Gallup Olitko suosittu peruskoulussa

Olitko suosittu peruskoulussa?

• Ääniä yhteensä
    25

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,669
Yläasteella oli todella vähän suosittuja, tai siis muutenkaan klikkejä. Itse olin luokan pellen lisäksi koko koulun pelle ysillä.

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,931
No Mua kiusattiin ja aika rankasti. Kiusaamiseen osallistui todella moni, välillä tuntui että melkein koko yläaste. Tosin en ollut kyllä ainoa jota kiusattiin. Kävi ihan sääliksi niitä muitakin jotka joutu näiden sadistien kohteeks. Tosin ei muhun fyysistä väkivaltaa käytetty. Ja siis mulla oli silloin oma kaveriporukkani kuitenkin, etten ollut silleen yksin. Tosin niiltäkin tuli sellaista käytöstä joka tuntu itestä kiusaamiselta.
Tai siis välillä tapahtu sellasia välikohtauksia kaveriporukassa, esim niin että ne huuteli mun ihastuksia kaikkien kuullen, jolloin löin ja potkin niitä, kun en saanu niitä hiljaseks muutenkaan. Se oli kyllä musta jonkin sortin kiusaamista, tahallaan halus nolata mut tai jotain. Siitä huolimatta olin niiden frendi.

Taivaansini

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,422
Mitä laitan sitten, kun olin syrjitty? En tiiä, ketkä mun koulussa niitä suosittuja olis ees olleet, ei varmaan kukaan. Enkä ois varmaan muutenkaan halunnut niiden porukkaan. En kyllä myöskään ois halunnut olla aina yksin.

Keskiyö

Asiantuntija
Reaktioarvo
258
Mä oon luokan oudokkki, tyypit pelkää mua ja jättää abaut omaan rauhaan, tosin joskus saatan saada paperilennokin päähäni! Kyllä musta p*skaa puhutaan paljon mutta niitten ongelma

kyl mä koulussa sillee feimi oon että jokainen tietää musta kaiken mutta en suosittu, mulla on paljon vihaajia

Totenkopf

Ragdoll
Reaktioarvo
2,388
Tää on vähän outoa ehkä kun koko ala-asteen ajan mua kiusattiin mutta oli mulla myös aika useita kavereita. Osa niistä "kavereistakin" kiusasi mua mutta jotenkin mä sitten vain ajauduin niiden seuraan. Ylä asteella kiusaamista oli vähemmän mutta mulla oli aika huonot kotiolot tuolloin ja vaikka mulla oli kavereita koulussa niin en halunnut kenenkään oikein tulevan meille kotiin. Erotoin myös muista oppilaista pukeutumisen ja mielipiteiden takia ja mulla oli sosiaalisten tilanteiden pelko.

Reaktioarvo
826
en osaa oikein sanoa. olin sellainen kaikkien kaveri ja mulla oli useampia kaveriporukoita joiden kanssa saatoin vapaa-ajallakin nähdä. olin kaveri niin suosittujen kuin kiusattujenkin kanssa. olin kuitenkin selvästi omalaatuinen, omat kiinnostuksen kohteet enkä juonut alaikäisenä.

oon oikeastaan edelleen samanlainen. mun kavereissa on alternative-porukkaa ja saan joka vuosi kutsun meidän alan suosittujen tyttöjen pikkujouluihin sekä synttäreille, mut meen aikalailla omaa polkuani kuulumatta selvästi mihinkään laatikkoon. mua ei oo koskaan kiusattu, mut joskus oon tuntenut oloni henkisesti yksinäiseks. varsinkin yläasteella oli olo etten kuulu oikeasti mihinkään eikä kukaan oo samanlainen.

swindle

piisamirotta
Reaktioarvo
232
Tuntuu että kaikissa kouluun keskittyvissä jenkkileffoissa jokasella luokalla on aina se yks tyyppi jota kaikki pitää outona syystä x, jolla ei oo yhtään kaveria ja jota ei oikeastaan edes nähdä ihmisenä. Omina kouluaikoina minä olin se tyyppi. Pelko ohjas mun käyttäytymistä niin paljon, että mietin ihan sairaita asioita.

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
1,922
vastasin, et oon keskikastia. mua kiusattii ala- ja yläasteella mut en silti ollu kovin syrjitty ja mul oli suht paljon kavereita D: jostai syystä tosi moni ties kuka oon tai tuns mut ja kai pitiki minust, mutta en koskaa ollu sillee niinku ns oikeesti suosittu

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
5,487
Olin ala-asteella kiusattu ja ihan alinta kastia. Yläasteella kiusaaminen jatkui, mutta jossain 9. luokan puolella pääsin jotenkin ihmeen kaupalla kipuamaan keskikastiin.

almanakka

Asiantuntija
Reaktioarvo
400
Luulisin että olin keskikastia, varsinkin yläasteella. Ala-asteen alkupuolella olin aika paljon yksin välituntisin, mitä nyt välillä olin mukana joissain luokan yhteisissä leikeissä. Iltapäiväkerhossa oli enemmän seuraa kuin koulussa, vaikka siellä kävikin samoja lapsia joiden kanssa olin tekemisissä koulupäivän aikana.

Totta kai niitä inhottaviakin ihmisiä löytyi. En koe että kukaan olisi varsinaisesti kiusannut, mutta joidenkin tiettyjen tyyppien seurassa oli aina jotenkin jännittynyt ja varautunut olo. Minusta oltiin tosi kiinnostuneita, yleensä hyvällä mutta joskus vähän omituisellakin tavalla. Olin monien ("suosittujen") mielestä jotenkin erikoinen tyyppi, ehkä sen takia että olin niin hiljainen. Minulta kyseltiin paljon kysymyksiä, joskus aika henkilökohtaisia ja vaivaannuttaviakin sellaisia. Kuten jo sanoin, en ollut mitenkään erityisen puhelias, joten luulen että minusta yritettiin leipoa sellaista. Onneksi nuo jutut jäivät ala-asteelle, ja yläaste oli tosi rentoa aikaa. Lukioon mennessä niistä hyypiöistä oli kasvanut ihan kunnollisia ja yhteistyökykyisiä ihmisiä.

Tällainenkin tuli mieleen: Kutosella (ja seiskalla uuteen kouluun siirtymisen jälkeen) n. 7 tytön porukan sisällä kehkeytyi jotain ihan ihmeellistä draamaa, mutta minä olin aina se puolueeton kaveri, joka oli hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Olin yhdessä vaiheessa ainoa, jolle yksi porukan tytöistä suostui puhumaan, vaikken kokenut olleeni hänelle sen oikeudenmukaisempi kuin muutkaan. Onneksi molemmat riidat ratkesivat pian ja kaikki olivat taas kavereita keskenään.

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Reaktioarvo
1,512
Ala-asteella olin ehkä enemmän keskikastia, yläasteella porukkaan jatkuvasti pyrkinyt hylkiö. Valitsin toisiksi alimman vaihtoehdon, sillä koin jonkin verran ulkopuolisuutta ala-asteellakin. Ala-asteella se oli kuitenkin lievempää kuin yläasteella: isompaa 3. luokkaan asti, siitä 6. luokkaan asti lievempää.

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Valitsin kolme viimeistä vaihtoehtoa, olin jokin sekamuoto niistä. Ja vaihteli ajoittain.

En päässyt joihinkin suosittuihin porukoihin ala-asteella vaikka halusin. Osa ihan selvästi syrji ja osa ei vaan huomannut mua.

Yläasteella olin enemmänkin keskikastia, jokseenkin pyrin suosittuihin porukoihin mutta olin liian hiljainen niin kukaan ei huomannut mua. Mua harvemmin enää syrjittiin yläasteella.

Yleensä olin hiljaa istumassa jossain penkillä koska en vaan jokaisella kerralla viitsinyt mennä porukoihin mukaan jos siellä oli vähän villimpi meno :D

Ylös Pohja