Elokuvat & Sarjat Tiedättekö lastenohjelman Ankkaotuksesta?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Eli siis katoin pienenä semmosta lastenohjelmaa Yle Areenasta, mutten muista nimee. Kutsun tätä päähenkilöä nyt Ankkaotukseksi, koska ankalta se vähän näytti mutten tosiaankaan oo varma mikä elukka se oli. :D Ankkaotus oli siis joku aika vihreä otus eikä se puhunut koskaan. Se vaan päästi suustaan jotain ihme outoa ääntä, varmaa joku ankkaääni. Kuitenkin kaikki aina ymmärs, mitä se tarkotti. Kaikki muut siinä lastenohjelmassa oli ihmisiä. Sen vanhemmat ja kaikki suku oli ihan normaaleja ihmisiä, samoin sen paras kaveri, ihastus ja kaikki luokkalaiset.

Piirsin kuvan siitä ankkaotuksesta, mutta se on vaan suuntaa antava, koska en muista sen ulkonäköä täydellisesti ja oon huono piirtämään ulkomuistista. Kuitenkin tunnistaisin sen, jos vain näkisin sen. Mutta tässä linkki siihen kuvaan: https://aijaa.com/WDlEAd

Seuraavaksi alan kommentteihin laittamaan juttuja, mitä eri jaksoissa tapahtui, koska ite ainakin muistan lastenohjemat parhaiten, jos joku kuvailee mahollisimman tarkasti, mitä niissä jaksoissa tapahtui. Mut pliis kertokaa jos muistatte tämmöstä ohjelmaa. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Yhessä jaksossa Ankkaotuksen vanhemmat oli poissa kotoa eli Ankkaotus jäi yksin kotiin. Sitte joku tyyppi tuli ovelle ja kysy haluaako Ankkaotus lahjottaa jotakin tavaroita myytäviksi niin että ne saa rahaa niitten hyväntekeväisyystempaukseen. Ankkaotushan sitten hyvänä ankkaotuksena päätti lahjoittaa muutaman tavaran. Tai no... Jokaisen tavaran mitä niiden talossa oli. Tyypit vaan kanto niitten sänkyjä, jääkaappeja, pöytiä yms. pois ja se hyväntekeväisyystyyppi kiitti, että sen ansiosta ne saa ton hyväntekeväisyystempauksen järjestettyä. Ja kun vanhemmat palas niin niitten talo oli ihan autio, koska Ankkaotus oli antanut tyyppejen viedä niitten kaikki tavarat. :)

Äiti lohdutti, että nostetaan rahaa pankista, mutta sitten isä sanokin, että se oli laittanut niitten koko omaisuuden tyyliin jonnekki patjan väliin, koska tyyliin sen iskä tai joku tyyppi ei uskonut pankkeihin ja sai senkin tekemään niin. No, mut iskällä oli joku ihme hätävarapakki aina mukana. Siinä oli ainakin laastareita ja kaks kananmunaa. Ja ne joutu pärjäämään niillä. Ja niillä oli öisin ihan sika kylmä. Mutta jostain syystä vanhemmat ei silti muistaakseni suuttuneet Ankkaotukselle ainakaan paljoa.

Ja miksi olisivatkaan? Niitten ansiosta ne sai hyvän hyväntekeväisyyskampanjan toteutukseen! Ja ette arvaakkaan mikä se oli? Katokku ne hyväntekeväisyystyypit ajatteli, että vanhukset on niin kylmissään ja palelluttaa takapuolensa istuessaan puistonpenkeille niin lämmitetään ne! Mutta ne ei tyytyneetkään ihan normilämmitykseen vaan ne lämmitti ne penkit hyvänen aika niin kuumiks, että niitten päällä vois vaikka grillata makkaraa! Ja muutenki oli tyyliin kesä muistaakseni siinä jaksossa.

Sit se ohjelma päätty siihen et Ankkaotus oli sen perheen ja isoisän kanssa puistossa ja iskä paisto siinä niitten viimestä kananmunaa. Ja sitte Ankkaotuksen isoisä sano "Ankkaotus, peppuni kiittää sinua". Mut suurinosa ei kyl voinut ees käyttää niitä penkkejä niitten kuumuuden takia. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En muista mutta haluan tietää myös lol
Joo on aika hyvä ohjelma et kantsii kyl kattoo jos jostain se löytyis. XD Puhuin just mun kahen pikkusiskon kaa tästä ja ne muistaa kans ohjelman. Pikkuveljenkin kaa oon puhunut, mut se ei kai muistanut. Harmi vaan et kukaan ei muista ohjelman nimee. :/
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tuo vihreän sävy aktivoi jonkun syvälle vaipuneen muiston:D
Nii toi on just toi vihreen sävy. Sitä ei ollenkaan tunnistais eri vihreen sävyllä niin ei ees vois piirtää muuta ku kännykällä kun ei mulla oo kuin pari virheen väristä kynää. D: Mutta katoppa tota mun kommenttii siitä jaksosta, jos muistaisit jotain. Kirjotan vielä lisää jaksoja mitä muistan mutta kaikkia en kyl muista noin yksityiskohtasesti.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Nyt kerron jaksoista mistä muistan vaan vähän niin laitan ne tähän samaan kommenttiin.

1. Ankkaotus ja sen bestis oli ärsyyntyneitä, kun joko niitten säästä ei ees mainittu telkkarissa tai sit se meni väärin niin ne päätti alkaa ite ennustamaan säätä ja osti jonkin kuumailmapallon.

2. Ankkaotus löysi jonkin nätin tytön netistä, jolla oli muistaakseni mustat hiukset. Se ihan kunnolla ihastu siihen. Se tyttö oli tyyliin joku malli, joka mainosti tyyliin jotain purkkiruokaa. En muista muuta tästä jaksosta, kuin että sille Ankkaotukselle kehkeyty tyyliin jokin pakkomielle siihen tyttöön ja se teki varmaan taas jotain omituista. :D Sit se tais yhessä kohtaa nähä sen tytön, mut se tyttö ei muistaakseni tykännyt siitä Ankkaotuksesta.

3. Ankkaotusta ja sen iskää harmitti, kun niitten äiti oli koko ajan töissä eikä niiden kanssa tarpeeksi. Sit ne tyyliin tarrautu sen jalkoihin ja aneli et se jää kotiin niitten kaa. Äiti sit lopulta suostu, soitti töihin ja kysy, kuinka monta lomapäivää sillä olis käytettävissä. Pomo sano, et 100 päivää ja äiti järkytty, mut sano silti ottavansa ne. Ankkaotus ja iskä tuli ilosiks.

4. Jossain jaksossa Ankkaotuksen isoisä pelas jotain tyyliin laitonta peliä. Siis jotain lauta- tai korttipeliä. Tai saatto olla joku domino tyyliin. Sit se Ankkaotus tuli mukaan ja se oli ihan sairaan hyvä siinä. Sit joku poliisi tais tulla sinne ja sanoo, et ne selvii tästä ilman seurauksia, jos Ankkaotus voittaa sen siinä pelissä silmät sidottuina. Ja se voitti, joten niille kävi ihan hyvin.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
No jopas on, mullekin herää jotain hyvin epämääräisiä muistoja erityisesti tosta vihreästä väristä, mutta en kyllä saa päähäni mitään sen tarkempaa. Yritin googlaillakin, mutten löytänyt mitään. D:
Nii tota on varmaan aika hankalaa googlettamalla löytää. D: Toivottavasti joku keksis mikä toi on.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Itse asiassa mullekin tuli toi mieleen, mutta ajattelin, että Phineas & Ferb ei oo varmaan ap:n kuvaukseen sopiva sarja... vai onko sittenkin? :D
Ei Ylellä sitä ohjelmaa oo koskaan näytetty. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Yhessä jaksossa Ankkaotukselle oli jotkut synttärit. Se sai vanhemmiltaan kutsukortteja. Ensin se kutsui sen vanhemmat eli antoi kortit sen äidille ja isälle. Se puhui sen parhaan kaverin kanssa, joka sanoi jotain, et hyvissä juhlissa on jotenki järjestelty silleen et tyttöi ja poikii on saman verran. Sit ne meni kutsuu jengii niihin synttäribileisiin ja Ankkaotus vaan kutsu jotain random näkemiinsä ihmisii vaikkei ees tuntenutkaan niitä. "Kas! Tuollahan on joku parrakas vanha keski-ikänen äijä, joka soittaa kaduilla, koska on niin köyhä! No, kutsutaanpa se mun synttäreille! :)"

Ja sit sillä oli enää yksi kutsu jäljellä ja se oli menossa viemään sitä sen ihastukselle, joka hyppi narua, jota sen kaverit pyöritti. Ja se ihastus vihas sitä Ankkaotusta. Mut sit sen paras kaveri sano sille Ankkaotukselle ettei se voi kutsuu sen ihastusta, kun Ankkaotus ei oo kutsunut viel ees sitä. Sit se oli sanomassa et sitä paitsi näitten laskujen mukaan seuraavan kutsuttavan pitää olla poika, mut sit se tajuski et sen pitääki olla tyttö. Se paras kaveri yritti sanoo, et se voi vaikka esittää tyttöö, mutta Ankkaotus meni sen ihastuksen luo niin, että se hyppynaru pysähty ja ne tytöt suuttu Ankkaotukselle. Se Ankkaotus ojensi sen kutsun ihastukselleen ja päästi sen oudon äännähdyksen. Ihastus ei tietenkään ottanut kutsua vastaan ja Ankkaotus tuli tosi surulliseksi. Sen paras kaveri oli kuitenkin ilonen, koska nyt se sai sen kutsun.

Sitte synttäreinä Ankkaotus ja sen kaveri pomppi pomppulinnassa. Kaveri hyppi tosi ilosena joku peruukki päässään(niin et näyttäis tytöltä) mut Ankkaotus oli tosi surullinen. Sit kaikki ne randomit, joita ne oli kutsuneet tuli niitten kotipihalle bileettää ja oli musiikkii ja tuli aina vaan enemmän ja enemmän väkee, tyyliin kutsumattomiiki. Ja Ankkaotus oli kai kutsunut sen ihastuksen iskän niin se iskä tuli sinne bileisiin ja pakotti myös sen tyttärensä mukaan. Sitte kaikilla oli tosi kivaa. Paitsi ehkä sillä ihastuksella...
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Itse asiassa mullekin tuli toi mieleen, mutta ajattelin, että Phineas & Ferb ei oo varmaan ap:n kuvaukseen sopiva sarja... vai onko sittenkin? :D
En jaksanut viel lukee tota, kun se on englanniks niin kestäis ikuisuus suomentaa tai sit pitäis laittaa johonkin google kääntäjään laittaa ja saada huono suomennos. Mut ei kyl ainakaan kuvan perusteella näytä ollenkaan siltä tyypiltä niin oon aika varma ettei se ole toi. :D Etenkin kun vielä mun siskoki tunnistu mun piirtämästä kuvasta ton tyypin niin tuskin sekään sit tota pitäis oikeena.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Törmäsin niin moneen muistoon. Samsam, pound puppies, samu ja salla, neponen...
Sitten tuli joku hemmetin saken aika matkat. Mietin että tämä ei kyllä ollut sakke... kuuglailun jälkeen muistinkin että jussin matkathan se olikin
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Katoin myös uusia lastenohjelmia ja ainut niistä joka oli sellaonen mikä olisi ollut mulle sellainen mistä tykkään niin varmaan tuo aliisa ja yksisarvinen.
Katoin sitä eilen kun sii on semmoset helpot äänet harjotella:D
Olin muuten aika hyvä ripsa:::::D (no enkä ollut mutta mutta)
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Törmäsin niin moneen muistoon. Samsam, pound puppies, samu ja salla, neponen...
Sitten tuli joku hemmetin saken aika matkat. Mietin että tämä ei kyllä ollut sakke... kuuglailun jälkeen muistinkin että jussin matkathan se olikin
Heh, muistan Samsamin, Samun js Sallan ja Jussin matkat. Varmaan kyl myös Neposen. Oliks se se käsinukkepupu tai joku semmonen? :D Ja nykyään noilla Jussin matkoilla oli joku uus nimi ainakin, kun pari vuotta sitten katoin ja uudet ääninäyttelijät. Et saattohan Jussi siinä uudessa versiossa olla Sakke. Ainakin Oili on uudessa versiossa Olivia ja sit Venkulista en tiiä.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ahhhhhh dinojuna...kapteeni kari...sherlok jakki.....hhhhhh haluun takas 2010 luvulle...hhhhh
Oi, Dinojuna, Kapteeni Kari ja Sherlok Jakki! D: Sherlok Jakkii itseasiassa katoinkin varmaan viikko sitten, kun huomasin et sehän on Yle Areenassa. :D Noi ja etenkin Kapteeni Kari oli mun lemppareit yhes kohtaa. Dinojunassa aina kun se juna tuli siinä tunnarin lopussa niin mä ja mun sisarukset mentiin heti alas, tai pois tieltä ettei se juna vaan aja meidän päältä. :D Tykkäsin tosi paljon siitä, kun näytettiin sitä, miltä siellä aikatunnelissa näyttää. Mun lempihahmo oli Säde eli se kiiltävä sininen tyyppi. Se oli mun lemppari, koska se oli niin nätti. :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Heh, muistan Samsamin, Samun js Sallan ja Jussin matkat. Varmaan kyl myös Neposen. Oliks se se käsinukkepupu tai joku semmonen? :D Ja nykyään noilla Jussin matkoilla oli joku uus nimi ainakin, kun pari vuotta sitten katoin ja uudet ääninäyttelijät. Et saattohan Jussi siinä uudessa versiossa olla Sakke. Ainakin Oili on uudessa versiossa Olivia ja sit Venkulista en tiiä.
Voivoi miten ne nyt jussista saken teki....
Ja neponen on eliittiä. Oot varmaan aika nuori jos et neposta muista? Entä kaarlosammakko? Riku? Rami? Eno-Elmeri? Karvakuonot?
Voi sitä aikaa kun oli melkein enemman käsinukke ohjelmia kuin animaattioita...
Samu ja salla muistutti mua aina mun lempi kirjasta "who's afraid of big bad book" (sama kirjailija ja kuvittaja)
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Katoin myös uusia lastenohjelmia ja ainut niistä joka oli sellaonen mikä olisi ollut mulle sellainen mistä tykkään niin varmaan tuo aliisa ja yksisarvinen.
Katoin sitä eilen kun sii on semmoset helpot äänet harjotella:D
Olin muuten aika hyvä ripsa:::::D (no enkä ollut mutta mutta)
Tosta Aliisasta ja yksisarvisesta en oo tainnut kuulla. Uusii en muutenkaan oo hirveesti jaksanut kattoo, ku parasta on just se nostalgia ja kun saa nähä ne kohtaukset, jotka on haaleasti muistanut. :D Ja sori ku en tiedä, mutta mikä on ripsa? D:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Oi, Dinojuna, Kapteeni Kari ja Sherlok Jakki! D: Sherlok Jakkii itseasiassa katoinkin varmaan viikko sitten, kun huomasin et sehän on Yle Areenassa. :D Noi ja etenkin Kapteeni Kari oli mun lemppareit yhes kohtaa. Dinojunassa aina kun se juna tuli siinä tunnarin lopussa niin mä ja mun sisarukset mentiin heti alas, tai pois tieltä ettei se juna vaan aja meidän päältä. :D Tykkäsin tosi paljon siitä, kun näytettiin sitä, miltä siellä aikatunnelissa näyttää. Mun lempihahmo oli Säde eli se kiiltävä sininen tyyppi. Se oli mun lemppari, koska se oli niin nätti. :D
Musta säde oli vähän ärsyttävä ja tykkäsin siitä vihreestä tyypistä. Ehkä joku toni?
Juu aika tunneli kohat oli hienoja vaik niitä ei alkuun ikinä näytettykkän
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Millon toi tuli ha oliko animoitu vai piirretty jne
Mitä eroo on animoidulla ja piirretyllä? D: Ja en tiiä, olin sillon jonkin verran nuori, mut en tiiä kuinka nuori... Muistan lastenohjelmii varmaan 5-vuotiaasta asti, mutta toisaalta jos mun kaks ja kolme vuotta nuoremmat siskot muistaa ton myös niin en voinut olla niin nuori. Ja katoin kyl aika pitkään lastenohjelmii, mutta 11-vuotiaana en ainakaan enää hirveesti kattonut. Tai no, miten sen nyt ottaa kun nykyäänkin huomaan välillä eksyväni lastenohjelmiin. :D Mutta tuota, olin ehkä nuorempi. Jos olin kymmenen niin mun pikkusiskot oli kaheksan ja seitsemän. Ja tuskin ne sitä hirveesti nuorempina muistaiskaan, koska yleensä se oon mä joka muistaa kaiken parhaiten. Joten sanotaan vaikka suunnilleen vuonna 2014-2016. D: Mut en oo kyl varma.
 
Ylös Pohja