Musiikki UMK ja Euroviisut

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Mikäs irlantilainen Kitana tämä on?
Melkein laulaa jopa nuotilleen, aplodit!
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Lisää balladeja/sen tapaista. Yh.
Miten tämä laulaja on heti hengästynyt?
The struggle is real.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
955
Reaktioarvo
991
naurattaa tuo pohjois-makedonian artisti kun laulaa koko ajan suupielet alhaalla ja vieläpä maskeerattu itkuisen näköiseksi.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
No nyt on syvä ääni. Miten nämä kaikki ovat näin suuria pettymyksiä? Alkavat hyvin, mutta kuolevat viimeistää kertsissä.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Jätän tämän nyt tähän, jos huomenna meinaan pystyä heräämään ajoissa! Kertokaa sitten, ketkä pääsevät finaaliin!
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Suomi pääsi finaaliin! 🇫🇮
Hienoa The Rasmus! 🖤💛 Lauri oli kyllä petrannut hyvin laulunsa kanssa!
Olen myös yllättynyt miten moni sellainen mun suosikki pääsi finaaliin, joiden en ees uskonut pääsevänsä, esim. Islanti.
Harmikseni myös järkyttynyt miten jotkut sellaiset inhokkini pääsivät finaaliin joiden en ees uskonut pääsevänsä, esim. Sveitsi ja Belgia.
Harmikseni finaalista tietenkin jäi myös sellaisia, joiden olisin halunnut mennä finaaliin, esim. Latvia ja Albania.

Tässä mun suosikkijärkkä kaikista finalististeista top kympistä jumboihin:
  1. Italia
  2. Ukraina
  3. Ranska
  4. Puola
  5. Ruotsi
  6. Norja
  7. Tšekki
  8. Viro
  9. Australia
  10. Serbia
  11. Romania
  12. Suomi
  13. Islanti
  14. Portugali
  15. Azerbaijan
  16. Iso-Britannia
  17. Espanja
  18. Liettua
  19. Moldova
  20. Alankomaat
  21. Kreikka
  22. Armenia
  23. Sveitsi
  24. Saksa
  25. Belgia
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Suomi pääsi finaaliin! 🇫🇮
Hienoa The Rasmus! 🖤💛 Lauri oli kyllä petrannut hyvin laulunsa kanssa!
Olen myös yllättynyt miten moni sellainen mun suosikki pääsi finaaliin, joiden en ees uskonut pääsevänsä, esim. Islanti.
Harmikseni myös järkyttynyt miten jotkut sellaiset inhokkini pääsivät finaaliin joiden en ees uskonut pääsevänsä, esim. Sveitsi ja Belgia.
Harmikseni finaalista tietenkin jäi myös sellaisia, joiden olisin halunnut mennä finaaliin, esim. Latvia ja Albania.

Tässä mun suosikkijärkkä kaikista finalististeista 1-25:
  1. Italia
  2. Ukraina
  3. Ranska
  4. Puola
  5. Ruotsi
  6. Norja
  7. Tšekki
  8. Viro
  9. Australia
  10. Serbia
  11. Romania
  12. Suomi
  13. Islanti
  14. Portugali
  15. Azerbaijan
  16. Iso-Britannia
  17. Espanja
  18. Liettua
  19. Moldova
  20. Alankomaat
  21. Kreikka
  22. Armenia
  23. Sveitsi
  24. Saksa
  25. Belgia
Ja haluan kuulla muidenkin varaanien suosikkijärkkiä
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Mä oon alkanut taas tykätä vähän kaikista. Varmaan ainoat joista en tykkää, on Ruotsi, Malta ja Latvia. Voin kyllä laittaa myöhemmin jonkinlaisen puntarin tänne
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Mä veikkaan et Ukraina voittaa. Se on niin mahtava biisi, ettei se haittaisi minua yhtään jos se voittaisi.
Epäilen kuitenkin että aika moni äänestää Ukrainaa sodan vuoksi.
Mut jos se olisi säälivoitto, niin ei mua vituttais, koska se biisi on vaan niin loistava.
Eri asia jos ois ihan paska biisi. Mun mielestä viisuja ei pitäis voittaa politiikalla vaan biisin ja esityksen perusteella.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Ää, en oo viel kerennyt seuraa Euroviisui kiireiden vuoksi! 😪 Aion tänään kyl kattoo finaalin. 👍🏼 En oo kuullut kun vaan Suomen biisin, joka on musta kyl ihan hyvä. Pessimistisenä suomalaisena en usko tosin Suomen voittavan. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Mä veikkaan et Ukraina voittaa. Se on niin mahtava biisi, ettei se haittaisi minua yhtään jos se voittaisi.
Epäilen kuitenkin että aika moni äänestää Ukrainaa sodan vuoksi.
Mut jos se olisi säälivoitto, niin ei mua vituttais, koska se biisi on vaan niin loistava.
Eri asia jos ois ihan paska biisi. Mun mielestä viisuja ei pitäis voittaa politiikalla vaan biisin ja esityksen perusteella.
En oo Ukrainan biisii kuullut, mutta oon miettinytkin, pääskö Ukraina finaaliin sodasta koituneen säälin vuoksi. 🤔

Venäjä on vuosi toisensa jälkeen saanut naapurimailtaan hirveesti pisteitä, kun maiden venäjänkieliset äänestävät "oman maansa" puolesta. Eli kyllä politiikka on osana tätä laulukilpailua. :D
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
En oo Ukrainan biisii kuullut, mutta oon miettinytkin, pääskö Ukraina finaaliin sodasta koituneen säälin vuoksi. 🤔

Venäjä on vuosi toisensa jälkeen saanut naapurimailtaan hirveesti pisteitä, kun maiden venäjänkieliset äänestävät "oman maansa" puolesta. Eli kyllä politiikka on osana tätä laulukilpailua. :D
Joo tietenki on mahdollista että politiikka on jopa aina jotenkin mukana äänissä.
Mut mun mielestä ei oo hyvä jos joku huono biisi menestyy hyvin viisuissa ihan puhtaasti vain politiikan takia.
Mut tämän vuoden Ukrainan biisi ei ole mun mielestä sellainen biisi, joka ei ansaitsis voittaa biisin takia. Hyvä biisi ansaitsee voittaa ja siinä vaiheessa ei oo enää väliä kuinka paljon äänestämisen syynä on ollut sota. Ja Stefania on ihan hitonmoinen bängeri 💙💛
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
En oo Ukrainan biisii kuullut, mutta oon miettinytkin, pääskö Ukraina finaaliin sodasta koituneen säälin vuoksi. 🤔

Venäjä on vuosi toisensa jälkeen saanut naapurimailtaan hirveesti pisteitä, kun maiden venäjänkieliset äänestävät "oman maansa" puolesta. Eli kyllä politiikka on osana tätä laulukilpailua. :D
Onhan se Stefania älyttömän hyvä biisi, ihan senkin puolesta voitto on melkein Ukrainalle jo saatu. Edellisen vuoden tulosten perusteella kuitenkin jury- pisteet menevät lähinnä rahoittajamaille ja ystävämaille. Politiikka on aina ollut jotenkin osana Euroviisuja, ei se tule muuttumaan. Varmaan menee Ukrainalle myös niitä säälipisteitä.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Joo tietenki on mahdollista että politiikka on jopa aina jotenkin mukana äänissä.
Mut mun mielestä ei oo hyvä jos joku huono biisi menestyy hyvin viisuissa ihan puhtaasti vain politiikan takia.
Mut tämän vuoden Ukrainan biisi ei ole mun mielestä sellainen biisi, joka ei ansaitsis voittaa biisin takia. Hyvä biisi ansaitsee voittaa ja siinä vaiheessa ei oo enää väliä kuinka paljon äänestämisen syynä on ollut sota. Ja Stefania on ihan hitonmoinen bängeri 💙💛
Minua tietenkin hieman mietityttää, että äänestääkö porukka sodan takia vai oman mielipiteen takia. Mutta onhan se Ukrainan biisi ihan älyttömän kova!
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Täältä kun katsoo, niin Ukraina on lähes jokaisessa kategoriassa ykkösenä, tiedä häntä, onko syy sääli vai itse biisi.
Varmaan molempien yhteissumma, ja ehkä osa on ajatellut asiaa enemmän vedonlyönnin kannalta.

Jamalan biisin kohdalla veikkaan että politiikalla oli suurempi vaikutus, vaikka ei hänenkään biisi huono ollut
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Edellisen vuoden tulosten perusteella kuitenkin jury- pisteet menevät lähinnä rahoittajamaille ja ystävämaille

Ei oo noin, tietäisit, jos olisit katsonut niitä tuloksia. Yleisesti ottaen raatien pisteet menee tasokkaille biiseille ja hyville laulajille. Raadit arvostaa usein vähän eri asioita kuin yleisö, kärjistyksenä yleisö tykkää "halvasta humpasta" ja sitähän piisasi pelkän yleisöäänestyksen aikana, samoin huumoribiisejä.

Joskus raatien äänet on epäilyttäviä, mut niin on joskus yleisöäänetkin (Moldova viime vuonna). Yleisesti ottaen raadit tasoittaa hyvin yleisöäänissä näkyvää diasporan vaikutusta. Esimerkiksi Italian isoimmat viisumaista tulevat maahanmuuttajaryhmät on Romaniasta, Ukrainasta ja Albaniasta, niin ei oo mitään sattumaa, että Italian isoimmat yleisöpisteet menee aina noille maille. Tätä tietysti korostaa se, että Italiassa viisuja ei muut katsokaan kuin maahanmuuttajat paitsi varmaan nyt kun on kotikisat. Sveitsissä asuu paljon entisistä Jugoslavian maista tulleita ja Sveitsin puhelinäänissä se näkyy selkeästi.

Niin ja rahoittajamaille ne pisteet ei ainakaan näytä menevän, kun rahoittajamaat Italiaa lukuunottamatta ei näytä saavan pisteitä oikein mistään.

// Raatiäänissäkin maiden suhteet näkyy kyllä jonkin verran, esim. Kreikka ja Kypros, jotka vaihtaa joka vuosi 24 pistettä. Mutta tällaisessakin voi olla osittain kyseessä aito tykkääminen, jos artisti on suosittu molemmissa maissa tai tykätään samantyyppisestä musiikista. Ja Armenian ja Azerbaidžanin tapauksessa se näkyy tietysti niin että eivät anna toisilleen ääniä. Ja tietysti missä tahansa maassa pisteisiin voi vaikuttaa jonkun raatilaisen mielipiteet jostain maasta, mutta tuskin kovin merkittävästi.

Oon myös sitä mieltä että viisut on yleisesti ollu paremmat raatiajalla, parhaimmillaan silloin kun mitään yleisöäänestystä ei ollut olemassakaan ja heikoimmillaan pelkän yleisöäänestyksen ajalla. Koko viisuja ei varmaan olisi enää olemassa ilman raateja, kun niiden maine oli niin huono 2000-luvulla.

// :D olen vähän pahoillani pitkästä paasauksesta mutta en voi itselleni mitään, jos joku väittää että raadit tekee x, y ja z ja yleisö sen sijaan äänestää mielestään parasta biisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Noi Moldovan pisteet viime vuonna oli niin jännät, että ehkä valitan niistä huomenna
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
955
Reaktioarvo
991
taidanpa ottaa nyt pienet päiväunet, jotta pysyn virkeänä sitten finaalia katsellessa.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,899
Reaktioarvo
8,451
Ei oo noin, tietäisit, jos olisit katsonut niitä tuloksia. Yleisesti ottaen raatien pisteet menee tasokkaille biiseille ja hyville laulajille. Raadit arvostaa usein vähän eri asioita kuin yleisö, kärjistyksenä yleisö tykkää "halvasta humpasta" ja sitähän piisasi pelkän yleisöäänestyksen aikana, samoin huumoribiisejä.

Joskus raatien äänet on epäilyttäviä, mut niin on joskus yleisöäänetkin (Moldova viime vuonna). Yleisesti ottaen raadit tasoittaa hyvin yleisöäänissä näkyvää diasporan vaikutusta. Esimerkiksi Italian isoimmat viisumaista tulevat maahanmuuttajaryhmät on Romaniasta, Ukrainasta ja Albaniasta, niin ei oo mitään sattumaa, että Italian isoimmat yleisöpisteet menee aina noille maille. Tätä tietysti korostaa se, että Italiassa viisuja ei muut katsokaan kuin maahanmuuttajat paitsi varmaan nyt kun on kotikisat. Sveitsissä asuu paljon entisistä Jugoslavian maista tulleita ja Sveitsin puhelinäänissä se näkyy selkeästi.

Niin ja rahoittajamaille ne pisteet ei ainakaan näytä menevän, kun rahoittajamaat Italiaa lukuunottamatta ei näytä saavan pisteitä oikein mistään.

// Raatiäänissäkin maiden suhteet näkyy kyllä jonkin verran, esim. Kreikka ja Kypros, jotka vaihtaa joka vuosi 24 pistettä. Mutta tällaisessakin voi olla osittain kyseessä aito tykkääminen, jos artisti on suosittu molemmissa maissa tai tykätään samantyyppisestä musiikista. Ja Armenian ja Azerbaidžanin tapauksessa se näkyy tietysti niin että eivät anna toisilleen ääniä. Ja tietysti missä tahansa maassa pisteisiin voi vaikuttaa jonkun raatilaisen mielipiteet jostain maasta, mutta tuskin kovin merkittävästi.

Oon myös sitä mieltä että viisut on yleisesti ollu paremmat raatiajalla, parhaimmillaan silloin kun mitään yleisöäänestystä ei ollut olemassakaan ja heikoimmillaan pelkän yleisöäänestyksen ajalla. Koko viisuja ei varmaan olisi enää olemassa ilman raateja, kun niiden maine oli niin huono 2000-luvulla.

// :D olen vähän pahoillani pitkästä paasauksesta mutta en voi itselleni mitään, jos joku väittää että raadit tekee x, y ja z ja yleisö sen sijaan äänestää mielestään parasta biisiä.
Raadithan aiheutti sen, että Turkki pakkasi kamansa ja lähti pois viisuista, kun eivät saaneet enää varmoja 12 pisteitä Saksalta, Itävallalta, Hollannilta ja eivät päässeet semistä varmasti jatkoon, kun niille lupailtiin varmaa paikkaa niin tapahtui se parrakas itävaltalainen nainen ja Erdoganille tuli nolo erektio, ja kielsi Turkin yleisradiota ottamasta osaa kisoihin vaikka pääsisivät varmasti finaaliin.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Tässä top 10 veikkaukseni, katotaan kuinka monta veikkaan oikein:
Ukraina 🥇
Ruotsi 🥈
Italia
🥉
Puola
Kreikka
Espanja
Serbia
Australia
Britit
Liettua

Veikkaan Suomen sijoittuvan johonkin 16-18 paikkeille.

En oikeesti osaa päättää voittaako Ukraina vai Ruotsi. Voi olla myös niin että tulee joku yllätysvoittaja, kuten Puola tai Kreikka, siis jompikumpi noista tulis itelleni ainakin yllätyksenä. Veikkaan ainakin niiden sijoittuvan top 10.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,899
Reaktioarvo
8,451
Sveitsi tyypillinen asiantuntijaraatien valitsema mitäänsanomaton kappale, joka tehty vain tuhlaamaan meidän katsojien aikaa.
 
Ylös Pohja