Mielenterveys Terapian tarkoitus

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Mikä on terapian tarkoitus? Olen saanut ajan terapeutille. Mitä ihmettä siellä tehdään ja miksi? Voiko terapeutille/psykologille esittää kysymyksiä vai hä?
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Disclaimer: en tiedä mistä puhun, mutta oon ollut terapiassa. Tää on kuitenkin vaan oma mielipiteeni, enkä yhtään tiedä, mitä esim. terapeutti sanoisi et mikä on terapian tarkoitus.

Musta terapian tarkoitus on työstää niitä asioita, minkä takia sinne terapiaan on mennyt, oppia suhtautumaan niihin tai elämään niiden kanssa.

Terapeutti ei kerro sulle, mitä sun pitää tehdä, tai mitä sun pitää ajatella asioista. Terapia on musta vähän kuin itsekseen ajattelua ja pohtimista, mutta terapeutti on siinä apuna, esittää kysymyksiä ja erilaisia näkökulmia, ja antaa työkaluja esim. siihen, miten ahdistusta voi yrittää pitää kontrollissa tai miten jotain haitallisia ajatusmalleja voi koittaa muuttaa.

Terapeutti on siis sun apuna, ja siltä ehdottomasti saa kysyä kaikenlaista. Sen työn itsessään joudut kuitenkin tekeen itse.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Kiitos vastauksista. Mistä sitten tietää onko terapia itselleen hyödyllistä vai ei?
 
Ylös Pohja