Syvälliset Uskonto

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
En usko jumalaan tai mihinkään muuhun vastaavaan mutta, jostai syystä pidän raamattua huoneessani ja ristiä kaulassa luomaan turvallisuuden tunnetta:unsure:. En tiiä onko se jääny siitä että vanhemmat on lestadiolaisia ja joku pieni osa kyseistä uskontoa on jääny muhun.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
866
Reaktioarvo
1,569
Itse kasvanut erittäin kristillisessä perheessä. Suvullamme on oma seurakunta, eli emme kuulu kirkkoon. Vaikka en itse niin hirveän uskovainen ole, ristitatska löytyy. En oo hirveesti enää pitänyt ristikorua jonka sain konfirmaatio juhlissa, mutta uskon kuitenkin. Se tuo just sitä sellasta turvallisuuden tunnetta.
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
Useimmiten risti ja muutkin uskonnolliset symbolit koetaan niin arkipäiväisinä asioina elämässä, että niihin ei edes vältämättä kiinnitetä sen kummempaa huomiota, tai ne ei välttämättä edes muodosta enää minkäänlaista uskonnollista sidettä käyttäjäänsä. Eli olettaisin että sun tapauksessa, ne just voi tuoda sulle jotain turvaa ja lohtua, ehkäpä muistoja niiltä ajoilta kun oot saanut sen. Itsekin pidin kauan ristiä kaulassa, kunnes vaan yhtäkkiä tajusin, ettei se edusta mulle sitä mun uskonnollista näkemystä, joten otin sen pois. On mullakin useampi versio raamatusta kirjahyllyssä, vaikkakaan en niitä juurikaan lue ellei nyt ole aivan pakko. Et just tälläset esineet on niin yleisiä elämässä, ettei niihin välttämättä edes osaa yhdistää mitään uskonnollista. Riippuu niin paljon esineen omistajasta/käyttäjästä.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
En ole uskovainen, mutta minua kiinnostaa minkälaisia uskontoja on olemassa. Olen lukenut Raamatun ja käynyt rippikoulun mutta en välitä miten toiset ihmiset uskovat. Moni suvustani on hyvin tiukka uskovainen ja he alkavat usein käännyttää agressiivisesti niin en halua olla heidän kanssaan juurikaan tekemisissä.
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
Olen ateisti erittäin kristillisestä suvusta, mutta pidän pitkässä ketjussa olevaa melko isoa koristeellista ristiä lähes aina vain, koska se sopii estetiikkaani. Sanon myös aika paljon "hyvä luoja" päivittelynä, mutta en oikein laskisi sitä jäämiksi uskosta vaan jopa päinvastoin ("älä käytä jumalan nimeä turhaan")
 
Ylös Pohja