikiäkin, vai muuten vain noin paljon korviksia?
Yksi pari vain löytyy, mutta vois kyllä olla ihan hauska laitattaa toisetkin korvareiät niin pääsis noi nappikorvikset entistä paremmin käyttöön :D
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
En käytä tällä hetkellä muuta koruja kuin nenäkorua ja korvakoruja. Tykkään kyllä esim. sormuksista, mutta niitä ei ole vaan koskaan tullut hankittua. Kaulakorut puolestaan ovat mielestäni jokseenkin epämukavia käyttää, enkä jaksa sommitella niitä eri paitojen/asujen kanssa, vaikka eihän se toki pakollista ole. Korvakoruissa pysyttelen yleensä tietyissä lemppareissa, tällä hetkellä on sellaset ruusukultaiset kimmeltävät neliötapit. Ylipäätään tykkään simppeleistä koruista. Ois kiva käyttää välillä jotain näyttäviä riippukorviksia, mutten jaksa venkslata sellaisten kanssa. Ja toi "maskistruggle" korvisten suhteen on todellinen, oon jo kerran laittanut vahingossa yhden korviksen roskikseen heittäessäni kertakäyttömaskia pois. :D
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
itellä vaan chokerit ja joskus harvoin klipsikorviksia. reiät umpeutu korvista :( ja haluisin sellaset hopeiset renkaat korviin
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Korvakorut on aina, tällä hetkellä on valkoiset helmet. Kaulassa käytän aina rippiristiä ja käsikoruina käytän aina 2 nomination korua (toinen in täynnä, toinen ei vielä) ja nyt oon ruvennut käyttämään sormuksia joten melkeinpä joka päivä käytän myös niitä.
 

tikkuihminen

Blöt
Liittynyt
9.2.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
138
En omista yhtään korua :D Korvareiät on, mutta en ole käyttänyt niissä koruja varmaan yläasteen jälkeen. Joku hopeinen riipus vois kyllä olla kiva kaulassa.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
korviksista oon luopunu kokonaan, mut kaulakoruista tykkään paljon D: en vaan jotenkin muista käyttää. ja also haluisin myös lisää kaulakoruja.
rannekorut kiehtoo mua jotenkin, mut en saa aikaseski tutustua niihin ;__; ja noooooh sormukset on ihan kivoja ja kauniita, mut en oikeen pidä niistä. tai sitten oon vaan kokeillut vääränkokoisia, mene ja tiedä

haluisin joskus löytää sellaisen ns trademark minä -kaulakorun, jota voisin pitää aina, mut ei oo ainakaan vielä löytynyt D:
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Mulla on ihan aina kaulassa hopeinen kaulakoru, en muista millon oisin ottanu sen pois. (Joo, sen pitäis olla aitoa hopeaa mut eipä sillä väliä vaikkei oiskaan)
Sit mulla on oikeassa nimettömässä sellanen joskus kolmosluokalla saamani delfiinisormus :D Laitoin sen siihen sormeen ku ei oikeen muihin mee (paitsi pikkurilliin vaan kyse vaan tippuis siitä) Se on vaan hopean värinen (ainakin tietääkseni)
Vasemmassa kädessä keskarissa mulla on seiskalla kässäntunnilla ruostumattomasta teräksestä(?) tehty sormus
Sit pidän oikeassa ranteessa Nomination-rannekorua ja vasemmassa on aktiivisuusranneke (joka käy myös kellosta)
Ja joskus pidän kans semmosta kullanväristä löysää korua missä roikkuu semmonen huuhkaja

Lol olipa romaani
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Mulla on yöt päivät läpeensä molemmissa korvissa kahdet teräsrenkaat, ei mitkään isot, joten voi nukkua ihan hyvin. Joskus vaihtelen niitä kultarenkaisiin : D Aika ajoin saatan laittaa jonkun kaulakorun, ku hiljattain innostuin niistä.

Sit käteen saatan laittaa Nightwishin Evolution-rannekorun, mutta sitä pitäis lyhentää, ku se ketju on liian pitkä ja heiluu sit eessä :-D Mulla on niin ruikulat ranteet, että suurinta osaa mun koruista sais kyllä napsia
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Okei, aika vanha keskustelu, johon ei oola vastattu pitkään aikaan, mutta mun mielestä tää on mielenkiintoinen, joten haluun silti vastata. Yleensä multa unohtuu korujen käyttäminen, mutta mulla kyllä on useempii koruja, jotka on kivojakin niin vois taas alkaa käyttämään. D: Tässä pari kuvaa mun parista suosikkikorusta:
 

Liitteet

  • 20210428_190539.jpg
    20210428_190539.jpg
    4 MB · Katsottu: 5
  • 20210428_190451_mfnr.jpg
    20210428_190451_mfnr.jpg
    2 MB · Katsottu: 5
Ylös Pohja