Laittakaa tänne top-5-biisit per artisti/yhtye/sanoittaja

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Ja jos on perusteluja, niin on kiva aina lukea niitä! Mutta ei ole pakollista.

Aloitan itse U2:lla
1. Where The Streets Have No Name
-paras rock-kipale ikinä, kaikki on täydellistä livenäkin vaikka Bonon ääni muuttunut vanhuuden takia. Moni artisti, joka pääsee stadion-keikoille on coveroineet tätä pätkissä.
2. With or Without You
-kaikkien aikojen rakkauslaulu
3. Vertigo
-ensimmäinen U2-kappale, joka osui tajuntaan vaikka ysärillä (jeesus että olen vanha) olin kuullut radiosta U2:sta.
4. Even Better Than The Real Thing
-biisi, joka muutti U2:n tyylin, mutta sisältää vivahteita vanhasta punk-menneisyydestä. Tietty biisihän on silkkaa seksiä, jonka Bono kirjoitti vaimolleen raskaana oleva vaimoaan ajatellen.
5. Discotheque
-Suosikkibiisini, hillittömän hauska ja mukaansa tempaava. Outoa, ettei tätä soiteta radiossa jonkun iän ikuisen Beautiful Dayn sijaan (jos U2 edes soi nykypäivänä)
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,370
Reaktioarvo
2,893
Hyvinkin vaikea tehtävä mutta koetan nyt jotain :D voisinpa valita vaikkapa bts:n? Top 5 on kyllä hyvin hankala mutta koetan tehdä silleen miltä tällä hetkellä tuntuu

1. Spring day
Niin jotenkin rauhoittava, en osaa sanoa mutta tuo turvallisen tunteen. Nostalginen myös, kuulin ekaa kertaa silloin kun olin vasta vähän ihastumassa hobiin ja se oli hienoa aikaa
2. Stay gold
Pakko valita tämä tokaksi koska se tuo myös jollain tavalla turvallisen tunteen tai pystyn jotenki oudosti ankkuroitumaan siihe biisii enkä mieti mitään traumaattisia muistoja (no, ellei ne muistot sitten tuu sieltä viime syksyltä koska sillon kuitenkin kuuntelin kyseistä biisiä paljon, mutta... Ja lähinnä se yks vitun leffa joka traumatisoi mut...)
3. Idol
Pakko kai se on tämä olla kun rakastan sitä biisiä ja on mukavan energinen, plus tulee mieleen tammikuu 2019 kun vasta aloin tykätä hobista (tästäkin biisistä siis tulee mieleen ne ajat) D:
4. Epiphany
Kai se on pakko tämä olla, viimeksi kun kuuntelin sen niin oli niin hieno kokemus, vaikka sitä edeltävänä kertana olin paniikkikohtausten kourissa ja yritin kuunnella mitä tahansa mikä auttaisi niihin, mutta kyseinen biisi tuotti ehkä silloin pettymyksen kun ei oikein auttanut. Sittemmin suhde tuohon biisiin on vissiin parantunut :D ja toki aiemminkin sitä rakastin mutta tosiaan, taas viime syksy hieman vittuili kun sillon ei auttanut kyllä vittu mikään niihin paniikkikohtauksiin. Lyhyt storytime mutta muistan kuinka odotin aivan tajuttomassa olossa että vanhemmat tulis kotiin ja tuntui että suurinpiirtein kuolen. Näin jälkikäteen en yhtään ymmärrä miten niin kävi ja mikä mulla oikeen oli hätänä mutta muistan sen ajatuksen että tuntuu etten selviä tästä. Soitin faijalle kuin henkihieverissä että tuutteko millon himaan :D no kai sekin keissi oli taas jonkun leffan triggeröimä...
5. Dynamite
Dynamite varmaankin siksi lähinnä että oli niiiiiiin vahvasti mukana siinä kohtaa kun tapahtui tää ylitsevuotavan intensiivinen rakastuminen hobiin silloin ... Marraskuussa? Ja kieltämättä piristävä biisi kaikin puolin. Täydellinen, etten sanoisi. Siitä ei yleensä edes tule paha olo vaikka kuuntelinkin sitä sillä hetkellä kun telkkarista alkoi Jeffrey dahmer -dokumentti (joskus joulukuus?) Niin toki se on vähän semmonen "ehhh" mutta ei se silti aiheuta sellasta hirveetä paniikkia, ei ainakaan joka kerta. Emt pyörittelen vaan silmiä sille muistolle kyllähän se vähän kirpasee mutta.... Ive seen worse? So much worse...

Miks tää oli nyt niin outo listaus :D en kai osaa mitään tehdä normaalisti 🤔 eih ja sitä paitsi taas tuntuu että tohon ois kuulunu monta muutakin biisiä voi vittu että on mahdoton tehtävä :D tsiisus. Mitä vittua mate. Mitäh missä on esim boy in luv ja baepsae ja no more dream 🙄 ihan liikaa biisejä noillaki
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Hyvinkin vaikea tehtävä mutta koetan nyt jotain :D voisinpa valita vaikkapa bts:n? Top 5 on kyllä hyvin hankala mutta koetan tehdä silleen miltä tällä hetkellä tuntuu

1. Spring day
Niin jotenkin rauhoittava, en osaa sanoa mutta tuo turvallisen tunteen. Nostalginen myös, kuulin ekaa kertaa silloin kun olin vasta vähän ihastumassa hobiin ja se oli hienoa aikaa
2. Stay gold
Pakko valita tämä tokaksi koska se tuo myös jollain tavalla turvallisen tunteen tai pystyn jotenki oudosti ankkuroitumaan siihe biisii enkä mieti mitään traumaattisia muistoja (no, ellei ne muistot sitten tuu sieltä viime syksyltä koska sillon kuitenkin kuuntelin kyseistä biisiä paljon, mutta... Ja lähinnä se yks vitun leffa joka traumatisoi mut...)
3. Idol
Pakko kai se on tämä olla kun rakastan sitä biisiä ja on mukavan energinen, plus tulee mieleen tammikuu 2019 kun vasta aloin tykätä hobista (tästäkin biisistä siis tulee mieleen ne ajat) D:
4. Epiphany
Kai se on pakko tämä olla, viimeksi kun kuuntelin sen niin oli niin hieno kokemus, vaikka sitä edeltävänä kertana olin paniikkikohtausten kourissa ja yritin kuunnella mitä tahansa mikä auttaisi niihin, mutta kyseinen biisi tuotti ehkä silloin pettymyksen kun ei oikein auttanut. Sittemmin suhde tuohon biisiin on vissiin parantunut :D ja toki aiemminkin sitä rakastin mutta tosiaan, taas viime syksy hieman vittuili kun sillon ei auttanut kyllä vittu mikään niihin paniikkikohtauksiin. Lyhyt storytime mutta muistan kuinka odotin aivan tajuttomassa olossa että vanhemmat tulis kotiin ja tuntui että suurinpiirtein kuolen. Näin jälkikäteen en yhtään ymmärrä miten niin kävi ja mikä mulla oikeen oli hätänä mutta muistan sen ajatuksen että tuntuu etten selviä tästä. Soitin faijalle kuin henkihieverissä että tuutteko millon himaan :D no kai sekin keissi oli taas jonkun leffan triggeröimä...
5. Dynamite
Dynamite varmaankin siksi lähinnä että oli niiiiiiin vahvasti mukana siinä kohtaa kun tapahtui tää ylitsevuotavan intensiivinen rakastuminen hobiin silloin ... Marraskuussa? Ja kieltämättä piristävä biisi kaikin puolin. Täydellinen, etten sanoisi. Siitä ei yleensä edes tule paha olo vaikka kuuntelinkin sitä sillä hetkellä kun telkkarista alkoi Jeffrey dahmer -dokumentti (joskus joulukuus?) Niin toki se on vähän semmonen "ehhh" mutta ei se silti aiheuta sellasta hirveetä paniikkia, ei ainakaan joka kerta. Emt pyörittelen vaan silmiä sille muistolle kyllähän se vähän kirpasee mutta.... Ive seen worse? So much worse...

Miks tää oli nyt niin outo listaus :D en kai osaa mitään tehdä normaalisti 🤔 eih ja sitä paitsi taas tuntuu että tohon ois kuulunu monta muutakin biisiä voi vittu että on mahdoton tehtävä :D tsiisus. Mitä vittua mate. Mitäh missä on esim boy in luv ja baepsae ja no more dream 🙄 ihan liikaa biisejä noillaki
Minä kuuntelen näitä, olen kuullut BTS:stä, mutta olen sivuuttanut sen paskapoppina kuten jonkun Antti Tuiskun!
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,370
Reaktioarvo
2,893
Minä kuuntelen näitä, olen kuullut BTS:stä, mutta olen sivuuttanut sen paskapoppina kuten jonkun Antti Tuiskun!
No siis ei bts varmaa kolahdakaan sellaselle joka ei siedä poppia :D ite kuuntelen myös tuiskua. Ja kaikkee muutaki paskapoppia 😁
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Ihanaa, musiikki ja listojen tekeminen ovat suosikkiasioitani! Listaan Type O Negativea, eli luvassa tummanpuhuvaa, raskassointista synkistelymusiikkia. Ei ole kaikkien juttu, mutta minun kylmä synkkä sieluni nauttii suunnattomasti bändin säröisistä kitara- ja bassolinjoista sekä Peter Steelen samettisesta äänestä.

1. Love You To Death
- Ensimmäinen biisi, jonka kuulin kyseiseltä bändiltä. Rakkautta ensikuuntelusta lähtien. Tulee kylmät väreet joka kerta tätä kuunnellessa ja olen jo jonkin aikaa ollut sitä mieltä, että jos joskus päädyn menemään naimisiin, tämä tulee soimaan siellä. En oikeasti suostu menemään naimisiin muuten.

2. I Don't Wanna Be Me
- Tämän säestyksellä olen itkenyt monet itkut. Jollain tavalla koen tämän kappaleen lohduttavaksi niinä hetkinä, kun kaikki paska tuntuu kaatuvan niskaan. Osalle saattaa kuulostaa aika rajulta itkubiisiksi, mutta itselleni tämä vaan kuulostaa kappaleelta täynnä kipua. Kauniisti vangittu tunne. Ekstrapisteitä Kenny Hickeylle erinomaisesta kitarataituroinnista.

3. My Girlfriend's Girlfriend
- Hauska, pirteä ja kiusoittelevan leikkisä kappale. Rakastan tämän kappaleen kosketinsoitinosiota; jos soitin voisi iskeä silmää niin se kuulostaisi juuri tuolta.

4. Anesthesia
- Toinen synkistelybiisi. Tähän on erinomaisesti tiivistetty masentuneen mielentila, ainakin oman kokemukseni perusteella. Mikään ei tunnu miltään, millään ei ole väliä, mikään ei kiinnosta. Ikään kuin eläisi elämäänsä tunteet puudutettuina.

"Betwixed birth and death, every breath regret
I pity the living, envy for the dead
Emotionally stunned, in defense, I'm numb
I'd rather not care than to be aware - be scared"


5. Life Is Killing Me
- Upea kappale kaikin puolin. Sanoitukset pistää miettimään terveydenhuollon eettisiä ongelmia.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,449
Reaktioarvo
2,338
Valitsenpa ensimmäiseksi korealaisen Dreamcatcherin!

1. Piri (피리)
- Todella vaikea valita parasta kappaletta, mutta Piri on juuri ja juuri ykkönen. Jokainen jäsen saa loistaa sopivasti, ja kappaleessa on jotian erityistä voimaa. Koreografialtaankin Piri on Dreamcatcherin paras. En tiedä mitä muuta enää voisin sanoa kuin 피리를 불어라.

2. You and I
Ensimmäinen koskaan kuulemani Dreamcatcherin biisi! Sanatkin opettelin alle viikossa, vaikka en ollutkaan koskaan edes kuunnellut koreaa kunnolla. Todella menevä kappale, jossa on ihana, hiljaisempi C-osa, jonka jälkeen viimeinen kertsi jatkuu hiljaisena, mutta tulee takaisin voimakkaampana kuin aiemmin. Lopussa on myös upea kitarasoolon pätkä.

3. Odd Eye
Erityisesti pidän tämän kappaleen instrumentaalista. Kertsin aikana kitarat vuorottelevat melodian ja rytmien välillä, säkeistöjen aikana enemmän elektronista. Rakastan sitä, kun osataan tehdä tasapainoisia instrumentaaleja. Myös laulajat ovat mahtavia, varsinkin viimeisessä kertsissä Siyeon ja Yoohyeon pääsevät loistamaan kunnolla.

4. Scream
Koreografialtaan vaikein Dreamcatcherin biisi kertoo nettikiusaamisesta, ja siitä, miten saattaa itse muuttua kiusaajaksi. Kertsin "Devil eyes come, 눈을 뜬다, 눈을 뜬다" on simppeli, mutta jotenkin lumoava. En osaa mitenkään järkevästi selittää tätä :D

5. BEcause
Ihanan "creepy", obsessoituneen henkilön näkökulmasta kirjoitettu rakkauslaulu, jota koreografia myös kuvastaa. Kertsissä "Forever love, 숨결까지 다, forever love" ja "Forever mine, 숨결까지 다, forever mine" (숨결까지 다= even your breath), täydellisyyttä!
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
Valitsenpa suosikkibändini, eli The Birthday massacren, elikkä tällainen synth-rock/gootti-rock yhtye.

1. Blue
Tää on ihan pakolla yks mun suosikki kappaleista ikinä, ellei jopa se ykkös-suosikki. Erityisesti tykkään siitä miten tää kappale vaihtelee rauhallisemman ja enemmän pop vivahteisen säkeistön, ja raskaamman kertosäkeistön välillä. Lisäksi tän biisin merkityksenkin voi nähdä monella tapaa, ja tää kertosäe on varmaan parhaita ikinä;

''Black tongues speak faster than the car can crash
You supply the rumours, and I'll provide the wrath
Romance is breaking every heart in two
Casting shadows in the pale shade of blue''

2. Play dead
Mun on hankala laittaa näiden kappaleita järjestykseen, koska kaikki on niin hyviä, mutta pakko tää on laittaa toiselle sijalle, koska sanat on tavallaan hyvin samaistuttavat. En oikeen osaa selittää.

3. Happy Birthday
Se pakollinen joka synttäripäivän biisi!

4. Pins and needles
Ensimmäinen kappale, jonka kuulin tältä bändiltä, ja se on sen takia erityinen, koska tää osu ja uppos heti kun kuulin tän. Lisäksi nätit sanat tavallaan.

5. Walking with strangers
Tässä on jotenkin sellanen unenomainen tunnelma, kuten oikeastaan kaikissa tämän yhtyeen kappaleissa, ja samalla tässä on jännällä tavalla pirteä fiilis, tämäkin oli yks ekoja kappaleita, joita kuuntelin tältä bändiltä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Valitsenpa suosikkibändini, eli The Birthday massacren, elikkä tällainen synth-rock/gootti-rock yhtye.

1. Blue
Tää on ihan pakolla yks mun suosikki kappaleista ikinä, ellei jopa se ykkös-suosikki. Erityisesti tykkään siitä miten tää kappale vaihtelee rauhallisemman ja enemmän pop vivahteisen säkeistön, ja raskaamman kertosäkeistön välillä. Lisäksi tän biisin merkityksenkin voi nähdä monella tapaa, ja tää kertosäe on varmaan parhaita ikinä;

''Black tongues speak faster than the car can crash
You supply the rumours, and I'll provide the wrath
Romance is breaking every heart in two
Casting shadows in the pale shade of blue''

2. Play dead
Mun on hankala laittaa näiden kappaleita järjestykseen, koska kaikki on niin hyviä, mutta pakko tää on laittaa toiselle sijalle, koska sanat on tavallaan hyvin samaistuttavat. En oikeen osaa selittää.

3. Happy Birthday
Se pakollinen joka synttäripäivän biisi!

4. Pins and needles
Ensimmäinen kappale, jonka kuulin tältä bändiltä, ja se on sen takia erityinen, koska tää osu ja uppos heti kun kuulin tän. Lisäksi nätit sanat tavallaan.

5. Walking with strangers
Tässä on jotenkin sellanen unenomainen tunnelma, kuten oikeastaan kaikissa tämän yhtyeen kappaleissa, ja samalla tässä on jännällä tavalla pirteä fiilis, tämäkin oli yks ekoja kappaleita, joita kuuntelin tältä bändiltä.
Olipa uutta musiikia tuosta genrestä!

Lopetan muuten kommentoinnin tähän, koska ei ollut ideana.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Damon Albarn, Blurin ja Gorillazin laulaja-lauluntekijä ja nerokas muusikko. Suosittelen kyllä kaikille snobahtaville burgereille tätä miestä.

1. On Melancholy Hill
Mielestäni aliarvostettu kappale, haluaisin tämän soivan kun kuolen joku päivä. Kappale on kaipuusta, menneisyydestä. Planeetan tuhoamisesta ei ole helppoa tehdä kappaletta, joka ei olisi soimaava mutta tämä on kiva muistutus, että Maapallo ei kestä pitkään.
2. Girls&Boys
Todella tarttuva kappale, yksi arvostelija aikoinaan että kuulostaa lasten liikennelaululta eikä se huono asia ole. Tämän jos jonkun pitäisi olla sellainen "gay-anthem" koska lauletaan siitä että on ok olla mitä on. Ole mitä olet. Kaunista!
3. Song 2
Woo-hoo!
4. Kids with Guns
Taas on tarttuva, mukana laulettava kappale mutta tällä kertaa mielenterveydestä mitä media heikentää. Voisi sanoa, että Albarn muutti tälläisen ajattelutavan takia pois Britanniasta Islantiin, että tytär on turvassa hulluilta mitä näkyy jatkuvasti.
5. We Got the Power
Rakkauslaulu Noel Gallagherille, miehelle jonka kanssa oli riitaa pitkin ysäriä tosin median toimesta. Parastahan kappaleessa on, että Noel Gallagher sävelsi osan siitä ja on sellainen Oasis-pastissi. Oasis on siis (mahtava) yhtye, josta teen listan "ihan just" mutta niilä ja Blurilla oli hirveät riidat ysärillä, Noel Gallagher toivoi jopa Albarnin saavan aidsin ja kuolevan siihen ja suuren kohun takia pyysi vain hiviä ja aidsia sairastavilta anteeksi, ei ikinää Albarnilta.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Jes! Tämä kesu on piristys nihkeään etäkoulupäivään!
1. Wonderwall
Rakastan Oasista ja kyseinen biisi on mielestäni heiltä loistavin! Tykkään yleisesti biisin kitarasta ja jostain syystä tää houkuttelee laittaa aina sadepäivinä soimaan eikä tähän kyllästy koskaan!
2. Dead weight
Löysin PVRIS:in vasta viime vuoden lopussa ja rakastan tämän biisin voimaa ja säröisiä soundeja. On noussut mun henk. koht. voimabiisikseni tässä viimeaikoina.
3. Hold me like you used to
Zoe Weesin upea tumma soundi. Todella kaunis balladi ja joka kerta nousee tippa linssiin kun miettii biisin merkitystä. Laulaja on siis itse kertonut, että biisi on omistettu hänen edesmenneelle mummolleen ja hän puhuu mummostaan niin kauniisti. Herkkyys puree meikään, koska oon herkkä pillittäjä.
4. Charlie Brown
Ah, muistoja seiskaluokalta, teini-iän alusta, suurista haaveiden ajoista. Tämän biisin melodia, kitarat ja kosketinsoittimet aiheuttaa joka kerta kylmiä väreitä ja minusta tässä on niin mahtava tunnelma. Tulee jotenkin raikas olo ja hyvä mieli kun tämän on kuunnellut. Coldplay on muutenkin yksi suosikkiyhtyeistäni.
5. Sama nainen
Chisu on yksi suurista esikuvistani. Oon oppinut tykkäämään tästä biisistä ihan vasta. Tämä on todella kaunis biisi, tykkään erityisesti sanoituksista. Tässä on samaan aikaan rauhaa ja samalla kuitenkin jotain suurta voimaa.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Jes! Tämä kesu on piristys nihkeään etäkoulupäivään!
1. Wonderwall
Rakastan Oasista ja kyseinen biisi on mielestäni heiltä loistavin! Tykkään yleisesti biisin kitarasta ja jostain syystä tää houkuttelee laittaa aina sadepäivinä soimaan eikä tähän kyllästy koskaan!
2. Dead weight
Löysin PVRIS:in vasta viime vuoden lopussa ja rakastan tämän biisin voimaa ja säröisiä soundeja. On noussut mun henk. koht. voimabiisikseni tässä viimeaikoina.
3. Hold me like you used to
Zoe Weesin upea tumma soundi. Todella kaunis balladi ja joka kerta nousee tippa linssiin kun miettii biisin merkitystä. Laulaja on siis itse kertonut, että biisi on omistettu hänen edesmenneelle mummolleen ja hän puhuu mummostaan niin kauniisti. Herkkyys puree meikään, koska oon herkkä pillittäjä.
4. Charlie Brown
Ah, muistoja seiskaluokalta, teini-iän alusta, suurista haaveiden ajoista. Tämän biisin melodia, kitarat ja kosketinsoittimet aiheuttaa joka kerta kylmiä väreitä ja minusta tässä on niin mahtava tunnelma. Tulee jotenkin raikas olo ja hyvä mieli kun tämän on kuunnellut. Coldplay on muutenkin yksi suosikkiyhtyeistäni.
5. Sama nainen
Chisu on yksi suurista esikuvistani. Oon oppinut tykkäämään tästä biisistä ihan vasta. Tämä on todella kaunis biisi, tykkään erityisesti sanoituksista. Tässä on samaan aikaan rauhaa ja samalla kuitenkin jotain suurta voimaa.
Piristää minuakin tälläiset, mutta tee uudet listat! Top 5 per yksi artisti, varmasti sinulta irtoaa sellaista, eikä tämä ole dissausta. En jotenkin ajatellut, että olit heebo joka kuuntelee Oasista.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Piristää minuakin tälläiset, mutta tee uudet listat! Top 5 per yksi artisti, varmasti sinulta irtoaa sellaista, eikä tämä ole dissausta. En jotenkin ajatellut, että olit heebo joka kuuntelee Oasista.
Aa oho en osannut lukea! Pitää tehä ku jaksaa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Seuraavaksi progressiivista death metallia länsinaapuristamme; metallipiireissä bändin tuotanto on tunnettu myös turboneitsyiden musiikkina. Vuorossa siis Opethia.

1. Ghost of Perdition
- Yksi kaikkien aikojen suosikkibiisejäni. 10 minuutin kestostaan huolimatta pitää kuuntelijansa mielenkiinnon yllä koko ajan, vaihtelu raskaampien ja aavemaisen kauniiden melodisten osien välillä luo upean kontrastin tähän biisiin. Varsinkin viimeinen minuutti aiheuttaa minussa joka kerta kylmiä väreitä.

2. Burden
- Mikael Åkerfeldtin ääni, ah. Saisi tulla laulamaan minut uneen vaikka joka ilta tuo mies. Kaikin puolin kaunis kappale, täynnä tunnetta jokaista soitinta myöden. Lopun epävireiseksi valuva akustinen kitara on nerokas lisä. Tässä on myös todella kauniit sanat.

"If death should take me now
Count my mistakes and let me through
Whisper in my ear, you've taken more than we've received
And the ocean of sorrow is you.
"

3. Reverie/Harlequin Forest
- Oikeastaan samat perusteet kuin Ghost of Perditionissa: pitkä biisi, mutta niin vaihteleva, että vangitsee. Etenkin ensimmäinen osio (ensimmäiset pari minuuttia) on mielestäni musiikillisesti todella mielenkiintoinen. Ei varmaan herättäisi tämmöisiä tuntemuksia, jos kuuntelisin enemmän progea, mutta tämän hetkiseen makuuni jotenkin raikas. Tässäkin on kauniit sanat, taidokkasti kertovat tarinaa.

4. The Devil's Orchard
- Tämä biisi vaan toimii. Kuuntelin tätä toistolla varmaan viikon putkeen viime keväänä. Tässäkin kappaleessa viimeinen minuutti on paras osio, viehättää kovasti tuo kitarasoolo ja "God is dead"...

5. Sorceress
- Bändin uudempaa tuotantoa, mennään siis musiikillisesti kevyempään suuntaan aikaisemmasta. En itse asiassa voinut sietää tätä kappaletta, kun ensimmäistä kertaa kuuntelin. Oli mielestäni ihan kamalan härön kuuloinen. Muutaman kuuntelukerran jälkeen kuitenkin opin tykkäämään tästä, jälleen kerran annan kiitosta Mikael Åkerfeldtin lauluäänelle. Tämänkin sanoitukset kiehtovat minua.

"I am a sinner and I worship evil
Blood is thinner but you will never know
Can you confess that you thrive in chaos?
You're a sorceress and your eye is on the lost

But you're dying
It's in your eyes
"

Huh hels, olipa vaikea valita vain viisi kappaletta.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Huh huh "you're dying, it's in your eyes", jeesus miten hyvin laulettu ja käy järkeen miten ihmiset ovat nähneet minut viimeiset vuodet".
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
Laitampa vielä toisenkin bändin, elikkä tanskalainen rockabilly/psychobilly yhtye; Horrorpops. Ollut omia suosikkeja jo ala-asteelta saakka!

1. Walk like a zombie
Tää oli muistaakseni eka kappale jonka kuulin tältä bändiltä, ja tää on myös sellanen biisi mitä tulee pakolla kuunneltua koko halloween, ja ihan muutenkin. Hankala valita suosikkia, mutta tää se varmaan ois.

2. Boot to boot
Tää on vaan niin helevetin hyvän kuulonen, että pakko on laittaa listalle. Tääkin oli niitä ekoja kappaleita mitä näiltä kuuntelin, ja luukutin tätä aikanaan ihan huolella.

3. Thelma and Louise
Tästä kappaleesta tulee vaan tosi hyvälle tuulelle aina. Sitten jos jossain kohtaa meen parhaan kaverin kanssa kunnon roadtripille, niin tää on se biisi joka tulee soimaan!

4. Freaks in uniforms
Tässäkin kappaleessa on sellanen tietynlainen meininki, vois olla kovaa kamaa vaikka matkalla jenkkiautotapahtumaan, jos vaan muistais ottaa kyseisen levyn mukaan.

5. Hitchcock starlet
En oikeestaan osaa sanoa miks tykkään tästä kappaleesta niin paljon, siitä vaan on tullu yks omia suosikkeja.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Okei, on mennyt pieni tovi kun olen saanut päätettyä bändin. Valitsin Coldplayn, jonka vanhempi tuotanto on kuuntelussa. Uudesta tuotannosta en kauheesti välitä.

1. Charlie Brown
-Raikas biisi, joka tuo yläasteen mieleen. Rakastan aina.

2. God Put a Smile upon Your Face
-Olen koukuttunut jotenkin sointukiertoon ja säveliin todella paljon. Erittäin miellyttävä kappale.

3. Speed of Sound
-Tässä on jotain todella kaunista. Rakastan biisin tunnelmaa todella paljon. Jotenkin haikean nostalginen fiilis tulee varsinkin introsta.

4. Clocks
-Toistan edellisen. Tässäkin on jotain haikeaa nostalgiaa. Varsinkin intro tuo jotenkin lapsuuden automatkat ja teini-iän mieleen.

5. Talk
-Tää on todella lumonnut mut. Tulee jotenkin unenomainen fiilis tästä.
 

Varajeesus

Tuuraan Jesseä
Liittynyt
12.4.2022
Viestejä
70
Reaktioarvo
42
Gettomasa

1. Raiders - Suzuki Remix
Geneerinen kesäfiilistelybiisi
2. Silmät
Oon sikkehuono perusteleen mitään :)
3. Muijii Stadis
4. Lössi



Edit: TRIGGER WARNING perheväkivalta, alkoholismi, henkinen väkivalta
5. Pelkuri
9 minuutin diippi tarina paskasta faijasta, iskee henkilökohtasesti arkaan paikkaan jos ei jaksa kuunnella nii googlaa vaik lyriikat, en osaa selittää tätä biisiä muuten ku että se pitää ite kokea
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Vaikea tehtävä mutta tässä muutama tämän hetken fiiliksien mukaan...

1. Matchbox - Marie Marie
Hyvä ja menevä biisi. Löytyy albumilta Midnite Dynamos, jonka kuunteluun ei voi ikinä kyllästyä, etenkään jos matkustaa autolla. Monet kappaleet kuulostaa paremmalta juurikin autossa maisemien vaihtuessa. :D Siltä Midnite Dynamos albumilta ei löydy mielestäni yhtään huonoa biisiä, joka on harvinaista.

2. The Doors - Riders On The Storm
Ensimmäinen syy tämän kappaleen valitsemiseen on se että tämä kappale kuulemma soi sinä päivänä turkulaisesta paikallisradiosta kun minä synnyin. Silloin oli myös oikeasti ukkosen ilma, jonka takia tämä kappale radiosta soikin. Biisi onkin mitä mainioin biisi ukkosen ilmaa varten.

Toinen syy miksi valitsin tämän kappaleen on kappaleen alkuperäinen äärimmäisen hieno musiikkivideo! Mielenkiintoinen tarina joka herättää ajatuksia. Tarina alkaa liftarista joka pysäyttää auton, hetken päästä liftari onkin itse ratissa joten voi olettaa että se varasti sen auton. Kuitenkin autovarkaalla on sen verran sydäntä että se pysähtyy keskellä aavikkoa tarkistamaan tilanteen jossa joku eläin on ilmeisesti jäänyt alle. Erityinen yksityiskohta bensa-asemalla on se että kuski polttaa tupakkaa.😱 Nykyään polttaminen on bensa-asemalla kiellettyä.

3. Clint Black - Cadillac Jack Favor
Tosi menevä country biisi. Tämän biisin tarina on myös tosi, joka tekee siitä erityisen (vastaavia tilanteita syntyy maailmassa jatkuvasti). Kertoo Cadillac Jack Favorista joka vain hyvää hyvyyttään tarjosi kyydin ja joutui haluamattaan osalliseksi rikokseen josta sai sitten lopulta murhasyytteen.

4. The Blues Brothers - Ghost Riders in The Sky
Alkuperäinen sanoitus on Johnny Cashin, mutta tämä Blues Brothersin versio on sata kertaa parempi. Löytyy enemmän menoa ja meininkiä kuin Cashin versiossa. Cashin versio on vähän unettava tähän Blues Brothersien versioon verrattuna. Elokuvan kohtaus johon biisi on alunperin liitetty on myös hieno, koska silloin myrskyää ja taivaalle ilmestyy aave ratsastajat.

5. Elvis Presley - Blue Moon of Kentucky
Valinnan vaikeus tässä kohtaa kun olisin keksinyt varmaan ainakin yli 80 kappaletta lisää. :D Ajattelin jotain itselleni hyvin nostalgista biisiä, jotain joka muistuttaa menneistä kesistä.🤩 Tämä rockin kuninkaan kappale on erittäin kaunis, menevä ja muistuttaa minua menneistä kesistä. "Voin nähdä mielessäni kuinka istun autossa, näen sieltä suomalaisen maaseudun ja kuinka asuntovaunu tulee auton perässä, pian tuleekin lievää ylämäkeä, auton kierrokset nousevat ja musiikki katoaa hieman auton pörinän taustalle. Kasetti tulee päähän ja..." Sitten havahdunkin jo todellisuuteen.:frown:

 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
@redneck276 kyse oli 5 per artisti. Sinulla on viisi eri artistia ja biisiä, eli et ymmärtänyt tehtävänantoa..
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
@redneck276 kyse oli 5 per artisti. Sinulla on viisi eri artistia ja biisiä, eli et ymmärtänyt tehtävänantoa..
Jaah, tuon aloituksen kun voi ymmärtää myös eri tavalla. Otsikko johtaa harhaan.

Ehkä teen joku toinen päivä uuden top 5. :D Pelkästään jos jonkun sanoittajan kautta laittaisi niin voisi tulla tosi monipuolinen ja erilainen valikoima biisejä. Kuten vaikka joku Vexi Salmi joka on tehnyt todella paljon kaikkea monille artisteille.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
Jaah, tuon aloituksen kun voi ymmärtää myös eri tavalla. Otsikko johtaa harhaan.

Ehkä teen joku toinen päivä uuden top 5. :D
Miten sen voi ymmärtää väärin? Top 5 biisit PER artisti/yhtye tai sanoittaja. Miten kaikki muut ovat ymmärtäneet sen oikein, mutta sinä et taaskaan? Onko vika suomen kielessä vai lukijan älykkyydessä?
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Miten sen voi ymmärtää väärin? Top 5 biisit PER artisti/yhtye tai sanoittaja. Miten kaikki muut ovat ymmärtäneet sen oikein, mutta sinä et taaskaan? Onko vika suomen kielessä vai lukijan älykkyydessä?
En lukenut eteenpäin tuota. Jos olisin katsonut että sinunkin aloitusviestissä on 5kpl uukakkosen biisiä niin olisin tajunnut.

Luin että top 5 biisit per artisti (tai vaihtoehtoisesti voi olla myös sanoittaja tai yhtye), eli yksi kohta yksi artisti. Eli ekaksi näin mielessäni top 5 listan johon käskettiin laittamaan biisejä per artisti.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
En lukenut eteenpäin tuota. Jos olisin katsonut että sinunkin aloitusviestissä on 5kpl uukakkosen biisiä niin olisin tajunnut.

Luin että top 5 biisit per artisti (tai vaihtoehtoisesti voi olla myös sanoittaja tai yhtye), eli yksi kohta yksi artisti. Eli ekaksi näin mielessäni top 5 listan johon käskettiin laittamaan biisejä per artisti.
Seli seli nönnönnöö
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
En lukenut eteenpäin tuota. Jos olisin katsonut että sinunkin aloitusviestissä on 5kpl uukakkosen biisiä niin olisin tajunnut.

Luin että top 5 biisit per artisti (tai vaihtoehtoisesti voi olla myös sanoittaja tai yhtye), eli yksi kohta yksi artisti. Eli ekaksi näin mielessäni top 5 listan johon käskettiin laittamaan biisejä per artisti.
Otsikko on itsessään selvä, miten sen voi ymmärtää väärin kun on tuo merkki ja sana tai. Siis seli seli oli ihan oikein.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Otsikko on itsessään selvä, miten sen voi ymmärtää väärin kun on tuo merkki ja sana tai. Siis seli seli oli ihan oikein.
Lue ja mieti otsikkoa niin huomaat (tai sitten et, koska itse tekstin kirjoitta harvoin huomaa kaksimielisyyksiä tai virheitä)

Joka tapauksessa minä teen sitä mitä haluan, toiset sitä mitä annetaan.
 
Ylös Pohja